Gå til innhold

NAV - hjelp! Noen som jobber med dagpenger her? 🙏Nytt for meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

For et knapt år siden sa jeg opp fast jobb mot et vikariat, da det var store sjanser for at dette ble forlenget. Det ble det ikke, og jeg står nå uten jobb fra mai. 

Jeg har lest på Nav.no og "snakket" med chat - boten, men det er jo nytteløst. Dette er første gang jeg må ha dagpenger (er 44 år), og det vil jeg aboslutt IKKE. Likevel må jeg forberede meg på dette om jeg ikke finner meg noe de neste par månedene. 

(Jeg har høyere utdannelse og har mye jobberfaring). Har tjent ca 580-620.000 de siste årene). 

Takker så mye for svar! Håper noen vet saksgangen /veien videre🙏

Anonymkode: 51efc...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spørsmålet mitt er altså: Når må jeg søke dagpenger? Skjønner at jeg må melde meg arbeidsledig hos Nav, men når er det lurt å begynne denne prosessen?

Jeg gjør ALT for å skaffe meg jobb på egenhånd - denne prosessen er det siste jeg vil. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge Google er behandlingstiden for dagpenger ca 6 uker. Så jeg ville søkt i begynnelsen av april dersom du ikke har noen ny jobb i sikte innen da. Du kan alltids trekke søknaden dersom du får ny jobb i mellomtiden.

Anonymkode: 5b384...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge Google er behandlingstiden for dagpenger ca 6 uker. Så jeg ville søkt i begynnelsen av april dersom du ikke har noen ny jobb i sikte innen da. Du kan alltids trekke søknaden dersom du får ny jobb i mellomtiden.

Anonymkode: 5b384...90f

Takk! :) Fint å vite at søknaden kan trekkes - det tenkte jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet mitt er altså: Når må jeg søke dagpenger? Skjønner at jeg må melde meg arbeidsledig hos Nav, men når er det lurt å begynne denne prosessen?

Jeg gjør ALT for å skaffe meg jobb på egenhånd - denne prosessen er det siste jeg vil. 

TS

Hei! Absolutt alt du lurer på står her: https://www.nav.no/dagpenger

Du bør søke 2 uker før siste dag du har krav på lønn. Du kan tidligst få dagpenger fra den dagen du sender inn søknaden om dagpenger, og registrerer deg som arbeidssøker.

Anonymkode: 6e5a9...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...