AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei Vi har en eldre kar på snart 13 som har fått en grusom diare. Han er vanligvis aldri plaget med magen ellers. Jeg har vokst opp i en hundeglad familie og trodde jeg hadde sett det meste av sykdommer på dem også, men dette tar kaka. Det er på dag 3 (+ en natt) nå, og vi har vært i kontakt med dyrlege, men de ville avvente. Har time i ettermiddag heldigvis. Jeg lurer bare egentlig på om flere har hatt det samme, hva det var som gjorde det, og hva dere fikk av hjelp. Han spiser og drikker heldigvis, og vi gir ekstra vann i maten for å unngå dehydrering. Har kun fått ris, litt fiskepudding og litt cottage cheese fra det begynte, og middel på tube (glemt navn, tilsvarende zoolac) i maten fra morgenen av etter den natten det begynte. Det har null effekt. Han driter rett og slett brunt vann, fullstendig uten form. Det er bare væske, og det kommer minst en gang i timen. Første natt hadde han knip, men etter det ser det ut til å komme akutt, også har han det ok mellom episodene. Ikke spist noe ukjent, men har dessverre vært ekstra interessert i kattebæsj et par uker. Vi stopper ham hver gang, men vi går jo ikke alle turer i dagslys og kan ikke være 100% sikre. Alle tilfeller jeg har sett av diare har det vært litt variasjon. Bløtt så klart, men med litt mer konsistens innimellom. Dette her er noe helt annet. Noen med erfaring som fikk god hjelp og har noen tips og triks hvis dyrlegen ikke finner noe og vi blir bedt om å se an videre? Anonymkode: 3123a...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå