Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når én person fører til en kjedereaksjon til større konflikt. Det kan være en i utgangspunktet uskyldig person, som selv ikke har gjort noe. 

Trodde det var kingpin, men det er kanskje feil. 

Anonymkode: 4f81e...982

Skrevet

Usikker på hva du mener her. Når noe eskalerer, mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Domino-effekt? 

Anonymkode: 8eba6...f88

AnonymBruker
Skrevet

Sommerfugleffekt?

Anonymkode: 901fc...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Butterfly effect 

Anonymkode: 992ed...d28

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om chat gpt?

Anonymkode: a4e6d...35b

Skrevet

Katalysator? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er på en måte dominoeffekt, men hva heter selve ordet??

ligner på kingpin. 

ååååh, frustrerende. jeg kommer til å tenke på det i hele dagen!!!😠😠😠😠😠

Skrevet

Er det et engelsk ord altså? Scapegoat var det første jeg tenkte på, - men det ligner jo overhode ikke på det du skriver 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gi et eksempel. 

Han som lærte Donald Trump I ung alder til å attack, counterattack, never apologize, never admit. 

Noe som DT har husket og gjort hele livet. 

kan man si at Roy Cohn er kingpin (eller hva det heter), til tredje verdenskrig??? Den ene tingen/personen som startet det hele. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...