Gå til innhold

Hvor travel er jobben din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lege i spesialisering på et av Norges største sykehus. Vakt =10/10. Poliklinikk/sengepost/operasjonsdager varierer mer, typisk 7-10/10.

Jobber også mye mer enn en vanlig arbeidsuke og 18 timer i strekk minst en gang i uken, så det er belastende at innholdet i hver time på jobb er så krevende. Dette er definitivt ikke en jobb man tåler å stå i mer enn noen år tidlig i 30-årene, og den er nesten helt uforenelig med familieliv. Holder ut fordi jeg regner med at det åpner seg muligheter utenom offentlige institusjoner når jeg er ferdig spesialist..

Anonymkode: e1e58...645

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jobber på barneskole, så har hele skalaen, avhengig av hvor på dagen vi er ;) 

Anonymkode: 0e32d...9ea

Haha samme her. Onsdager for meg er ganske rolige, mens f.eks torsdager og fredager har jeg stort sett bare 20 min pause ila dagen frem til elevene drar. 

Anonymkode: 053a6...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fra 1-6, som regel ligger jeg på 1, og kjeder som regel rævva av meg. Jobber i offentlig forvaltning. 

Anonymkode: eca8e...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-10.

Som kontaktlærer på 2. trinn er det sjeldent jeg har tid til å slappe av og sette meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer veldig. Politisk sekretariat i kommune.

I valgår og når det er politiske møter jobber jeg  mye. Ved de anledningene er det oppmøte på jobb før 07.00, så kan jeg gå hjem når oppgavene for dagen er gjort. I august/september annethvert år jobber jeg meg omtrent syk, fordi ansvaret ved valg er så stort og det er så lange dager (husk å stemme til høsten, folkens, gjerne under forhåndsstemmingen hvis du vet hva du skal stemme på).

Til tider kan det være så rolig at jeg kan lese avisene før jeg starter på arbeidsoppgavene, men det skjer ikke så ofte. Så 2-14, vil jeg si. Gjennomsnittet er nok på 8.

Anonymkode: 8cfa7...500

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StumpyHero

Bussjåfør - alt mellom 2-10

Vasker/klargjører - 6 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 7 og 9 stort sett, sekretær på poliklinikk

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 13.20):

Hvor travelt har du det på jobb fra en skala fra 1-10.

1 - god tid til det du skal gjøre, kan fint ta kaffe/røykepauser nesten når du vil, blir enten mye nettsurfing eller skravling med kolleger i løpet av dagen.

10 - løper fra oppgave til oppgave igjennom dagen. Sjelden du rekker å ta pause. 

Og gjerne skriv hva du jobber med. 

Anonymkode: 0aaba...5b6

Jeg sliter litt med dette. Jeg har en fastsatt pause i løpet av dagen, alt annet hviletid faller seg naturlig da jeg må vente på underleverandørs arbeid for å fortsette eget arbeid, f.eks.

Jeg har det klart travelt på jobb, når det gjelder, men samtidig er det er yrke hvor jeg stadig er avhengig av at leverandører tilrettelegger for at jeg får gjort min jobb. Dette er ofte mangefullt og må gjøres onsite når jeg har kommet. Arbeider som kontrollør.

Enkelte dager "løper jeg" fra oppdrag til oppdrag, mens andre dager kan være veldig rolige. Det er som oftest på de større prosjektene at det blir en del ventetid.

Men vi tar altså ikke pauser på eget initativ, utover den fastsatte - og nærmest hellige - lunsjen 🤣

Anonymkode: 3927e...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12!

Løper rundt som en gummistrikk hele dagen hver dag. Har aldri lunsjpause. Prøver å ta meg noen 5 min benstrekk innimellom, men da gjerne i prat med noen ansatte hvor halvparten lurer på noe og jeg må være "på" hele tiden. Jobber som fabrikksjef i en bedrift i sterk vekst.

Anonymkode: d85c4...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

12!

Løper rundt som en gummistrikk hele dagen hver dag. Har aldri lunsjpause. Prøver å ta meg noen 5 min benstrekk innimellom, men da gjerne i prat med noen ansatte hvor halvparten lurer på noe og jeg må være "på" hele tiden. Jobber som fabrikksjef i en bedrift i sterk vekst.

Anonymkode: d85c4...d8f

Da håper jeg inderlig du ikke har trekk for lunsj! :D

Anonymkode: 3927e...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som mange andre: hele skalaen. Mange dager jeg har “brukt opp” det som er av nettaviser ila arbeidsdagen.

Snitter kanskje på 5-6, og det er få dager jeg er oppe på 9-10, men når det først er hektisk så er det full fokus og travelt..

Anestesisykepleier.

Anonymkode: 6ebae...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehage, småbarnsavdeling,  8-10 . Veldig travelt i alle overganger, for eksempel når vi skal kle på alle barna, for å gå ut å leke. Men når vi har kommet oss ut, så er det rolig,  da sitter vi i sandkassa og bygger sandslott og prater. Travelt igjen når vi går inn, travelt ved bleieskift,  løfte alle opp i stolene for måltid, travelt  ved legging og byssing av vognene. Rolig de 2 timene barna sover. Travelt igjen ved måltid og bleieskift,  og kle på alle igjen for å gå ut. Og travelt at de er konflikter hele tiden , de er små, de tar fra hverandre leker, de dytter,  slår,  noen er trøtte og trenger å bli bært, og alle vil sitte på fanget på en gang.  

Anonymkode: 6f4ff...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Barnehage, småbarnsavdeling,  8-10 . Veldig travelt i alle overganger, for eksempel når vi skal kle på alle barna, for å gå ut å leke. Men når vi har kommet oss ut, så er det rolig,  da sitter vi i sandkassa og bygger sandslott og prater. Travelt igjen når vi går inn, travelt ved bleieskift,  løfte alle opp i stolene for måltid, travelt  ved legging og byssing av vognene. Rolig de 2 timene barna sover. Travelt igjen ved måltid og bleieskift,  og kle på alle igjen for å gå ut. Og travelt at de er konflikter hele tiden , de er små, de tar fra hverandre leker, de dytter,  slår,  noen er trøtte og trenger å bli bært, og alle vil sitte på fanget på en gang.  

Anonymkode: 6f4ff...690

Jobber også på småbarn, signerer denne. Eneste rolige dager er når flere barn er syke samtidig.

Anonymkode: 7b9df...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

8-10 Har ubetalt pause så den tar jeg.

Er kokk i forsvaret og vi sliter med underbemanning. Hadde vi vært nok mennesker hadde vi kunnet ligge på 6-8, men med mer av de oppgavene som vi utdannet oss for å drive med.

Anonymkode: 14427...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5-8 etter sesong og arbeidsmengde, privat bedrift.

Anonymkode: 19a8d...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Renholder. Varierer fra 4 til 8. Sjelden på 10 i mengde men ofte på 12 i intensitet og slitsomhet. 

Anonymkode: accda...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Barneskole. 9.

8-14 er undervisning og inspeksjon ute. Pausen blir alltid spist opp av brifing av vikarer, plastring eller håndtering av utagering.

Etter undervisning er det møter fra 14-16. Da kan vi godt drikke kaffe, men får ikke ha skjerm oppe for å ikke jobbe med andre ting. Hardt å være sharp i møter etter en så lang dag, men man venner seg til det. 

9 fordi noen ganger får jeg pause, og noen ganger er vi på tur og de elevene som trenger konstant veiledning har funnet noe å drive med selv. Det er deilig. Noen ganger blir et møte avlyst også❤️

Anonymkode: 476c5...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som barnehagelærer. 8-10 vil jeg si. Vi er ofte underbemannnet dessverre. Det er mye sykefravær og vikarer som fungerer i varierende grad. 
Bruker ofte pausen på administrative oppgaver, hvis jeg rekker pause da. 

Anonymkode: 3f371...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...