Gå til innhold

Hvor travel er jobben din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor travelt har du det på jobb fra en skala fra 1-10.

1 - god tid til det du skal gjøre, kan fint ta kaffe/røykepauser nesten når du vil, blir enten mye nettsurfing eller skravling med kolleger i løpet av dagen.

10 - løper fra oppgave til oppgave igjennom dagen. Sjelden du rekker å ta pause. 

Og gjerne skriv hva du jobber med. 

Anonymkode: 0aaba...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber i en virksomhet tilknyttet totalforsvaret og her er det ikke mye tid til pauser og nettsurfing for tiden.

Anonymkode: 03cd8...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i en offentlig etat, og ligger stort sett på 1 (veldig rolige dager med mye pauser, skravling med kolleger osv), men tidvis opp mot 3-4 hvis vi jobber med utredninger o.l

Anonymkode: 33202...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 - er psykolog med 4-6 pasientmøter pr dag, journalskriving, oppfølging og møter. Jeg løper ikke i gangene, men det er ikke fem minutter til skrolling i løpet av dagen, nei.

Anonymkode: bf69c...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber på barneskole, så har hele skalaen, avhengig av hvor på dagen vi er ;) 

Anonymkode: 0e32d...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8-99. 

Barneverntjeneste.

Anonymkode: 75b30...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8, synes selv det er veldig travelt og veldig mange -for mange- ulike områder å forholde seg til. Er helt utslitt av jobben og forsøker å få ned arbeidsmengden. Jobber som konsulent i stab i helse og omsorg i en liten kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i hotell og det er svært stor variasjon på dagene (også i forhold til sesong og hvilken avdeling jeg er i). I høysesong er det som regel 10 fra jeg kommer til jeg løper ut dørene. På vinteren derimot kan jeg begynne dagen på 1 og avslutte på 10 og omvendt. Det skal sies jeg liker veldig godt den variasjonen, dagene går som regel fort da 🙂

Anonymkode: 465ec...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber med it support, mandager =10, alle ringer, glemt passord, skrivern gikk i stå i helgen, servere har feil etter helgens oppdateringer.

tirsdag =8, det vi ikke rakk i går.

onsdag =5, mye roer seg 

torsdag=3, vanligvis, =8 om det er prosjekter til helgen

Fredag =2, etter kl 12= 0 vanligvis, =10 om det er prosjekter til helgen 

det er 10 til 15 prosjekt helger i året

Anonymkode: 86baa...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8. Jobber i regnskapsbransjen. 

Anonymkode: 0ffce...0b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 sitter på kontor i en privat bedrift 

Anonymkode: c1b2e...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en stilling der jeg har noen faste oppgaver som jeg styrer selv og i stor grad avgjør hvor travelt jeg har det, men der jeg også får "kastet på meg" restene av de 14 andre ikke får gjort, så jeg kan tro jeg har en rolig dag også eksploderer det. De fleste dager er nok rundt 4, 6 hvis jeg setter i gang egne prosjekter, 10 hvis nærmeste kollega er borte og jeg må ta alle henvendelser og rot etter de andre alene. 

Anonymkode: 484e6...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12- jobber i kundeservice på telefon, mye sykmeldinger, en helvetes sjef som ber oss jobbe enda mer, og kommer med kvalme bemerkninger hvis vi må på do, eller tar lunsj 2 min over tiden. Nekter oss pauser i løpet av dagen, trodde kravet var 5 min. hver time. 

Oi, lurer virkelig på hvorfor jeg holder ut dette. 

Anonymkode: eeb80...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pedleder bhg; 8-10 på travelhet. Jobber alle pauser. Må springe på do. 

Anonymkode: dafb3...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer fra 1 til 10.

1 - er ajour, ingen tidsfrister, lavsesong, hjemmekontor

10 - på reise, flere prosjekter, formelle lunsjer og middager som gjør at man i praksiser på på jobb 16 timer i strekk, presentasjoner, telefoner og mail man ikke rekker å ta. 

Er på 3er i dag. Er mye som må gjøres. Men er på hjemmekontoret. Har gått i ett fra 7 - 13.30, møter og telefoner, hoppe fra norsk til engelsk. Men kan fint sette meg ned å ta en pause en stund nå, mulig en løpetur, og jobber heller litt utover i kveld. 

Anonymkode: dc859...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10. Turnus 100 % hjemmetjenesten. 

Lønn 28 500 kr mnd etter skatt. 😒🙄🫤

Anonymkode: 7eb89...12b

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

1 - god tid til det du skal gjøre, kan fint ta kaffe/røykepauser nesten når du vil, blir enten mye nettsurfing eller skravling med kolleger i løpet av dagen.

10 - løper fra oppgave til oppgave igjennom dagen. Sjelden du rekker å ta pause. 

10 - jeg løper ikke da, siden jeg har en kontorjobb. Sjeldent det er tid for lunsj, og jobber alltid over, og ofte på kveldstid. Mange hasteoppdrag med svært korte frister som gjør at de "vanlige" oppgavene må nedprioroteres, og da får jeg dårlig tid på disse også etter hvert. Blir en ond sirkel. 

Jobber som jurist. 

Anonymkode: 7d436...33b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utenfor sesong: 2-3. Kjeder meg halvt ihjel, vanskelig å få dagene til å gå.

I sesong (halve året): 10 +. Jobber overtid hver dag inkludert helg, full fres fra start til slutt og enda litt til. Jobber når alle andre har ferie og har null sosialt liv i disse månedene. Bruker disse ekstra timene på å avspasere i den rolig perioden.

Anonymkode: b0da2...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Den kan ofte variere fra 1 til 10 igjennom en uke.

En dag en klar 1. neste dag en klar 10 uten noe pause/avbrekk, med overtid for å sluttføre om det oppstår mer akutte ting.

Helse- og sosialt arbeid (psyk, rus, personlighetsforstyrrelser, endt soning, autismespekter/utviklingshemming, ungdom med atferdsforstyrrelser, ettervern barnevern)

Anonymkode: b4525...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2, maks 3. Er stort sett rolig gjennom dagen, men er mest hektisk om morran dersom det meldes inn sykefravær. Kommer også bolker gjennom dagen, jeg venter på svar og må endre ting på tampen av dagen. (Jeg er koordinator i en privat bedrift). 

Jeg har fint tid til pauser, en matbit og en strekk. Er lite stress sånn generelt :)

Anonymkode: bc311...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...