AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har noen gode råd for å få baby til å sovne i egen seng? Jeg har ei på 10 mnd, som må bli ammet eller bært til søvn også lagt ned i egen seng. Men det hadde jo vært ideelt å legge ungen i sengen og at hun deretter sovner av seg selv. Vi er usikker på hvilken metode som er «best». Vil jo helst unngå skrikekur, men er forberedt på at det blir noe grining. Tidligere har vi forsøkt litt, men det har endt med amming eller bæring. Hun er fæl til å reise seg i sengen og hyl grine til vi da plukker henne opp… Noe som vi kanskje ikke burde ha gjort, men man får jo vondt av den lille. Anonymkode: 189a4...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Babyer skal ikke ligge og gråte! Vær glad for at hun er så flink til å ligge i son egen seng i det hele tatt etter amming/byssing. Hun er bare liten en gang og det går over. Anonymkode: 52127...49d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Babyer skal ikke ligge og gråte! Vær glad for at hun er så flink til å ligge i son egen seng i det hele tatt etter amming/byssing. Hun er bare liten en gang og det går over. Anonymkode: 52127...49d Får alltid høre av bekjente at vi bare skal legge henne i seng også forlate rommet, noe som helt klart er uaktuelt. Hadde håpet å finne en metode der vi er tilstede og trøster selvfølgelig, men at det vil være mulig for henne å sovne selv. Det hadde vært fint å venne henne til å sovne selv, da jeg har hørt at i barnehagen blir man bare lagt i seng, som er noe hun ikke er vant med. Anonymkode: 189a4...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får alltid høre av bekjente at vi bare skal legge henne i seng også forlate rommet, noe som helt klart er uaktuelt. Hadde håpet å finne en metode der vi er tilstede og trøster selvfølgelig, men at det vil være mulig for henne å sovne selv. Det hadde vært fint å venne henne til å sovne selv, da jeg har hørt at i barnehagen blir man bare lagt i seng, som er noe hun ikke er vant med. Anonymkode: 189a4...5a2 Det varierer jo fra barnehage til barnehage, om det er seng, madrass, vogn osv. Men hvis det er noen trøst: jeg har jobbet på småbarnsavdeling i mange år, og tatt imot mange små som kun har sovet i foreldresenga, på fanget, blitt bysset, ammet osv - og det har gått fint med alle! Barnehagen blir noe annet! Det går ikke bra på dag 2 liksom, men bare stol på dem som jobber der og la dem fikse det. Så gjør dere det som passer dere hjemme! Hun kommer ikke til å ville ammes og bysses til hun er konfirmant, så det går helt fint! Anonymkode: 276b5...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får alltid høre av bekjente at vi bare skal legge henne i seng også forlate rommet, noe som helt klart er uaktuelt. Hadde håpet å finne en metode der vi er tilstede og trøster selvfølgelig, men at det vil være mulig for henne å sovne selv. Det hadde vært fint å venne henne til å sovne selv, da jeg har hørt at i barnehagen blir man bare lagt i seng, som er noe hun ikke er vant med. Anonymkode: 189a4...5a2 I barnehagen er det mange andre barn samtidig, det er helt annen situasjon enn å være alene i en seng hjemme. Det ordner seg😊 Anonymkode: 5d132...59f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden En baby på 10 mnd er fortsatt nettopp en baby! Man kan ikke forvente at babyen skal legge seg ned i sengen og sovne selv enda tenker jeg. Skrikekur er barnemishandling. Anonymkode: 89a2f...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En baby på 10 mnd er fortsatt nettopp en baby! Man kan ikke forvente at babyen skal legge seg ned i sengen og sovne selv enda tenker jeg. Skrikekur er barnemishandling. Anonymkode: 89a2f...1ee Det er jeg helt enig i! Hadde håpet det var en måte uten å skulle grine seg til søvn. Anonymkode: 189a4...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er jeg helt enig i! Hadde håpet det var en måte uten å skulle grine seg til søvn. Anonymkode: 189a4...5a2 Det går jo an å prøve at dere legger ned og tar opp og trøster igjen med en gang hun gråter, men det høres veldig travelt ut både for dere og baby. Å sovne i senga kommer av seg selv etter hvert og er ingenting å stresse med altså 😊 Har en like gammel baby som vil ha kos og flaske før han sovner, og det er jo det som er det naturlige for mange babyer. Prøv heller å nyte det mens det varer, plutselig er hun for stor. Anonymkode: 8fbe4...85f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Vi gjorde dette da baby var 9 måneder fordi jeg begynte på skolen og alle sov veldig dårlig i samme seng. Pappaen tok over hele leggingen. Han leste bok på soverommet, så la han hun i senga og satt ved siden av til hun sovnet. Det var mye protester, men pappaen var der og trøstet (uten å plukke opp). Første dag tok det 1 time. Andre dag 40 min og tredje dag 10 min. Nå er hun 15 måneder og vi kan legge hun i senga, si natta og gå ut. Så sovner hun uten gråt I løpet av 5-10 min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Husk det at selv om hun blir ammet i søvn, så er det jo hun som sovner selv. Ingen andre kan sovne for henne, liksom 💟☺️ Anonymkode: 52127...49d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #11 Del Skrevet 56 minutter siden Jeg satt ved sengen, trøstet uten å løfte opp. Tok litt tid i begynnelsen. Men gikk seg forsåvidt fort til. Anonymkode: dac90...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #12 Del Skrevet 42 minutter siden For vår del gikk dette helt av seg selv, men gradvis. Fra å amme eller bysse i søvn frem til ett år, så holde og kose til halvannet, og så plutselig kunne hun ligge i sengen alene og sovne selv så lenge vi satt ved siden av. Neste steg blir vel å gå ut før hun sovner, men vi stresser ikke med det. Gjør det som funker for dere. Barnet klarer nok også fint å gråte litt så lenge dere er der og trøster, men jeg klarte det ikke😅 Hos oss sover de i vogn i barnehagen. Anonymkode: e7d97...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå