AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Jeg har i flere år jojo-slanket meg og i bunn bare gått opp i vekt. I starten av februar tok jeg litt tak og gikk ned et par kilo som da var vann. De siste 2,5 ukene har jeg vært svært nøye med kostholdet. Absolutt alt loggføres! Veier den minste detalj. Jeg lager mye proteinrik mat og jeg spiser slik at jeg er mett hele tiden. Jeg trener annenhver dag. Jeg skal ha i meg ca. 1650 kalorier daglig ifølge Lifesum for å gå ned i vekt når jeg trener slik jeg gjør. Jeg loggfører som sagt alt jeg spiser og drikker, men ser at jeg kommer meg sjeldent over 1300 kalorier daglig nå. For å vedlikeholde vekten skal jeg ligge på ca. 2200 kalorier så jeg har et stort underskudd og er derfor skeptisk til at jeg nå ikke får i meg nok mat og forbrenningen vil gå ned. Bør jeg prøve å spise mer? Har forsøkt å tvinge i meg mer mat idag, men er til nå så mett at jeg nesten spyr og kan ikke se for meg å få ned de to siste måltidene jeg skal ha senere idag... Anonymkode: 2a0f8...35a
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Skrevet 6. mars Kan jo bruke noen litt mer energitette ingredienser i det du allerede spiser, eller drikke noe med mer kalorier i. Appetitten vil svinge; noen perioder spiser man lite, andre mer. Helt vanlig. Anonymkode: c9259...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars Folk som spiser vanlig kan ligge over og under snittet i energiinntak i lengre tid så jeg hadde ikke brydd meg om det. Jeg hadde vært mer bekymret for at du føler du må spy fordi du skal spise senere i dag. Det er vanlig å ikke ha matlyst når man er mett, men du blir jo sulten igjen. Det er noen tanker om mat her som virker litt rare. Anonymkode: b140b...ddf 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars Bare vær glad for dette, og utnytt det så lenge det varer. 1300kcal er absolutt ikke farlig lite. Jeg er normalvektig, og noen perioder spiser jeg mindre enn dette, og noen perioder mer. Ikke skadelig i det hele tatt😊 Anonymkode: 65e91...7bc 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Skrevet 6. mars 2,5 uke med underskudd er ikke akkurat så mye da! Det går nok bra. Er du i tvil, så går du til helsepersonell eller de som er utdannet innen ernæring. Ett anonymt nett forum der det er mye troll, styggedom og feil informasjon er ikke riktig kanal. Anonymkode: 7b017...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Skrevet 6. mars Ikke et problem å ligge på 1300, da vil du kunne gå ned en kilo i uka. Men å komme 300 kalorier opp er enklest gjennom fett. Enten ved å bytte til fullfettsprodukter, eller ved å f.eks. bruke mer smør på skiva, ekstra stekefett, avokado i salaten. Skal ikke mye til. Anonymkode: 5d9f2...5aa
AnonymBruker Skrevet 6. mars #7 Skrevet 6. mars 1300 er jo ikke noe farlig lavt inntak. Anonymkode: e5628...ec8
AnonymBruker Skrevet 6. mars #8 Skrevet 6. mars Jeg har ligget på 1300 i flere måneder jeg. Ikke noe problem i hele tatt! Passer på å få i meg nok proteiner og vitaminer osv. Det eneste som skjer er at jeg går ned i vekt og det er jo målet også. For meg. Anonymkode: 11ce8...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå