Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 36 år gammel dame, som sliter med å finne klær som kler meg og som jeg føler meg vel i.

Som en del andre på min alder går jeg fremdeles i skinny jeans. Stretch, alltid sorte fra Vero moda. Kler jeg de? Helt sikkert ikke. De er ok, og behagelige å gå med, men jeg vil gjerne kjøpe noen andre jeans.

Jeg er 160 cm høy og veier 85 kg. Har litt mage, litt stor rumpe og lår. Føler alt ser fælt ut, og det er så stramt i midjen.

Har dere noen tips til jeans som kan passe kroppen til en overvektig to barn mor, som vil føle seg litt mer fresh? Stretch må til! 

Anonymkode: 4c493...535

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

36 år her også, og nei, de trange stretch-jeansene fra Veromoda ser du meg aldri i ;)

Jeg ville prøvd med på boot cut til din fasong kanskje? 

Anonymkode: 0b2c4...487

Skrevet (endret)

Cropped jeans. De vil være bredere i livet. Jeg kjøpte et par fra Lindex som passet i lengden, men hadde god plass til magen. 

usikker på om det er disse, men de ligner i hvertfall. Ser i anmeldelsene at folk klager over for mye stretch, men i ditt tilfelle er det kanskje en fordel?

https://www.lindex.com/no/p/8305982-766-bla-wide-hanna-cropped--jeans-med-lett-stretch?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces-across-google&gclsrc=aw.ds&campaign_id=19964030117&gad_source=1&gbraid=0AAAAADrsaxFc8fNg4Ln4YOIIZt7DmUmc3&gclid=CjwKCAiArKW-BhAzEiwAZhWsIKnBVyOG-0QEpvvtR_NUBKaXwIkHnlVqsYhrYNeQyhvSRc7QQLO1XBoCl9YQAvD_BwE

Endret av anonymLala
Legge til link
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp skikkelige jeans fra fx Levis (sjekk fx på Zalando) De har mange ulike modeller som nok passer bedre til din fasong enn vero moda. Denim destination kan også prøves, jeg er glad i Kaffe curve. Har ca samme fasong som deg, men noen flere kilo

Anonymkode: c8d44...c92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (10 minutter siden):

Cropped jeans. De vil være bredere i livet. Jeg kjøpte et par fra Lindex som passet i lengden, men hadde god plass til magen. 

usikker på om det er disse, men de ligner i hvertfall. Ser i anmeldelsene at folk klager over for mye stretch, men i ditt tilfelle er det kanskje en fordel?

https://www.lindex.com/no/p/8305982-766-bla-wide-hanna-cropped--jeans-med-lett-stretch?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces-across-google&gclsrc=aw.ds&campaign_id=19964030117&gad_source=1&gbraid=0AAAAADrsaxFc8fNg4Ln4YOIIZt7DmUmc3&gclid=CjwKCAiArKW-BhAzEiwAZhWsIKnBVyOG-0QEpvvtR_NUBKaXwIkHnlVqsYhrYNeQyhvSRc7QQLO1XBoCl9YQAvD_BwE

Høyvannsbukser er ikke pent på noen. Alle ser korte og brede ut i sånne bukser og ts vil vel se mindre bred ut. Så buksa må ha ordentlig lengde. Heller for lang enn for kort. 

Anonymkode: 5a961...b32

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Høyvannsbukser er ikke pent på noen. Alle ser korte og brede ut i sånne bukser og ts vil vel se mindre bred ut. Så buksa må ha ordentlig lengde. Heller for lang enn for kort. 

Min erfaring er motsatt. Har samme høyde som ts, og bred midje. Kjøper jeg cropped passer de i lengden akkurat, men kjøper jeg vanlig lengde må det legges opp og ser alltid feil ut. 
Cropped på oss lave med bred(!) midje blir rett lengde.

Endret av anonymLala
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (6 minutter siden):

Min erfaring er motsatt. Har samme høyde som ts, og bred midje. Kjøper jeg cropped passer de i lengden akkurat, men kjøper jeg vanlig lengde må det legges opp og ser alltid feil ut. 
Cropped på oss lave med bred(!) midje blir rett lengde.

Jeg er relativt lang og slank (170 og 57 kg) og føler meg stuttjukk i høyvannsbukser. Syns ikke det er fint på noen. Syns selv syltynne modeller blir bredere i det. Men man har selvfølgelig forskjellig smak og oppfatning av ting. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er relativt lang og slank (170 og 57 kg) og føler meg stuttjukk i høyvannsbukser. Syns ikke det er fint på noen. Syns selv syltynne modeller blir bredere i det. Men man har selvfølgelig forskjellig smak og oppfatning av ting. 

Men du har jo en helt annen kroppsform enn ts? Er du lang og slank, eller normal i str for den sags skyld, er jeg enig i st det ikke er pent. På meg som er lav og bred derimot passer det både i lengden og bredden, og er den eneste jeansen jeg har likt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå ned i vekt 🙈🙈

Anonymkode: 89dcc...a32

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (2 timer siden):

Dette vil være helt feil fasong til en som er overvektig. Med denne typen bukser vil alle de tjukkere ut. 

Anonymkode: 7ecec...964

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er mye høyere enn TS, så buksene som ble linket til vil nok se ut som vanlig lengde på henne.

Anonymkode: d60b9...5b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp skikkelige jeans fra fx Levis (sjekk fx på Zalando) De har mange ulike modeller som nok passer bedre til din fasong enn vero moda. Denim destination kan også prøves, jeg er glad i Kaffe curve. Har ca samme fasong som deg, men noen flere kilo

Støtter denne. Jeg er "stutt-tjukk" (håper ikke jeg fornærmer deg nå), og jeg har aldri passet inn i jeans fra Vero Moda, Kappahl, Lindex osv. Nå har jeg spart litt penger og kjøpt meg to par jeans fra merker hvor man kan velge livvidde og lengde, og jeg ER SÅ FORNØYD!! Wrangler jeans i 34/30 og Levis i 33/30, de sitter som et skudd.

Anonymkode: 7453d...5a2

AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Men du har jo en helt annen kroppsform enn ts? Er du lang og slank, eller normal i str for den sags skyld, er jeg enig i st det ikke er pent. På meg som er lav og bred derimot passer det både i lengden og bredden, og er den eneste jeansen jeg har likt. 

Ja, men jeg mente ikke nødvendig meg selv selv om jeg brukte det som eksempel. Jeg mente at man ser kortere og tjukkere ut i høyvannsbukser uansett høyde, vekt og kroppsform. Og ts vil neppe se bredere ut. 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Oj, det der er sånne bukser overvektige bør løpe vekk fra, tenker jeg. 

Veel, de passer oss som har hofter og lår. Jeg trenger faktisk bukser som går inn i livet og ut i hoftene -altså dame fasong. Bukser som går rett ned fra liv til skritt vil virkelig få testa stretch og være lite kledelig, evt må de ha en livvidde som krever bukseseler for å holde buksa oppe. Skinnyfit er heller ingen slager, det ser virkelig snodig ut og en ser alt av appelsinhud. 

Men hva mener du @BobbySocks passer da? Til lettere overvektig og lav dame? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gå ned i vekt 🙈🙈

Anonymkode: 89dcc...a32

Ja, jeg holder på. Veide 100 kg før. Er ikke gjort på 1 - 2 - 3. Vil gjerne kjøpe meg en ny jeans før jeg når vektmålet mitt. Er det ok?

TS

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri eid en Levis bukse. Noen som kan anbefale en str til meg? 160 cm høy, 85 kg. 104 cm rundt midjen.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har aldri eid en Levis bukse. Noen som kan anbefale en str til meg? 160 cm høy, 85 kg. 104 cm rundt midjen.

TS

30 tommer lengde bør være greit. Mål en av buksene dine i livet og regn om til tommer. 
Finn evt størrelsestabell til det merket du vurderer. 
Det beste er jo å finne en butikk med litt utvalg og prøve. 
Sjekk ut Lee også! 

Anonymkode: 2dde1...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS

Her er Levis sine egne anbefalinger. 

Screenshot_20250306_233103_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250306_233118_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: d7d70...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...