Kaffeguru Skrevet 7. mars Forfatter #61 Del Skrevet 7. mars (endret) Enda en tulling skrev (19 minutter siden): Vi har vel mer enn tette nok bånd til EU når de bestemmer omtrent alt som gjøres her til lands. Om du tror at en håndfull representanter fra Norge i EU skulle gjøre noen forskjell, og om du tror at disse i det hele tatt vil tale Norges sak der, er du enten ufattelig naiv, eller en av dem som tror de får jobben. Hva økonomisk krigføring angår, trenger vi i hvert fall ikke en organisasjon som driver slik krigføring mot egen befolkning, jf tilkarringsvirksomheten det såkalte "grønne" skiftet. Vi trenger heller ikke mer av deres sensur, krigshissing og generelle antidemoratiske dreining. Ellers takk. Ironisk nok oier og akker dere EU-tilhengere dere over Trump og Putin for det samme, men realiteten er vel at begge har vært en gavepakke til dere siden dere kan bruke dem til endelig å få skremt nordmenn inn i EU. Jeg har ikke alltid vært EU-tilhenger men har skiftet mening på grunn av den geopolitiske utviklingen i verden. Dessuten har jeg satt meg mer inn i samfunnsøkonomi og ser fordelene bedre nå. Det virker som om EU-mostanderne er livredde for en EU-debatt i det offentlige rom. Endret 7. mars av Søddvestkuling 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffeguru Skrevet 7. mars Forfatter #62 Del Skrevet 7. mars USA har nå stø kurs ut av NATO. Se lenke til artikkel i E24. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/pPEqdE/tidligere-nato-topp-advarer-usa-kan-forlate-alliansen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 9. mars #63 Del Skrevet 9. mars Søddvestkuling skrev (På 7.3.2025 den 15.39): Jeg har ikke alltid vært EU-tilhenger men har skiftet mening på grunn av den geopolitiske utviklingen i verden. Dessuten har jeg satt meg mer inn i samfunnsøkonomi og ser fordelene bedre nå. Det virker som om EU-mostanderne er livredde for en EU-debatt i det offentlige rom. Ikke særlig smart å melde seg inn i et synkende skip 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 19. mars #64 Del Skrevet 19. mars Ser nrk skriver at EU inviterer Norge som full partner i forsvarssamarbeidet. Burde være åpenbart, hvorfor skulle de ikke ville hatt med oss? Vi er rike og har en god forsvarsindustri fra før. Var visst skremselspropaganda denne gangen og. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 19. mars #65 Del Skrevet 19. mars Athod skrev (14 timer siden): Ser nrk skriver at EU inviterer Norge som full partner i forsvarssamarbeidet. Burde være åpenbart, hvorfor skulle de ikke ville hatt med oss? Vi er rike og har en god forsvarsindustri fra før. Var visst skremselspropaganda denne gangen og. Var akkurat det jeg skrev i begynnelsen av denne tråden. EU er så avhengige av Norge så. Denne skremselspropagandaen i forsøk på å få flere til å ville gå inn i EU kan de bare slutte med. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sioux Skrevet 20. mars #66 Del Skrevet 20. mars Nå har den avtroppende tysk Bundestag stemt for å endre landets konstitusjon og sprenge gjeldstaket for å ruste opp Tyskland. De skal opprette et fond til militær infrastruktur på 500 milliarder euro. Von der Leyen sier dette var "excellent news!" Hun har nå presset en stund på en felles europeisk hær. En europeisk hær under ledelse av Tyskland. Jawohl! Frysninger anyone? Så er vi et steg nærmere federalisering av EU. https://www.bbc.com/news/articles/c62z6gljv2yo https://www.euractiv.com/section/politics/news/german-parliament-passes-historic-debt-backed-defence-and-infrastructure-package/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå