AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ang dårlig råd og hundehold; Ting kan skje og skulle ting utvikle seg slik at vi fikk dårlig råd hadde vi uansett aldri kvittet oss med hundene våres. De er familie, de er terapi, de er pur glede. Vi tilpasser også ferien og tar de med, men selvfølgelig kun steder hvor det er lov å ha med hund. Der det står "Hunder ikke tillatt" spør vi ikke om å leie. Anonymkode: 37829...528 Men dere kaller dere vel ikke fattige og sånn da? Anonymkode: fec1f...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Million skrev (4 timer siden): De kan vel forvente å få tatt med hunden sin på Norgesferie, ja. Det er nok eneste muligheten de har, for å sette hunden på kennelopphold mens man er på ferie er jo skikkelig dyrt. Tusenvis av kroner pr uke. Må man det, blir jo ikke ferien gratis eller billig likevel? Jeg hadde hunden min på kennel en gang jeg hadde blitt operert og var litt immobil noen dager, og det kostet meg flere tusen bare for noen få dager. De bør finne noen venner som kan passe på hunden eller så bør de sende forespørsel om å låne hytta av noen som sier det er OK med hund. Det er ikke depositum på gratis-ferier så da blir det helt meningsløst å sende melding til eieren av hytte om at "min hund er helt annerledes alle andre hunder". Anonymkode: 32e2e...620 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg meldte meg inn der og tenkte at jeg kunne låne bort hytta av og til. Det er en ny og fin hytte og vi har ikke selv kjæledyr. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at over 90 prosent av alle som vil låne har en hund- eller tre. Å legge ut innlegg selv har jeg gitt opp. Jeg skrev da at jeg ikke ville ha kjæledyr i hus, men innboksen ble full av meldinger fra folk som skulle fortelle at akkurat deres kjæledyr ikke loet, ikke bjeffet, ikke klorte på møbler osv. Kan man virkelig forvente å få ta med dyr på gratis ferieopphold? Anonymkode: 34ff2...43a Jeg skjønner veldig godt at folk gjerne vil ha hunden (eller katten) med seg på ferie, men står det at dyr ikke er tillatt, så respekterer man det. Å begynne å argumentere for at akkurat deres dyr er superrenslig, ikke røyter og garantert verken tisser eller klorer, er bare teit. Det er jo en grunn til at noen sier nei til dyr. Selv jeg som har dyr selv, som også er med på hytta vår, ville neppe ha lånt ut hytta til andre med dyr. Selv de snilleste og mest renslige dyr kan både være uheldige og reagere annerledes på et fremmed sted. Dessuten vil det oppstå ekstra slitasje over tid, f.eks, hundeklør som skraper i gulvet. Man kan ikke forvente å ta med dyr på gratis ferieopphold, men om det ikke står noe annet oppgitt i annonsen så kan man jo spørre. Står det tydelig i annonsen at dyr ikke er tillatt, går man videre til neste. Anonymkode: 57904...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men dere kaller dere vel ikke fattige og sånn da? Anonymkode: fec1f...d9e Absolutt ikke. Men det er ikke sikkert at de som svarer TS som har hund alltid har hatt dårlig råd heller. Så prøver bare å si at ting kan skje, og skulle det skje oss så blir hundene uansett hvor dårlig råd vi måtte få. Hunder er ikke bare vårt ansvar så lenge ting går bra. Som et svar til de som lurer på hvorfor folk med dårlig råd har hund. Anonymkode: 37829...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Absolutt ikke. Men det er ikke sikkert at de som svarer TS som har hund alltid har hatt dårlig råd heller. Så prøver bare å si at ting kan skje, og skulle det skje oss så blir hundene uansett hvor dårlig råd vi måtte få. Hunder er ikke bare vårt ansvar så lenge ting går bra. Som et svar til de som lurer på hvorfor folk med dårlig råd har hund. Anonymkode: 37829...528 Det er nok en betydelig minoritet av de med dårlig råd og dyr som fikk de før det havnet i en situasjon som førte til at de fikk dårlig råd. Så spørsmålet er like betimelig selv om noen svært få har en god grunn. De som skaffer seg dyr når de har dårlig råd og barn gjør meg direkte kvalm, men det er dessverre få sanksjonsmuligheter da man ikke kan detaljstyre hva folk bruker penger/trygda si på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ang dårlig råd og hundehold; Ting kan skje og skulle ting utvikle seg slik at vi fikk dårlig råd hadde vi uansett aldri kvittet oss med hundene våres. De er familie, de er terapi, de er pur glede. Vi tilpasser også ferien og tar de med, men selvfølgelig kun steder hvor det er lov å ha med hund. Der det står "Hunder ikke tillatt" spør vi ikke om å leie. Anonymkode: 37829...528 Men for de som har dårlig råd så blir jo hunden den prioriteringen de velger. Da blir det litt rart å «tigge» å å låne en hytte gratis etterpå. Anonymkode: 8809e...0d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #27 Del Skrevet 4 timer siden Romkom skrev (2 timer siden): Det er nok en betydelig minoritet av de med dårlig råd og dyr som fikk de før det havnet i en situasjon som førte til at de fikk dårlig råd. Så spørsmålet er like betimelig selv om noen svært få har en god grunn. De som skaffer seg dyr når de har dårlig råd og barn gjør meg direkte kvalm, men det er dessverre få sanksjonsmuligheter da man ikke kan detaljstyre hva folk bruker penger/trygda si på. Hva med dem som skaffer seg flere barn når de allerede har dårlig råd? Anonymkode: 20fcf...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva med dem som skaffer seg flere barn når de allerede har dårlig råd? Anonymkode: 20fcf...ce9 Samme opplegget åpenbart, men svært mye kan skje på 19 år + som er tiden det tar fra konsepsjon til barnet flytter ut sammenlignet med en hund som lever 1/4-1/3 av den tiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden Litt OT, men jeg er fascinert over at noen tør å låne ut eiendommene sine gratis til ukjente mennesker. Det er selvsagt veldig snilt, men jeg ser for meg at det kan gå skikkelig galt. Anonymkode: bf95d...f96 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ok, dersom det er forventningen så er det i alle fall ikke aktuelt for meg å låne ut. Anonymkode: 34ff2...43a Synes du er sær og prippen. Anonymkode: 439e3...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #31 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes du er sær og prippen. Anonymkode: 439e3...fb2 Javel? Hvorfor? Anonymkode: 34ff2...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): De kan ha dårlig råd pga egne idiotiske valg, som tre hunder. Anonymkode: ca2b0...7f5 Nei, ikke dårlig (nok) råd til å forlange gratis hytteferie, bare dårlige prioriteringer. Hadde de ikke hatt 2-3 hunder hadde de hatt massevis nok til å leie en hytte selv og betale for det. Det er nok noen andre som hellere fortjener den gratisferien. Anonymkode: ac5cc...5c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #33 Del Skrevet 2 timer siden Forvente å ha med dyr? Din hytte. Dine regler. Anonymkode: 31434...5e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 2 timer siden #34 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes du er sær og prippen. Anonymkode: 439e3...fb2 Fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #35 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes du er sær og prippen. Anonymkode: 439e3...fb2 Forstår ikke hva som er sært eller prippen? Jeg har hund selv, men forventer ikke at hytteeiere er begeistret for hår eller hunder som eventuelt koser seg i alle møblene. Ser jeg at en utleiehytte står med “ingen dyr”, driver ikke jeg og maser om jeg kan ta hunden min med dit. Da finner jeg en annen hytte. Anonymkode: 20fcf...ce9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #36 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes du er sær og prippen. Anonymkode: 439e3...fb2 🤣 Dagens! Hvorfor i all verden er det sært å ikke ville låne ut dyr eiendom til fattiglus? Fattige folk er ofte selvforskyldt i at de er nettopp fattige; de popper ut unger de ikke har råd til, skaffer seg dyr og røyker, mens de selvfølgelig leier bolig. Oppegående folk kjøper bolig, ser deretter an om de har råd til barn og deretter dyr og selvfølgelig driter de i å røyke. Påfallende mange fattige er i tillegg overvektige. Anonymkode: ca2b0...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå