Gå til innhold

Gruppen gratis lån av feriested til barnefamilier med anstrengt økonomi- på fb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg meldte meg inn der og tenkte at jeg kunne låne bort hytta av og til. Det er en ny og fin hytte og vi har ikke selv kjæledyr. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at over 90 prosent av alle som vil låne har en hund- eller tre.  Å legge ut innlegg selv har jeg gitt opp. Jeg skrev da at jeg ikke ville ha kjæledyr i hus, men innboksen ble full av meldinger fra folk som skulle fortelle at akkurat deres kjæledyr ikke loet, ikke bjeffet, ikke klorte på møbler osv. 

Kan man virkelig forvente å få ta med dyr på gratis ferieopphold?

Anonymkode: 34ff2...43a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan vel forvente å få tatt med hunden sin på Norgesferie, ja. Det er nok eneste muligheten de har, for å sette hunden på kennelopphold mens man er på ferie er jo skikkelig dyrt. Tusenvis av kroner pr uke. Må man det, blir jo ikke ferien gratis eller billig likevel?

Jeg hadde hunden min på kennel en gang jeg hadde blitt operert og var litt immobil noen dager, og det kostet meg flere tusen bare for noen få dager.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 minutt siden):

De kan vel forvente å få tatt med hunden sin på Norgesferie, ja. Det er nok eneste muligheten de har, for å sette hunden på kennelopphold mens man er på ferie er jo skikkelig dyrt. Tusenvis av kroner pr uke. Må man det, blir jo ikke ferien gratis eller billig likevel?

Jeg hadde hunden min på kennel en gang jeg hadde blitt operert og var litt immobil noen dager, og det kostet meg flere tusen bare for noen få dager.

Ok, dersom det er forventningen så er det i alle fall ikke aktuelt for meg å låne ut. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, dersom det er forventningen så er det i alle fall ikke aktuelt for meg å låne ut. 

Snilt av deg å låne ut, hvorfor ikke bare vente til den rette familien dukker opp? Det er jo ikke sånn at 90% av Norges familier har hund da? Det er bare å vente til du får kontakt med noen uten hund eller katt.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 minutter siden):

Snilt av deg å låne ut, hvorfor ikke bare vente til den rette familien dukker opp? Det er jo ikke sånn at 90% av Norges familier har hund da? Det er bare å vente til du får kontakt med noen uten hund eller katt.

Jeg har lagt ut innlegg der jeg skriver "ingen kjæledyr", men da får jeg likevel mengder av meldinger om hvorfor jeg skal gjøre unntak akkurat for deres kjæledyr. Og når jeg har svar på annonse fra noen som ikke har skrevet noe om kjæledyr i sin annonse, så har de plutselig kjæledyr likevel. Det blir rett og slett for stress å måtte forsvare meg. Føler ikke for å måtte stå til ansvar for hvorfor jeg ikke vil ha dyr i hus. Jeg kunne jo skrevet allergi, men det er ikke sant og jeg syns ikke man skal måtte lyve.

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har lagt ut innlegg der jeg skriver "ingen kjæledyr", men da får jeg likevel mengder av meldinger om hvorfor jeg skal gjøre unntak akkurat for deres kjæledyr. Og når jeg har svar på annonse fra noen som ikke har skrevet noe om kjæledyr i sin annonse, så har de plutselig kjæledyr likevel. Det blir rett og slett for stress å måtte forsvare meg. Føler ikke for å måtte stå til ansvar for hvorfor jeg ikke vil ha dyr i hus. Jeg kunne jo skrevet allergi, men det er ikke sant og jeg syns ikke man skal måtte lyve.

Da skriver du bare i annonsen (etter "Ingen kjæledyr tillatt") "Henvendelser fra folk med kjæledyr besvares ikke". 

Da trenger du ikke bruke mer tid på de enn å skumlese og slette henvendelsene fra dem.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare jeg som synes det er rar prioritering å ha kjæledyr, som er en stor utgiftspost, når man har dårlig økonomi?

Anonymkode: ee1d8...986

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bare jeg som synes det er rar prioritering å ha kjæledyr, som er en stor utgiftspost, når man har dårlig økonomi?

Enig. Men skjønner at det er vanskelig å kvitte seg med dyr også, man kan ha havnet i en annen situasjon enn da hunden ble anskaffet.  Og at noen virkelig trenger hund, som selskap og sånn. 

Anonymkode: 0d1da...822

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For noen er kjæledyr årsaken til at de overlever

Anonymkode: d7e18...aee

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke du forventer for mye; jeg skjønner at mange har kjæledyr og må ha de med på ferie, men det blir for sært i en gruppe der folk er generøse nok til å låne ut møblerte hjem og hytter helt gratis - å skulle argumentere for hvorfor deres dyr bør være unntak.
Det er ganske unikt og flott at det er så mange i landet vårt som gir og får såpass tillit at de får komme og bo hjemme hos vilt fremmede; de som benytter seg av tilbudet bør absolutt ikke tyne der.. og det sier jeg som alenemamma med dårlig økonomi; hadde ikke falt meg inn å stille krav/be om å få ha med ekstra dyr e.l. hvis jeg fikk tilbud om å låne feriested. Da må man forhøre seg med familie eller venner og være litt generøs med å bytte på pass med noen andre man kjenner dersom kennel er for dyrt.

Det er ikke ufint av deg å legge til at det ikke blir besvart henvendelser fra de med kjæledyr. Det går absolutt an å legge til at det ikke handler om uvilje, men at dere vurderer situasjonen slik at det er beste måte å forsikre dere om at dere kan fortsette å tilby i fremtiden. Hvis folk krangler på slikt, er det i mine øyne hårreisende; de luker i hvert fall seg selv fint ut av gruppen som er aktuelle for å låne av dere - hvem vil ha kverulanter..

Anonymkode: 9827c...8f3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (3 timer siden):

Dere med hund må selvfølgelig akseptere at det ikke er mulig å ta med hund overalt. Og evt betale for pass dersom dere vil feriere et sted hund ikke kan være med.

Jeg tenker at man gjør et idiotisk økonomisk valg dersom man skaffer seg hund når man ikke har råd til en liten ferie med barna sine engang. 

Anonymkode: ca2b0...7f5

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi leier ut hybel og opplever akkurat det samme.

Dessuten: familier med dårlig råd har selvfølgelig ikke hund. Og hverfall ikke både to og tre av slagsen. 

Jeg tror du skal leter andre steder, TS. Er du ikke redd for å bli utnyttet når du skal låne bort noe gratis, og at hytta ikke ser ut i måneskinn etterpå? Håper du har forsikring i orden hvertfall. 

Anonymkode: ac5cc...5c7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig låner man ikke ut ei hytte til folk som har med dyr eller røyker når man ikke har/gjør dette selv. Folk med dyr og folk som røyker merker dessverre ikke selv hvor mye det stinker etter dem og dyrehår setter seg overalt. Vær nasty i eget hjem, ikke hos andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dessuten: familier med dårlig råd har selvfølgelig ikke hund. Og hverfall ikke både to og tre av slagsen. 

Jeg tror du skal leter andre steder, TS. Er du ikke redd for å bli utnyttet når du skal låne bort noe gratis, og at hytta ikke ser ut i måneskinn etterpå? Håper du har forsikring i orden hvertfall. 

De kan ha dårlig råd pga egne idiotiske valg, som tre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De kan ha dårlig råd pga egne idiotiske valg, som tre hunder.

Ja. På generell basis kan jeg forsikre deg om at det er mange med dårlig råd som har dyr. Jeg er dyrlege… Og det er mange som har hatt dårlig råd i mange, mange år som har dyr, så det er ikke sånn at de plutselig fikk problemer etter at de skaffet seg dyrene. 

Anonymkode: 73809...e04

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, men tenker det er fint å kunne hjelpe noen som ellers ikke ville hatt råd til ferie. Men jeg stusser også på prioriteringene når man eier flere hunder og ikke kan ta med barna på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De har unger også.

Anonymkode: 6c2cd...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg meldte meg inn der og tenkte at jeg kunne låne bort hytta av og til. Det er en ny og fin hytte og vi har ikke selv kjæledyr. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at over 90 prosent av alle som vil låne har en hund- eller tre.  Å legge ut innlegg selv har jeg gitt opp. Jeg skrev da at jeg ikke ville ha kjæledyr i hus, men innboksen ble full av meldinger fra folk som skulle fortelle at akkurat deres kjæledyr ikke loet, ikke bjeffet, ikke klorte på møbler osv. 

Jeg har ikke råd til ferie opphold, men jeg har faen ikke råd til en hund eller TRE heller. Venninnen min har en medium hund, med forsikring, mat, dyrlege jevnlig og det som dukker opp, koster den ca 1500kr mnd, og da er ikke leker og utstyr underveis medregnet. Har en råd til rundt 20.000 i året til en hund så bør en ikke tvinge seg på andre gratis, mener jeg. 

Anonymkode: fec1f...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan de absolutt forvente ja. DER DYR ER TILLATT!!! 

Leter etter hytte å leie i sommer, og de fleste skriver at dyr ikke er tillatt… Ville skrevet det selv..

Anonymkode: 345be...63f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ang dårlig råd og hundehold; Ting kan skje og skulle ting utvikle seg slik at vi fikk dårlig råd hadde vi uansett aldri kvittet oss med hundene våres. De er familie, de er terapi, de er pur glede. 

Vi tilpasser også ferien og tar de med, men selvfølgelig kun steder hvor det er lov å ha med hund. Der det står "Hunder ikke tillatt" spør vi ikke om å leie.

Anonymkode: 37829...528

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...