Gå til innhold

Hva gjør jeg med referanser nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har jobbet i min bransje i noen år og hatt tre jobber, grunnet at de to første var svangerskapsvikariater. 

Den ene lederen, fra 2021, er helt nydelig og jeg har brukt henne som referanse flere ganger.

De to andre lederne har vært helt forferdelige. Den ene lederen jeg hadde som vikar, tolererte ikke at jeg takket ja til en fast stilling, og har siden forsøkt å ødelegge arbeidskarrieren min pga det. Den andre jeg har hatt i fast stilling, har ikke tolerert at jeg ble syk, og har håndtert sykefraværet mitt veldig dårlig og skapt unødvendig mye styr. Så jeg kan ikke bruke noen av disse to lederne som referanse noen gang. 

Grunnet sistnevnte leders oppførsel ønsker jeg å bytte til en annen, fast stilling. Jeg vil jo være trygg på at når jeg f.eks blir gravid osv så blir ting håndtert ryddig og fint, og ikke at jeg blir torpedert fordi jeg, for eksempel, får uplanlagte svangerskapskomplikasjoner eller må be om ammefri. 

I min bransje nærmest forventer rekrutterere å kunne velge hvilke referanser de ønsker å ringe til, samt at de vil ringe nåværende leder. Jeg har sagt til rekrutterere at jeg ikke ønsker å skape uro på arbeidsplassen og derfor ikke ønsker å informere leder om at jeg søker andre jobber. Jeg har nemlig gjort dette en gang før, altså oppgitt nåværende leder som «påkrevd» av rekrutterer, og så ringte de henne ikke likevel og det ble bare unødvendig kjip stemning. 

Jeg har oppgitt to kollegaer fra ulike arbeidsplasser, som gjerne vil stille som referanse, samt den gode lederen fra 2021. Men jeg er redd for at jeg aldri vil få en jobb da dette ikke er «bra nok» for rekrutterere? Noen med erfaringer her? Nevn gjerne hvilken yrkesretning isåfall. Jeg tør ikke å oppgi dette, av frykt for å bli gjenkjent, men det er veldig hjelpsomt for meg å vite hva dere har jobbet/ jobber med. 

Anonymkode: ebb66...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...