Lur Venn Skrevet 6. mars #1 Skrevet 6. mars Her kan man lage en liste over hva ting heter på forskjellige språk.
Lur Venn Skrevet 6. mars Forfatter #2 Skrevet 6. mars @Boetica ville at jeg skulle begynne med tissekone. Men jeg starter litt mykere... Norsk :pupper Svensk: tuttar Tysk: kokosnüsser Spansk : Tetas Nederlansk: tieten Islandsk- brjóst Tyrkisk- memeler Swahili - matiti Hebraisk -tzitzim Japansk- oppai Portugisisk- peitos Gælisk-titean Finsk- tissit Litausk-papai Ungarsk- mellek Zulu- amabele
Boetica Skrevet 6. mars #3 Skrevet 6. mars Nåååh! Men egentlig litt interessant. Man kan se at hos de indoeuropeiske språkene har ordet sannsynligvis felles utspring. Hadde egentlig passet godt i nerde-tråden min, denne 🤓 1
Boetica Skrevet 6. mars #4 Skrevet 6. mars Tå Afrikaanas: Toon Balinesisk: Jempol kaki Fransk: Orteil Romani: Punro Esperanto: Piedfingro (fot-finger? 😅)
Lur Venn Skrevet 14. mars Forfatter #5 Skrevet 14. mars Nå er turen kommet til farsmelk, siden det tross alt er fredag Svensk: pappamjölk Kreolsk- milky papi Fransk:café au lait de papa Engelsk: daddy milk Tysk: fattersmilch Spansk leche de padre Italiensk- latte di papá Japansk chichinochichi Islandsk pappamilkur Arabisk- halib al'ab Tyrkisk - baba sütü Swahili- maziwa ya baba Estisk- isa piim
Lur Venn Skrevet 20. juni Forfatter #7 Skrevet 20. juni Litt på siden, men her er noen av de vanligste navnene i forskjellige land Norge- normann Sverige- Sven Danmark- Dan Finland- finn Frankrike- Frank Canada- Ada Peru- per Argentina- tina Filippinene- fillip Albania- alban Benin - ben Georgia- Georg Rwanda- Wanda 2
Cid Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Lur Venn skrev (På 14.3.2025 den 13.06): Nå er turen kommet til farsmelk, siden det tross alt er fredag Svensk: pappamjölk Kreolsk- milky papi Fransk:café au lait de papa Engelsk: daddy milk Tysk: fattersmilch Spansk leche de padre Italiensk- latte di papá Japansk chichinochichi Islandsk pappamilkur Arabisk- halib al'ab Tyrkisk - baba sütü Swahili- maziwa ya baba Estisk- isa piim Finner ikke kreolsk på Google translate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå