Gå til innhold

Fostervann eller ikke..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Opplevde i natt at jeg lakk noe, og lurer på om noen har opplevd det slik før. Skulle reise meg opp fra senga og det rant nedover beina mine. Helt gjennomsiktig og relativt luktfritt. Fikk med dette svake rier men sterkere enn jeg har kjent på tidligere. 
Når jeg sto opp idag kom det slim med rosa i. Men ikke mer av dette vannet.. vet at baby ligger med hodet ned og dypt. 
Problemet er at.. jeg sov usedvanlig godt i natt. Pleier alltid å våkne i 4-5 tiden og sover urolig. 
det kan vel ikke være vannet da? Hadde vel fått rier og hele pakka om det var vannet? 
skal på en sjekk senere idag i forbindelse med dette.:)

Anonymkode: 99d86...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vannet mitt gikk en dag, fikk rier neste dag. Fødte to dager etter det.

Fødeavdelingen sa at vannavgang i seg selv ikke var grunnen til å komme. Så jeg ble hjemme og ventet til riene startet og tok seg opp.

Dette var 4 dager over termindato.

Er du kort på vei, så kan det hende du tisset på deg siden du ikke var oppe denne natta for å gå på do?

Anonymkode: 93a4a...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tipper at du har lekket litt fostervann, og at slimproppen gikk etter det. Kroppen er finurlig, kanskje du har sovet godt i natt som forberedelse på fødsel. Godt du skal inn til sjekk, masse lykke til 🥰

Anonymkode: 41181...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring føden! Jeg lakk litt og litt fostervann i to/tre dager før det kom en god del mer og jeg var sikker. Riene kom den tredje natta fra jeg begynte å «smålekke». Jeg ringte selv føden da det bare var snakk om litt, men ble ikke bedt om å komme inn før det hadde kommet en god klunk. Det var nok en feil, siden de sikkert ikke trodde det var fostervann, men det gikk heldigvis bra. Uansett bør terskelen for å ringe føden hvis du tror det kanskje kan være fostervann være lav. 

Anonymkode: efdff...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring føden! Jeg lakk litt og litt fostervann i to/tre dager før det kom en god del mer og jeg var sikker. Riene kom den tredje natta fra jeg begynte å «smålekke». Jeg ringte selv føden da det bare var snakk om litt, men ble ikke bedt om å komme inn før det hadde kommet en god klunk. Det var nok en feil, siden de sikkert ikke trodde det var fostervann, men det gikk heldigvis bra. Uansett bør terskelen for å ringe føden hvis du tror det kanskje kan være fostervann være lav. 

Ser forresten at du skal på sjekk i dag - det er jo veldig bra. Grunnen til at jeg ble tatt inn med en gang de skjønte at det faktisk var fostervann, var at det var fem uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :) 

Har liksom ikke kommet noe mer vann. Var LITT vått i bindet, men kan jo være alt mulig. 
Synes det bare er så rart at jeg fikk rielignende smerter igår, men at jeg sov så fredfult i natt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg lakk litt og litt når vannet mitt gikk. Samlet det opp i et urinprøveglass og ringte føden. De testet det og bekreftet at det var fostervann. Siden riene ikke startet ble fødselen igangsatt dagen etter. Etter jeg hadde hatt ballongkateter fant de en ny vannboble, så de ble usikker på om det bare var den ytterste hinnen som sprakk (det er visst to) eller om det var gått et lite hulll, men at det lå press på det slik at det bare var litt som lakk. Fikk også litt feber under fødsel, hvilket stresset jordmødrene en del siden jeg hadde langvarig vannavgang (vannavgang uten rier). 

Anonymkode: eb200...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring føden! Du skal settes igang innen 48 timer om fødselen ikke er igang.

Dette grunnet infeksjonsfare når det er åpent der nede (vannet har lekket).

Mitt lakk på samme måte, fikk bekreftet fostervann.

Fikk infeksjon under fødselen selv om det bare var litt over 48 timer.

Anonymkode: 83c67...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal inn på kontroll snart :) Men har ikke lekket noe mer så blir veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ring føden! Du skal settes igang innen 48 timer om fødselen ikke er igang.

Dette grunnet infeksjonsfare når det er åpent der nede (vannet har lekket).

Mitt lakk på samme måte, fikk bekreftet fostervann.

Fikk infeksjon under fødselen selv om det bare var litt over 48 timer.

24 timer, ikke 48

Jeg fikk infeksjon jeg også (og baby) litt over 24 timer fra vannavgang. Noen steder blir man innlagt etter vannavgang, andre steder får man beskjed om å vente hjemme og så komme inn til eventuell igangsetting 

Anonymkode: 1561d...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

24 timer, ikke 48

Jeg fikk infeksjon jeg også (og baby) litt over 24 timer fra vannavgang. Noen steder blir man innlagt etter vannavgang, andre steder får man beskjed om å vente hjemme og så komme inn til eventuell igangsetting 

Anonymkode: 1561d...2bb

Her gikk vannet natt til mandag og jeg fikk time til igangsetting først onsdag kl. 09.00.

Jeg fikk infeksjon og antibiotika intravenøst, baby fikk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...