Gå til innhold

Får fastlege tilgang til sykehusjournaler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man blir henvist til sykehus av fastlegen - får vedkommende tilgang til journaler derfra? Evt får de noe informasjon på andre måter?

Ble akutt-henvist av fastlegen, operert osv, og lurer på om dette vil ligge i journalen min hos fastlegen? (ønsker det altså, greit at informasjonsflyten er der, tenker jeg, sånn til senere om det skulle bli noe). Eller må jeg informere selv?

Anonymkode: d2377...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C-girl skrev (4 timer siden):

Fastlegen får tilsendt epikrise fra sykehuset. 

Purple_Pixiedust skrev (51 minutter siden):

Ikke notat dag fot dag, men epikrisen får fastlegen. :)

Takk! Det må da holde, kjekt å vite ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis man blir henvist til sykehus av fastlegen - får vedkommende tilgang til journaler derfra? Evt får de noe informasjon på andre måter?

Ble akutt-henvist av fastlegen, operert osv, og lurer på om dette vil ligge i journalen min hos fastlegen? (ønsker det altså, greit at informasjonsflyten er der, tenker jeg, sånn til senere om det skulle bli noe). Eller må jeg informere selv?

Fastlegene får epikriser med mindre du gir beskjed, hver gang, om at epikrise ikke skal sendes. 
Dette er en innarbeidet praksis, men den er i strid med gjeldene lovverk i hht. Deling av pasienters helseopplysninger mellom helsepersonell, og helsepersonells taushetsplikt. 

Fastleger, utenfor boområdet til helseplattformen, får ikke tilgang til å gå inn i sykehusjournaler. Og sykehus har ikke tilgang til å gå inn i fastlegejournaler. 

Et annet unntak er kjernejournalen. 

Anonymkode: 12e79...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...