Satansopp Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): SÅ viktig er det ikke med førerkort. Anonymkode: f356d...aca Tar man et aktivt valg om ikke å skaffe seg førerkort er jo det forsåvidt kostnadsfritt. Ingen penger tapt. Saken her er derimot at TS har prøvd å ta førerkort, og har brukt mye tid og mye penger allerede. De fleste vil være enig i at det er dumt å sløse slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars Jeg måtte kjøre opp FIRE ganger!! Men jeg klarte det til slutt, og førerkortet er noe av det beste jeg har greid i livet mitt, elsker å ha friheten man får ved å kjøre bil. Anonymkode: 52e29...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars Da jeg tok lappen, tok jeg det i byen jeg bor i. Det var ingen ventetid på øvelseskjøring og oppkjøring her akkurat da (vinterstid). Mye kronglete veier den gang, omkjøringer, veiarbeid osv. Dårlig vær, dårlig føre. Jeg skulle helst valgt et annet sted og et annet tidspunkt. Jeg besto uten problemer, men det var vanskeligere enn det kunne ha vært. Da min mann skulle kjøre opp (samme by), så var det ventelister på alt, så han gikk til nabobyen (mer ei bygd/tettsted). En mye mer landlig plass, bittelite sentrum, ett eneste lyskryss, mindre trafikkert (særlig på det tidspunktet han kjørte opp). Enklere oppkjøring skal man se lenge etter, og det sa han selv også. Kan det være verdt å prøve en mindre by? Anonymkode: 85d26...da6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #24 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da jeg tok lappen, tok jeg det i byen jeg bor i. Det var ingen ventetid på øvelseskjøring og oppkjøring her akkurat da (vinterstid). Mye kronglete veier den gang, omkjøringer, veiarbeid osv. Dårlig vær, dårlig føre. Jeg skulle helst valgt et annet sted og et annet tidspunkt. Jeg besto uten problemer, men det var vanskeligere enn det kunne ha vært. Da min mann skulle kjøre opp (samme by), så var det ventelister på alt, så han gikk til nabobyen (mer ei bygd/tettsted). En mye mer landlig plass, bittelite sentrum, ett eneste lyskryss, mindre trafikkert (særlig på det tidspunktet han kjørte opp). Enklere oppkjøring skal man se lenge etter, og det sa han selv også. Kan det være verdt å prøve en mindre by? Anonymkode: 85d26...da6 Støtter denne! Jeg vokste opp på et sted der Hønefoss var nærmeste sted å ta oppkjøring, og selv om det er en liten by, så er det jo likevel by, og kan være stressende med lyskryss og trange, uoversiktlige gater. i tillegg til at flere av oppkjøringsrutene går (delvis) utenfor byen, der de drev med mye veiarbeid og det var dårlig og forvirrende skilting. Vet derfor om flere som valgte oppkjøring på Gol i Hallingdal, som er et lite tettsted og MYYE lettere å kjøre opp på. Vet ikke om noen som strøk på Gol, men kjenner mange som strøk i Hønefoss.. Anonymkode: aca77...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #25 Del Skrevet 6. mars Altså dere er noen ENGLER!! 🥹😭❤️❤️ Så mange motiverende ord og setter ufattelig pris på at dere er så oppmuntrende og kommer med deres egne erfaringer her Jeg trodde dette var lost case, men nå har jo jeg et håp om at det kanskje kan gå likevel? Bare at jeg er så redd det skal koste mer enn hva jeg klarer å skaffe og at jeg ikke skal bli ferdig og stryke i det vide og breie pga nerver (har nær familie som har dødd i trafikkulykke) så jeg føler jeg må lære meg å kjøre skikkelig og at jeg kan kjøre overalt uten problem hvis jeg først skal gå all inn for lappen. Altså at jeg bare må få kontroll på nervene og kunne ha oppkjøring i byen jeg er fra føler jeg. Nei, jeg får bare ta meg sammen og bli ferdig. Kanskje jeg bare må gi streng beskjed til trafikkskolen at dette jeg har nå, er alt jeg har, og nå -MÅ- jeg klare det. Så må de hjelpe meg å klare det. Har 20 000 ca jeg kan bruke nå ink oppkjøring, koster jo nesten 2000 for en dobbelttime så ikke all verden faktisk Anonymkode: d8a3c...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars Kjære du trådstarter! Det er mange mange mange!!!! som stryker på oppkjøring, det er egentlig mer vanlig enn man tror, det bare prates ikke om! Intensiv kurs er eventuelt ett tips fra meg, det er mange som består det etter mange forsøk i vanlig "kjøreskole"-stil. Og det er viktig å påpeke at alt handler om dagsformen din på oppkjøringsdatoen, OG sensor.. du kan ha hatt en skinnsyk streng sensor, de finnes, overalt... "Strykejernet" som de oftest kalles, finnes i alle fylker Anonymkode: cba72...b53 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Del Skrevet 6. mars Det finnes studenter som tar mange slags småjobber for å spe på inntekten. Blir i hvert fall billigere enn å ta øvelseskjøringen hos kjørelærer. Sånne "vennetjenester" kan studenter ta litt av hvert år uten at det angår skattemyndighetne. Heng opp en lapp på et studentsted hvis du har et i nærheten så får du se. De må vel ha hatt førerkort selv i minst fem år. Anonymkode: b9b10...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #28 Del Skrevet 6. mars 90 000 er drøyt. Bør meldes til forbrukertilsynet eller noe sånt? Trodde ca 30 000 var max. Kjøreskolene driver ingen konkurranse slik det er ment å være, de driver kartellvirksomhet med sjkult samarbeid for å vri og melke mest mulig ut av folk. Hva annet skal man tro slik de holder på? Er det mulig for deg å ta kjøretimer i Sverige. Reise dit en dag eller to og avtale på forhånd å kjøre mye. Tror ikke kjøretimene trenger å være på samme trafikkskole som melder deg opp til sensor. En jeg kjenner sa det koster bare halvparten der borte. Det var for noen år siden, kan være mer likt nå. Anonymkode: b9b10...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #29 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kjære du trådstarter! Det er mange mange mange!!!! som stryker på oppkjøring, det er egentlig mer vanlig enn man tror, det bare prates ikke om! Intensiv kurs er eventuelt ett tips fra meg, det er mange som består det etter mange forsøk i vanlig "kjøreskole"-stil. Og det er viktig å påpeke at alt handler om dagsformen din på oppkjøringsdatoen, OG sensor.. du kan ha hatt en skinnsyk streng sensor, de finnes, overalt... "Strykejernet" som de oftest kalles, finnes i alle fylker Anonymkode: cba72...b53 Takk for tipset om intensivt kurs!! Det hørtes jo midt i blinken ut siden jeg har jo alt utenom bestått oppkjøring. Sensor jeg hadde var helt på jorde, for han lagde en laaang liste med ting som var mange ting som ikke stemte k det hele tatt fordi jeg var obs på akkurat de tingene og husker jeg gjorde det perfekt, men så var det ett par ting hadde rett i, men usikker på om det skulle gi grunnlag for stryk… jeg ga han null glede av å stryke og sa bare takk for info og takk for turen 😄 Men ja! Skal sjekke ut hvem som kan ha intensivkurs i nærheten 🥰 Anonymkode: d8a3c...7cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #30 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 90 000 er drøyt. Bør meldes til forbrukertilsynet eller noe sånt? Trodde ca 30 000 var max. Kjøreskolene driver ingen konkurranse slik det er ment å være, de driver kartellvirksomhet med sjkult samarbeid for å vri og melke mest mulig ut av folk. Hva annet skal man tro slik de holder på? Er det mulig for deg å ta kjøretimer i Sverige. Reise dit en dag eller to og avtale på forhånd å kjøre mye. Tror ikke kjøretimene trenger å være på samme trafikkskole som melder deg opp til sensor. En jeg kjenner sa det koster bare halvparten der borte. Det var for noen år siden, kan være mer likt nå. Anonymkode: b9b10...022 Ja, var grusomt. Jeg skiftet kjørelærer, men han jeg kom til var jo ikke noe bedre. Var hos en vikar for hun jeg hadde først på én time og hun var fantastisk, men hun kunne ikke «ta» meg som elev skjønte jeg mellom linjene, siden hun andre var kjørelæreren min. Skulle ønske det var en liste over kjøreskoler og lærere hvor man kunne bedømme. For jeg har opplevelsen av at her melkes det for hva det er verdt om du kommer til feil Anonymkode: d8a3c...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #31 Del Skrevet 6. mars Er ikke en frivillig hets sentrall i nærheten. Her jeg bor tilbyr de øvelse kjøring via der, hvis en ikke har noen en kan øvelse kjører med. I tilleg kan det hvis du bor i byen, å ta oppkjøring et sted lenger unna Anonymkode: b7bb5...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehodet Skrevet 6. mars #32 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): SÅ viktig er det ikke med førerkort. Anonymkode: f356d...aca Jo, faktisk. Uten førerkort er du ikke kvalifisert for utallige jobber. Bra jobba ts, dette klarer du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #33 Del Skrevet 6. mars Det blir i hvert fall verre å stoppe nå og prøve å ta det igjen senere, da har du glemt alt. Du klarer dette ❤️ Anonymkode: 3fda4...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #34 Del Skrevet 6. mars Det må tas innen 2 år. Men det klarer du! Anonymkode: 83de0...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #35 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): SÅ viktig er det ikke med førerkort. Anonymkode: f356d...aca Jo desverre en del jobber må du. Jobber du innen håndverker, anlegg, hjemmesykepleien, mekaniker er noen yrker en så og si er avhengig av lappen. Kan ikke akurat dra rundt på buss osv med eks dåikeråistil,drill,hammer, anlegg sag osv. Så bare her første eldste fikk spørsmål om var om han hadde førerkort og førerkort for manuell. Årsak dette måtte være på plass før oppstart. Samme har yngste fått spørsmål om der ho ska ut i lære. Læreren til yngste her sa rett ut. De som går yrkesfag burde fått bil lappen via skolen fordi så og si alle måtte ha det når de skulle ut i lære Anonymkode: b7bb5...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #36 Del Skrevet 6. mars Ikke gi opp, altså. Jeg har brukt mer enn deg, slutta å telle etter 100 000kr 🫣 Var kjempefrustrert og sint og strøk flere ganger på førerprøven. Det er faktisk vanskeligere å kjøre opp i dag enn før fordi kravene er enda strengere, på grunn av politisk vedtatt null-visjon (ingen drepte i trafikken) og konstante reguleringer hist og her som er i stadig forandring. Der jeg bor er det til og med et område der kommunen og politiet krenger om hva som er korrekt skilting og vegmerking 😅 Nei, det er bare å fortsette. Du kommer til å klare det og når det endelig sitter, kommer du til å kose deg bak rattet. Jeg kjører helt avslappet nå og humrer litt på hvor stressa jeg pleide å være bak rattet. En liten ting; har du mulighet til å ta oppkjøringen et mindre sted? Det er ikke nødvendigvis enklere men det er mer RO der. Uansett, masse lykke til ❤️ Anonymkode: 92951...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå