Gå til innhold

Nan sensilac, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøvd melkefri mme, men viser seg at det ikke er noe melkeallergi da våres lille fortsatt sliter med magen.

Kan nan sensilac være et alternativ? Kan man få denne på blå resept?

Noen som har erfaringer med den?

Anonymkode: 5d946...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prøvd melkefri mme, men viser seg at det ikke er noe melkeallergi da våres lille fortsatt sliter med magen.

Jeg full ammer, men har måtte bruke litt nan i perioder pga stress (som har gjort at jeg har hatt litt lite melk). Og da har vi brukt den. Prøvde ulike typer med ferdig blandet. Og både hipp og vanlig nan ga henne ekstremt mange bæsje bleier. Så vi antok derfor at det var pga det. Så vi har endt opp med å bruke nan sensilac pga den er mildere for magen. 

tror ikke du får den på resept da du får kjøpt den i vanlig matbutikk 😅

Anonymkode: 9a2c5...bf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg full ammer, men har måtte bruke litt nan i perioder pga stress (som har gjort at jeg har hatt litt lite melk). Og da har vi brukt den. Prøvde ulike typer med ferdig blandet. Og både hipp og vanlig nan ga henne ekstremt mange bæsje bleier. Så vi antok derfor at det var pga det. Så vi har endt opp med å bruke nan sensilac pga den er mildere for magen. 

tror ikke du får den på resept da du får kjøpt den i vanlig matbutikk 😅

Anonymkode: 9a2c5...bf2

Okei, tenkte siden du får kjøpt den på apoteket også at det eventuelt er blå resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Med andremann forsøkte vi først hipp som skulle være mer skånsom for magen enn vanlig nan. Han ble hard i magen likevel og bæsjet harde kuler. Ble da tipset av hs om nan sensilac og da fikk han jo nærmest sånn bæsj som de barna som blir ammet får, så for oss var dette helt genialt. Så om det er hard mage barnet sliter med, nå beskriver du jo ikke akkurat hva problemet er, men dersom det er det ville jeg anbefalt nan sensilac. Skulle ønske jeg visste om denne når eldstemann ble født. Da hadde vi sluppet perioder med magevondt og hard mage og det å måtte gi malt i melka og sånn. Vi trengte ikke gi malt mer etter minsten gikk over til sensilac

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Okei, tenkte siden du får kjøpt den på apoteket også at det eventuelt er blå resept. 

Åneida. De selger den på matbutikken. Ikke er den mye dyrere enn de andre typene heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Åneida. De selger den på matbutikken. Ikke er den mye dyrere enn de andre typene heller

så det nå når jeg søkte opp igjen, også er det jo 800g så det er jo egentlig helt topp. Ja våres sliter med hard mage også og innemellom diare. Og hipp og vanlig nan funker ikke så bra her i gården. Da håper jeg denne funker for oss for nå mister jeg motet 😕 eneste vi ikke har prøvd er vell geitemelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

så det nå når jeg søkte opp igjen, også er det jo 800g så det er jo egentlig helt topp. Ja våres sliter med hard mage også og innemellom diare. Og hipp og vanlig nan funker ikke så bra her i gården. Da håper jeg denne funker for oss for nå mister jeg motet 😕 eneste vi ikke har prøvd er vell geitemelk.

Håper det funker like bra for dere som for oss. Lykke til 🙂. Eneste er at jeg fant ikke man sensilac 2 på butikken da. Men tror ikke man plent må gå over til 2 når de blir eldre

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (10 minutter siden):

Håper det funker like bra for dere som for oss. Lykke til 🙂. Eneste er at jeg fant ikke man sensilac 2 på butikken da. Men tror ikke man plent må gå over til 2 når de blir eldre

Jeg så at man må bestille, men meny har ferdig blandet av sensilac 2. Så det er jo litt kjipt menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Geitemelk? Man skal ikke gi det i stedet for mme. 

Anonymkode: 97813...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Geitemelk? Man skal ikke gi det i stedet for mme. 

Anonymkode: 97813...06f

Legen nevnte holle organic som inneholder geitemelk 🙂

"Holle Morsmelkerstatning Geitemelk Nr. 1 er en morsmelkerstatning basert på økologisk geitemelk som passer som ernæring fra fødselen av, dersom amming ikke er tilstrekkelig" - står på nett om Holle mme.

Så jo man kan gi dette da dette er mme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...