AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: 4ee68...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Har du vært hos fastlegen? Hva gjorde du eventuelt der? Anonymkode: a62fb...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Ba om 2 legeerklæringer og gjennomgang av resepter. Anonymkode: 4ee68...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Du betaler vel for konsultasjon pluss to attester? Tror ikke attester dekkes av egenandelsordningen, og attester/legeerklæringer koster fort litt om jeg ikke tar feil. Men det står vel delt opp hva som koster hva? Anonymkode: b9252...978 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ba om 2 legeerklæringer og gjennomgang av resepter. Anonymkode: 4ee68...749 Legeerklæringer koster ofte noen hundrelapper pr stykke, så prisen høres helt grei ut. Legeerklæringer går ikke på frikortet heller (ikke mine ihvertfall) 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ba om 2 legeerklæringer og gjennomgang av resepter. Anonymkode: 4ee68...749 Da var det billig. Legene kan ta «hva som helst» for en stk legeerklæring. Noen leger tar 800 kr og opp pr stk. Anonymkode: bdf24...cae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Det høres riktig ut. 300 kr per attest er ikke uvanlig. 279 for selve legetimen er standard. Anonymkode: 10b92...974 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ba om 2 legeerklæringer og gjennomgang av resepter. Anonymkode: 4ee68...749 Kommer av på hvilke legeerklæringer du trengte? Anonymkode: 942df...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Høres voldsomt ut, aldri betalt så mye hos fastlegen. Har både hatt gjennomgang av resepter og enormt mange henvisninger Anonymkode: b1942...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres voldsomt ut, aldri betalt så mye hos fastlegen. Har både hatt gjennomgang av resepter og enormt mange henvisninger Anonymkode: b1942...97d Her er det skrevet legeerklæringer, det koster ekstra og er ikke det samme som henvisninger. Anonymkode: 842e3...b47 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres voldsomt ut, aldri betalt så mye hos fastlegen. Har både hatt gjennomgang av resepter og enormt mange henvisninger Anonymkode: b1942...97d Betalte nylig rett opp mot 1000 kr hos fastlegen. Legetime, blodprøver og helseattest for førerkort. Så det kommer helt an på hvilke erklæringer ts har fått. Anonymkode: a62fb...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Hvis du ikke betalte legetimen der og da, men heller ventet på regning, kommer det normalt et ekstra gebyr på kostnaden for timen også. Mener å huske det er 79 kr for faktura, og ikke noe gebyr om man betaler i automaten på venterommet (altså direkte etter timen er over). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Hmm, aldri hørt om ekstra betaling for erklæringer/attester før. Jeg betalte ikke ekstra for det når jeg var til fastlegen nylig. Betalte 235,- som vanlig for timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Førerkortattest koster feks 1800kr hos Volvat Stavanger. Anonymkode: 17d73...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Krist1an skrev (10 minutter siden): Hmm, aldri hørt om ekstra betaling for erklæringer/attester før. Jeg betalte ikke ekstra for det når jeg var til fastlegen nylig. Betalte 235,- som vanlig for timen. Min fastlege er dyrere. Jeg var der i forrige uke, og da var satsen økt til 299 for helt standard time. Jeg husker ikke hva den var i fjor, for jeg fikk frikort ganske fort, men var kanskje noen tikroner mindre. Det øker fort på egenandelen når man også bruker faste medisiner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da var det billig. Legene kan ta «hva som helst» for en stk legeerklæring. Noen leger tar 800 kr og opp pr stk. Anonymkode: bdf24...cae Nei de kan ikke ta hva som helst. Leger har fastsatte takster som de må følge. Anonymkode: 585b1...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei de kan ikke ta hva som helst. Leger har fastsatte takster som de må følge. Anonymkode: 585b1...6fa Ikke helt rett. For de tingene som dekkes helt eller delvis av trygden (f.eks vanlig konsultasjonstakst, prøver, sykmelding mm) er det fastsatte takster. For ting som ikke dekkes av trygden, som f.eks attester/erklæringer, kan legen i teorien ta «hva som helst» (men de fleste tar langt mindre enn det arbeidet som faktisk kreves skulle tilsi) Anonymkode: e3245...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ba om 2 legeerklæringer og gjennomgang av resepter. Anonymkode: 4ee68...749 Legeerklæring koster, så synes du ikke har betalt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da var det billig. Legene kan ta «hva som helst» for en stk legeerklæring. Noen leger tar 800 kr og opp pr stk. Anonymkode: bdf24...cae Der jeg går koster en førerkortattest 900,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Takk for svar alle sammen. Ser det er vanlig å betale ekstra for legeerklæringer, noe jeg ikke visste. Fikk bare sms med beskjed om å betale beløpet og ble overrasket over summen. ts Anonymkode: 4ee68...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå