Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Savner at folk er ordentlig ærlige omkring hva som er deres egentlige guilty pleasures i matveien - en isboks om natta eller ost og brokkoli er vel ikke noe folk faktisk skammer seg over? 

Endret av dagnyO
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var liten spiste jeg tørt brød rett fra fuglebrettet til naboen..... 😆

Foccacia i tynne skiver tørket på benken over flere dager til de er helt sprø.... Er den beste snacken jeg vet om.... Som om brødet blir eldet litt som med god vin som står i årevis ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ingen veldig snåle matkombinasjoner, føler meg kjedelig. 

Anonymkode: 10e3e...00b

Skrevet

Det er ingen mat jeg er flau over å spise. 

AnonymBruker
Skrevet
dagnyO skrev (12 timer siden):

Savner at folk er ordentlig ærlige omkring hva som er deres egentlige guilty pleasures i matveien - en isboks om natta eller ost og brokkoli er vel ikke noe folk faktisk skammer seg over? 

En isboks om natten? Tenker du det er et normalt og sunt spisemønster å smugspise en boks is om natten? 😵‍💫

Jeg skammer meg over at jeg inn i mellom gir etter for cravings og spiser riskaker med bringebær biola. Ultraprosessert søppel som bare skader kroppen min. Skammer meg også over at jeg inn i mellom gnafser i meg nybakt brød på en hverdag, at jeg spiser ALT for mye ost, og at jeg ikke en konsekvent på å kun kjøpe etiske egg (typ rekoring) og kjøtt fra gressforede kyr med mye utetid året rundt. Jeg støtter dermed industrilandbruk og dyremishandling, og UP-mat industrien som ødelegger folkehelsa.

Anonymkode: b3b6e...a7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skammer meg over at jeg inn i mellom gir etter for cravings og spiser riskaker med bringebær biola. Ultraprosessert søppel som bare skader kroppen min. Skammer meg også over at jeg inn i mellom gnafser i meg nybakt brød på en hverdag

Anonymkode: b3b6e...a7a

Høres ut som en spiseforstyrrelse. Alle friske spiser usunt hvertfall nå og da, og det er ikke normalt å føle skam over det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som en spiseforstyrrelse. Alle friske spiser usunt hvertfall nå og da, og det er ikke normalt å føle skam over det.

Fryktelig slitsomt å blande mat og moral på den måten, så helt enig med deg!

Min guilty pleasures er smågodt! Men bare et par typer. Er helt slank og sunn ellers, men dette kjøper jeg innimellom. Både når jeg vil «feire» og når jeg trenger litt «trøst». Vi må ikke sykeliggjøre hver minste ting, mennesker har i alle år brukt mat både sosialt og følelsesmessig. Mye er innenfor normalen😊

Anonymkode: 5634a...043

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette føler jeg kan gå på perioder i livet og året forøverig. Jul og påske tenker jeg lite på inntak. Koser meg med all mat vi lager, spiser sjokolade og marsipan. 
Når jeg derimot slanker meg noen kg og er innstilt på det, kan jeg få dårlig samvittighet av å spise godteri, men også UP mat. Men alt dette jevner seg utover året. Alt med måte tenker jeg. 

Anonymkode: 4ec88...1db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å ha "guilty pleasures" i matveien som er noe annet enn usunn mat, liksom? Som folk faktisk skammer seg over, ut over at det er usunt? Det kjenner jeg ikke til.

Anonymkode: a5b05...710

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser noen ganger havregrøt med rosenkål/spinat og ketchup. Skammer meg ikke direkte over det, men er ikke noe jeg snakker så mye om :D 

Og jeg forteller ingen at jeg ofte spiser müsli uten melk til "middag". 

Anonymkode: ef2ac...6ce

AnonymBruker
Skrevet

Pommes frites med majones, men vet ikke hvor uvanlig det er 😅 Det er i vanlig i noen andre land i hvert fall. 

Anonymkode: 483f0...81e

AnonymBruker
Skrevet

Isboks om natta?? 
Har aldri spist om natta…

Jeg får ikke dårlig samvittighet av å spise mat heller. 

Anonymkode: b3c00...84d

Skrevet

Dette er sikkert mer "vanlig" men risgrøt med bacon eller spekeskinke er himmelsk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...