AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Har to-tre kollegaer som aldri sier god morgen eller hei når de kommer inn, og heller aldri hadet. Hvis vi sier hei eller god morgen, er det heller ikke alltid de svarer tilbake. De åpner kun munnen hvis sjefen eller en av oss snakker med de ang jobben. I bhg der sønnen min går, lærer barna at det er viktig å hilse på hverandre når vi møtes om morgenen og si hadet til hverandre når vi går fra hverandre, og barna har blitt veldig flinke til dette. Vi har også fått beskjed fra pedagogen at det er viktig at vi foreldre hilser når vi leverer og sier hadet når vi går, for vi er jo tross alt våre barns rollemodeller. For meg er det obligatorisk høflighet å alltid si hei/morn/god dag når jeg kommer inn et sted, og si hadet/ha det bra/god middag når jeg går ut døren. Er det virkelig så vanskelig? Anonymkode: 18d54...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden For meg har dette tidligere handlet om sjenanse og jeg har lært meg i voksen alder å ta den plassen det krever å tørre å si hei og ha det når jeg kommer på jobb og reiser hjem. Altså i åpne kontorlandskap der jeg ikke kjenner alle godt. Tenkt over det samme nå ved levering og henting i barnehagen og er ekstra påpasselig med å gjøre dette pga barna mine. Men instinktivt synes jeg det er skummelt å ta den plassen selv om de som kjenner meg godt aldri ville tenkt det om meg og tatt det som en selvfølge. Anonymkode: 6eb3c...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Er du sikker på at de ikke svarer eller hilser? Jeg har lagt merke til noen ganger at folk ikke får med seg at jeg hilser eller svarer fordi jeg ikke snakker så høyt, ev. at jeg blir overdøvet av andre mer høylytte mennesker. Som rolig person kan man "bli litt borte" blant mer høylytte og utadvendte mennesker. Anonymkode: 7bfcf...d67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå