AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Satt og så på en lengeserie, The Good Doctor, der pasienten nesten døde under en operasjon, veldig dramatisk, men så gikk det bra. De sa da noe sånt som ''it was touch and go a moment, but you're gonna make a full recovery''. Så det fikk meg til å lure, sier dere ifra til folk hvis de nesten døde under en operasjon? Jeg vil anta ikke, siden det må være ekstremt skremmende og traumatisk å få vite, men hva sier man? Har hatt noen store operasjoner selv, og leste journal etterpå, så en sånn hendelse ville vel stått der. Hvordan er virkeligheten? Anonymkode: cf5db...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Ene barnet mitt pustet ikke i 2 minutter etter det ble født. Ante ingenting før jeg fikk ut papirene (for noe annet) 2 år senere. Anonymkode: b2b54...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg tror det er mye mørketall der, og for mange pasienter er det like greit å ikke få vite noe så lenge de ikke får noe mén. Min venninne ble feilmedisinert og fikk en overdose med morfin, og da hun våknet stod det flere leger ved sengen hennes og fortalte hva som hadde skjedd, og sa at hun var omtrent død men de fikk liv i henne. Hun fikk ikke mén etter uhellet. Jeg fikk store blødninger etter et inngrep i underlivet og holdt på å forblø. Ble lagt inn tre dager senere med blodforgiftning og måtte opereres på nytt. Fikk da vite at det første inngrepet måtte stanses da jeg fikk hjertestans, og det var grunnen til blødningene og blodforgiftning. Hadde nok ikke fått beskjed om hjertestans hadde jeg ikke blitt dårlig i ettertid. Anonymkode: cdb4d...6e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ene barnet mitt pustet ikke i 2 minutter etter det ble født. Ante ingenting før jeg fikk ut papirene (for noe annet) 2 år senere. Anonymkode: b2b54...d1d Går det bra med barnet ditt nå? Anonymkode: cdb4d...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Sykepleiere som deltar på operasjoner ser ikke pasienten igjen etter de er overlevert postoperativ, men det er normalt med et tilsyn av kirurgen når pasienten våkner. Enten samme dag eller neste morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Går det bra med barnet ditt nå? Anonymkode: cdb4d...6e9 Jada, og det gikk jo bra der og da også heldigvis. Men syns det var rart at de ikke sa noe om det 😕 Anonymkode: b2b54...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden anonymLala skrev (46 minutter siden): Sykepleiere som deltar på operasjoner ser ikke pasienten igjen etter de er overlevert postoperativ, men det er normalt med et tilsyn av kirurgen når pasienten våkner. Enten samme dag eller neste morgen. Åh, ja når du sier det husker jeg at jeg bare har møtt kirurg etterpå. Men jeg var høy på opiater, så de andre så jeg ikke forskjell på! Virker som det kommer litt an på situasjonen hva man får vite da, kanskje. Anonymkode: cf5db...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Hvis det er av relevans. En hjertestans er absolutt av relevans, da bør du henvises med.pol. for utredning og eventuelt oppfølging, og det er viktig info til eventuelt neste operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden HLR hadde man vel uansett fått smerter av? Tror det er noen mørketall her ja. Anonymkode: 45ccb...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror det er mye mørketall der, og for mange pasienter er det like greit å ikke få vite noe så lenge de ikke får noe mén. Min venninne ble feilmedisinert og fikk en overdose med morfin, og da hun våknet stod det flere leger ved sengen hennes og fortalte hva som hadde skjedd, og sa at hun var omtrent død men de fikk liv i henne. Hun fikk ikke mén etter uhellet. Jeg fikk store blødninger etter et inngrep i underlivet og holdt på å forblø. Ble lagt inn tre dager senere med blodforgiftning og måtte opereres på nytt. Fikk da vite at det første inngrepet måtte stanses da jeg fikk hjertestans, og det var grunnen til blødningene og blodforgiftning. Hadde nok ikke fått beskjed om hjertestans hadde jeg ikke blitt dårlig i ettertid. Anonymkode: cdb4d...6e9 Det er jo helt vilt at du ikke fikk beskjed om hjertestans!! Anonymkode: 28540...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk da vite at det første inngrepet måtte stanses da jeg fikk hjertestans, og det var grunnen til blødningene og blodforgiftning. Hadde nok ikke fått beskjed om hjertestans hadde jeg ikke blitt dårlig i ettertid. Anonymkode: cdb4d...6e9 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Hvis det er av relevans. En hjertestans er absolutt av relevans, da bør du henvises med.pol. for utredning og eventuelt oppfølging, og det er viktig info til eventuelt neste operasjon. Jeg tenker det samme som BobbySocks, og synes det er rart at anonym..6e9 bare tilfeldigvis fikk vite at hun hadde hjertestans. Er det liksom ikke noe vits i å fortelle pasienten slikt, fordi informasjonen er lett tilgjengelig i kjernejournal og helsepersonell kan da ta riktige vurderinger i fremtiden hvis det blir nødvendig med ny operasjon/narkose? Høres jo ikke helt trygt ut. Anonymkode: e1250...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden På privatklinikker har operasjon/anestesisykepleiere mye kontakt med pasient/pårørende etter operasjonen er ferdig. Vi foretrekker å si at operasjonen var utfordrende eller at vi støtte på uforutsette utfordringer, i stedet for å si ‘dette holdt på å gå skikkelig galt’ eller ‘ dette var nære på’. All kirurgi kommer med en risiko, men dette er vi utdannet til å takle, det er noe av grunnen til at jobben er spennende. Anonymkode: 72f7a...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå