Gå til innhold

Hva er din høyde, vekt, BMI og midjemål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

177 høy, 66 kg, midjemål 67-68 cm. Bmi 21.2

trener 5-7 økter i uken, både cardio og styrke. 

Anonymkode: a6cac...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

172 cm høy, 73 kg, 72 cm rundt midjen. Vet ikke bmi. Ser på ingen måte feit ut for å si det sånn.

Trener styrke 3 ganger i uka, + kardio 2-3 ganger i uka.  Gjort i flere år. + Spiser proteinrikt og lavkalori. 

Anonymkode: 8167b...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

157 cm høy, 46 kg, BMI 19, midjemål 74 cm. Frustrert over at midjen ikke blir smalere, men nylig begynt med HIIT-trening

Anonymkode: f83f3...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

162 cm

42kg

undervekt grad 2

vet ikke midjemål da jeg ikke måler, bruker xs i klær, det er litt stort men ok, er aktiv ute men trener ikke på studio

Anonymkode: 8c297...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

165 cm, 41 kg, 15.1 BMI. Ja, jeg vet at det er usunt. 

Anonymkode: 118cf...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høyde: 176
Vekt: 60
BMI: 19,4
Trening: Nei, men bør starte med det

K 61

Anonymkode: e35cf...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

177 cm og 78 kg. BMI 24,9. Midje 80 cm. Trener litt men kanskje litt ujevnt.

K39

Anonymkode: 069b0...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bmi på overvekt. Midjemål 70 cm. Fettprosent i nedre normalområde, muskelmasse høy. Går tur i ulik intensitet 2 t ++ hver dag, trener styrke 2 dager i uka. Så på en god dag der jeg både trener styrke og bor ute i skauen etter jobb så kan en fint vippe 5 t fysisk aktivitet på en dag. Så det jeg vil med dette er å si: BMI er ikke noen god rettesnor for alle.

Anonymkode: d947c...9d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høyde 165

Vekt 64 kg

BMI 23,5

Midje 77 cm

Alder 44

Trener kardio og/eller styrke 3-6 ganger i uka. Går tur et par ganger i uka.

Anonymkode: 2b689...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I år : 166cm og 61 kg. BMI: Usikker på midjemål. BMI 22,1. Normalvektig

For 10 mnd siden: 166 cm og 92,5 kg. BMI 33,7. Fedme

Anonymkode: b066f...334

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I år : 166cm og 61 kg. BMI: Usikker på midjemål. BMI 22,1. Normalvektig

For 10 mnd siden: 166 cm og 92,5 kg. BMI 33,7. Fedme

Anonymkode: b066f...334

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

172, 56 og 19. Midje 71.5. Trener et par ganger i uka. Fokuserer på styrketrening for å forsøke å få litt musker på kroppen.

Anonymkode: 5ef90...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

168 og min trivselvekt er på 52 kg. Ikke målt midjen, men jeg er slank med en rett fasong. Litt sånn gutteaktig. Det har vært mer eller mindre min vekt i alle år og nå er jeg forbi overgangsalderen. 

Anonymkode: 03db6...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

165 og 63 kg. Bmi er vel rundt 23 og noe tror jeg. Er 38 år, spiser det samme som jeg alltid har spist men veide 55 i 20-årene før barn🤣

Anonymkode: def3e...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 13.08):

BMI passer best for de rundt 170cm, det er laget en formel som tar hensyn til dette, og den vil gi deg en BMI på 32,3. Rådet om å holde midjemålet under 80 cm er beregnet for kvinner på rundt 160cm.

Anonymkode: 638af...6c0

Så rart.... I pinupenes glansdager, hadde kvinnene mye smalere midje enn i dag. Marilyn Monroe var vel 58-60 cm. Tror ikke det bare var skuespillere dette gjaldt for. Interessant tråd. forresten.  I "gamledager", da "vektformelen" var minus 110 for kvinner, het det at midjemålet skulle være max høyde minus 100, altså 165 = 65 cm rundt midjen.  Selvsagt bare tull det og, da vi alle har ulik kroppsbygning. En timeglassfigur har jo mye smalere midje enn en mer rett figur og de fleste av oss har ikke timeglassfigur.  (Er  ellers 166-55, hvilket er bmi på nøyaktig 20.  Rett figur og 67 cm rundt midjen) 

Anonymkode: 42a36...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så rart.... I pinupenes glansdager, hadde kvinnene mye smalere midje enn i dag. Marilyn Monroe var vel 58-60 cm. Tror ikke det bare var skuespillere dette gjaldt for. Interessant tråd. forresten.  I "gamledager", da "vektformelen" var minus 110 for kvinner, het det at midjemålet skulle være max høyde minus 100, altså 165 = 65 cm rundt midjen.  Selvsagt bare tull det og, da vi alle har ulik kroppsbygning. En timeglassfigur har jo mye smalere midje enn en mer rett figur og de fleste av oss har ikke timeglassfigur.  (Er  ellers 166-55, hvilket er bmi på nøyaktig 20.  Rett figur og 67 cm rundt midjen) 

Anonymkode: 42a36...192

Grensene for BMI og midjemål er basert på forskning, ikke synsing om hva folk synes ser bra ut.

Anonymkode: 638af...6c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

150 cm, 40 kg, BMI 18,5. Trener ikke, men er bevisst på hva jeg spiser. Trives med vekta. 

Anonymkode: 824e1...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 174 cm, veier vanligvis 61 kg og måler 64 cm rundt midjen.

Akkurat nå er jeg gravid, så det blir litt andre mål ;) 

Anonymkode: 01755...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 20.48):

Hei

Hva er din høyde, vekt, BMI og midjemål?

Trener du? Isåfall hva og hvor mye?

Anonymkode: b372b...f3c

162, 52 kilo, 19,8 i BMI, midjemål 64-68 (kommer an på syklus). Har ikke særlig smal midje lenger, pleide å ha 58 cm midje på samme vekt back in the day, men har godt synlige mageruter.

Trener (alt for) mye. Bryting 4 x per uke, turn en gang i uka, yoga 2 ganger, løfter 2-3 ganger i uka, klatrer 1-2 ganger, i tillegg ri eller jogge ved siden av hesten min, gå turer med hunden…

Hadde nok hatt bedre progresjon om jeg evnet å legge inn mer restitusjon, men jeg skjønner ikke hvordan man har tid til å hvile eller se på TV eller sånt. Trener stort sett sammen med venner så det er også min sosiale arena.

Anonymkode: 5e1a1...76c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

172, 78kg, 77cm midje. Har ikke trent på noen år, men tar det opp til våren igjen. 

Anonymkode: 7f4e5...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...