Gå til innhold

Teste en eller to ganger for dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Er helt ny på dette og skal til å begynne med eggløsningstester. Leser at noen anbefaler å teste to ganger for dag pga noen har kort vindu med eggløsning.  
Det jeg lurer på er Hvist jeg tester på mor ingen og den er positiv, er det da «for sent» å vente med sex til kvelden? Eller er det best å teste på kveld og ha sex da hvis den antyder mot positiv rettning? Blir litt forvirret av dette😅 vi har jo jobber så å ha sex på morninger er ikke mulig for oss, så da er det kanskje bortkastet å måle to ganger for dag tenker jeg? Og heller måle midt på dag når jeg kommer hjem? Eller hva tenker dere? Erfaringer? 

Takk takk!🫶🏼

Anonymkode: b2e7a...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Har du fast syklus?

Ja, en dag eller to kan vær forskjell, men som regel ganske fast.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, en dag eller to kan vær forskjell, men som regel ganske fast.

ts

Det er bra. Da går man ofte etter at mensen kommer 14 dager etter eggløsning. Men noen kan få eggløsning +-.

La oss si du har syklus på 28 dager..da kommer eggløsning på dag 14.  Sp du får se hvor lang syklus din er og tegne ut eggløsning. 10-14 dager 

Da tester du 1-2 ganger på dag 10-15. Viktigste er p ha sex enhver dag i denne tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (5 minutter siden):

Det er bra. Da går man ofte etter at mensen kommer 14 dager etter eggløsning. Men noen kan få eggløsning +-.

La oss si du har syklus på 28 dager..da kommer eggløsning på dag 14.  Sp du får se hvor lang syklus din er og tegne ut eggløsning. 10-14 dager 

Da tester du 1-2 ganger på dag 10-15. Viktigste er p ha sex enhver dag i denne tiden 

Ja jeg har regnet med å bestilt tester slik at jeg tester i 10 dager jeg da- for å vær sikker. Så er spm om det er nødvendig med to ganger for dag.. og om det er best å teste morgen eller kveld? Midt på dagen🤷‍♀️ vi har jo uansett kun anledning til sex ettermiddag/kveld. 
men om jeg skulle ha eggløsning på dag 14, så har jeg forstått det slik at det er lurt å ha sex på dag 10,12 og 14? 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg har regnet med å bestilt tester slik at jeg tester i 10 dager jeg da- for å vær sikker. Så er spm om det er nødvendig med to ganger for dag.. og om det er best å teste morgen eller kveld? Midt på dagen🤷‍♀️ vi har jo uansett kun anledning til sex ettermiddag/kveld. 
men om jeg skulle ha eggløsning på dag 14, så har jeg forstått det slik at det er lurt å ha sex på dag 10,12 og 14? 

ts

Ja :) jeg testet bare 1 gang. Men uansett er du dekket om du har sex på de dagene:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har bare testet en dag, men når jeg ser den blir litt sterkere testet en gang til. Jeg tenker det er viktigere å ha hatt sex i den perioden slik at det allerede ligger noen aksjer der i tilfelle man får El. 

Anonymkode: 84c4b...31a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal teste for EL kun på kvelden. Det er graviditetstester som viser best med morgenurin.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...