Apis Skrevet 7. mars #21 Del Skrevet 7. mars The thing skrev (På 5.3.2025 den 20.12): Nå om dagen ser det jo skummelt ut med tanke på ww3,det er jo lite sansynlig men samtidig så vet man jo ikke. selv er jeg uføretrygdet mangler hørsel på ett øre og plaget med en fot er rundt 40år, har aldri vært i militæret,jeg slapp den gangen. hvis det blir krig synest jeg i mitt tilfelle det er galt av meg og sitte på ræva og ikke forsvare landet mitt,hvordan funker dette? kan jeg trene meg opp og komme i militæret selv om jeg aldri har vært i det? eller er og forblir jeg sivil? Det finnes mange støttefunksjoner, både militært og sivilt, tenker det beste for deg er å engasjere deg i kommunalt frivillig arbeid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 7. mars #22 Del Skrevet 7. mars (endret) Rosa Dartle skrev (22 minutter siden): Tror jeg har rimelig god oversikt. 😊 Og jeg tror de aller fleste i Norge som ikke er veldig russisk-vennlige mener det vil ha helt urimelige konsekvenser for den ukrainske befolkningen om de bare skal slutte å forsvare seg. Jeg har mine tvil altså. Ja det blir konsekvenser, men er det noe valg? Tviler sterkt hvis man har fulgt situasjonen fra noen andre enn VG sine militær"eksperter" som tydeligvis har røyka sokka sine gjennom hele konflikten. At russerne skulle gå tom for ammo hele tiden etc. De er enten klink kokos eller sprer desinformasjon på gjors. Og det er urealistisk at militæret kan forsvare mer enn 5 minutter. For 10 år siden sa forsvarssjefen at vi kune forsvare en bydel i Oslo. Før det så hørte jeg menige ble fortalt at man skulle forsvare Norge helt til kongefamilien og stortinget hadde flyktet landet. Det vil ta mange år å bygge opp forsvaret til et adekvat nivå, og ved løpet av den tiden er man ikke i posisjon til å sende noen soldater. Som jeg nevnte er det ikke noe poeng i å sende soldater som fredsbevarende styrke dit siden det uansett ikke vil bli akseptert. Så i konklusjon er det helt bortkastet å sende ting vi trenger selv for destruksjon i Ukraina med bieffekten at vi har mindre selv og at man unødig erter på seg Russland som er vårt naboland. Det blir som en chiuaua som bjeffer mot en rottweiler, der chiuauauen tror den har en pitbull bak seg (USA), men det er ikke tilfelle lengre. Ikke rart EU ble satt på barnebordet under fredssamtalene. Endret 7. mars av Betasuppe 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 7. mars #23 Del Skrevet 7. mars Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå