AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Del Skrevet 5. mars Vi lager så ofte de samme rettene i helgen, og til rødvin pleier det fort å bli boeuf bourgignon, andebryst, coq au vin, pastaretter eller risotto. Mannen er ikke så glad i biff (dessverre). Har dere noen gode, gjerne litt forseggjorte retter som vi kan nyte en god rødvin til? Håper på nye ideer 😃 Anonymkode: 7b3bf...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #2 Del Skrevet 5. mars Stifado, av høyrygg, eller enda bedre: grytekjøtt av kje om du får tak i det feks på REKO Osso buco med safranrisotto Cannelloni Moussaka Køfte av lam med bulgur i tomat og grønn salat Andeconfit Hummus toppet med aromatisk krydret lam, feks denne: https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/hummus-kawarma-lamb-with-lemon-sauce/, og godt brød Anonymkode: c9c31...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Del Skrevet 5. mars Lammelår med potet/sellerirotmos, rosenkål, gulrot og brokkoli. Saus av stekesjy og fløte. Rester kan fryses og brukes i gryte. Viltgryte Bakt potet med godt fyll Tapas Hjemmelaget pizza med italiensk bunn. Feks spekeskinke, sopp, mozarella. Ruccola og parmesan. Hjemmelaget burger. Ha i feks chilli, hvitløk, løk og krydder. God ost, salat, tomat. Briochebrød. Anonymkode: 52ed3...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Del Skrevet 5. mars Beef Wellington ! Anonymkode: 42982...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Del Skrevet 5. mars Ferske svinekoteletter fra frittgående gris med god marmorering i kjøttet, stekt i panne med hvitløk, kviteseid smør, biffkrydder. Ved siden av lager jeg pommes frites av selleri og pepperrot, det gir utrolig god smak og nesten ingen karbohydrater. Så lager jeg en tykk bernaisesaus med fløte, den er så tykk at den minner mest om remulade. Og så en god salat med yoghurtdressing til. Jeg pleier å nyte en Odfjell inntil dette, velger da en med lite sukker og høyere alkoholprosent, f eks Odfjell Armador Cabernet Sauvignon. Det blir nydelig. Anonymkode: 01b03...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. mars #6 Del Skrevet 5. mars Lammekoteletter, eller carré med godt tilbehør av ymse slag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Del Skrevet 5. mars Og så må man ikke glemme hvordan en god rødvin komplimenterer et fullspekket ostefat, med litt kjeks, litt grønt og kanskje litt spekemat inntil. Anonymkode: 01b03...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Del Skrevet 5. mars Torsk Anonymkode: 89142...636 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Del Skrevet 5. mars Sesongen nærmer seg kanskje slutten men - bakt Mont d’Or med spekemat, cornichons og godt brød 😋 Anonymkode: d94f7...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 5. mars #10 Del Skrevet 5. mars kjøtt av hjortedyr, elg som gryte, rein som finnebiff, hjort og rådyr som helstek, gjerne med bacon i grytene, og saus med rikelige mengder fløte. til stek er fløtepoteter godt, selv er jeg ikke glad i rosenkål, og bruker brokkoli, gulerøtter og pastinakk. Selerirot som tilbehør eller i saus gir fine nyanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Del Skrevet 5. mars Crispy duck, svinekam med fløtegratinerte poteter, langtidsstekt svinefilet med sylta gulrøtter, bankekjøtt i mørkebrun saus, hjemmelaget pasta, italiensk pizza, fylt aubergine eller auberginegryte, grillet hvit fisk, pinnekjøtt, stifado, nøttestek, mezeh, tapas, birria taco, njera, storfugl.... Kjøp et par tre kokebøker du liker temaet til og bruk som inspirasjon! Anbefaler sultne gutter og spis sammen. Anonymkode: 25017...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Del Skrevet 5. mars Pinsa pancetta, eller en annen variant av pinsa 😋 Ps! Pinsaen må lages dagen i forveien Anonymkode: 6a1f0...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #13 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi lager så ofte de samme rettene i helgen, og til rødvin pleier det fort å bli boeuf bourgignon, andebryst, coq au vin, pastaretter eller risotto. Mannen er ikke så glad i biff (dessverre). Har dere noen gode, gjerne litt forseggjorte retter som vi kan nyte en god rødvin til? Håper på nye ideer 😃 Anonymkode: 7b3bf...a83 For min del kommer det helt an på hvilken rødvin det er snakk om. Rødviner kan være veldig ulike, og ikke alle passer godt til det samme. Noen ganger er faktisk en hvitvin et bedre valg til retter der mange automatisk tenker rødvin. Anonymkode: 0dacf...c4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 5. mars #14 Del Skrevet 5. mars Biff, viltkjøtt.pizza, og så mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Del Skrevet 5. mars Takk for mange gode ideer! Vi har mange slags rødvin så uansett hva vi lager, har vi en vin som kan passe til. Ts Anonymkode: 7b3bf...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinali Skrevet 5. mars #16 Del Skrevet 5. mars Beef borgognon. Rødvin til maten og til kokken samt til selve maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #17 Del Skrevet 6. mars https://detgladekjokken.no/oppskrift/kremet-cajun-kylling/ Sammen med godt hvitløksbrød er det knallgodt 🤩 Meny har cajun krydder i liten pose. Anonymkode: 13b85...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. mars #18 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og så må man ikke glemme hvordan en god rødvin komplimenterer et fullspekket ostefat, med litt kjeks, litt grønt og kanskje litt spekemat inntil. Anonymkode: 01b03...7a7 Veldig ofte passer det bedre med hvitvin til ostefat, spesiet til myke oster. Jeg syns vinmonopolet har fine forslag og gode forklaringer til hva og hvorfor forskjellig drikke passer til forskjellige oster. Det er alltid gøy å prøve. Til ts, kokt torsk (som jeg ser noen over ogå har nevnt) er nydelig med en lett rødvin ved siden av. Jeg liker også en lett rødvin til reker, men jeg vet at jeg er i mindretall der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå