Gå til innhold

Klinikken har glemt å skrive ut resept på eggløsningssprøyte, er det forsent å ta den i morgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt fortalt at eksakt tidspunkt ikke er så prekært når det kun er snakk om tilbakesetting og ikke egguttak. Klinikken har glemt å skrive ut resept på Ovitrelle som jeg skulle sette i kveld, og jeg er satt opp til tilbakesetting av frossent embryo førstkommende onsdag (altså ikke snakk om egguttak i denne runden). Er det for sent å sette den i morgen tidlig, eller kan det gå? 

Anonymkode: 7d910...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Usikker, men du må jo uansett ringe klinikken i mårn å be de skrive resept så bare å spørre de da.

Anonymkode: c3b57...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg må det, bare litt nysgjerrig på hva svaret kommer til å bli når jeg informerer de om tabben.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke sette den på minuttet er noe ganske annet enn å sette den mange timer for sent. Jeg beklager, men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å oppsøke legevakten for å få resept. De kan hjelpe deg. Jeg har opplevd å ikke ha en viktig resept selv før. Selv om legevakten egentlig er for akutte skader etc, så er dette hvertfall akutt.

Jeg beklager, har selv måttet løpe hele byen rundt for å fikse klinikkens feil mer enn én gang.

Har ikke klinikken en nødtelefon? 

Anonymkode: 41175...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kanskje ikke krise å utsette innsettet med én dag? I og med at det er fryseforsøk. 

Anonymkode: 882e2...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sa klinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snakket med de om morningen  dagen etter, resept ble skevet ut, og jeg satt sprøyten rundt klokken elleve, fjorten timer etter at den egentlig skulle vært satt. Slik jeg forstod det har man et større slingringsmonn når det er tilbakesett ved fryseforsøk, så planen fortsetter som vanlig, og tilbakesett blir onsdag som planlagt 😊 

Men understreker at denne vurderingen gjelder fryseforsøk, og ikke dersom man skal ha uthenting og slike ting, da tror jeg det er lagt mer viktig at sprøyten blir satt til riktig tid, så jeg vet ikke hva vurderingen og svaret ville ha vært da 😊

God helg alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakket med de om morningen  dagen etter, resept ble skevet ut, og jeg satt sprøyten rundt klokken elleve, fjorten timer etter at den egentlig skulle vært satt. Slik jeg forstod det har man et større slingringsmonn når det er tilbakesett ved fryseforsøk, så planen fortsetter som vanlig, og tilbakesett blir onsdag som planlagt 😊 

Men understreker at denne vurderingen gjelder fryseforsøk, og ikke dersom man skal ha uthenting og slike ting, da tror jeg det er lagt mer viktig at sprøyten blir satt til riktig tid, så jeg vet ikke hva vurderingen og svaret ville ha vært da 😊

God helg alle sammen! 

Mener ikke å være negativ, men klinikken kan ha sagt at det går bra for å dekke over egne feil. Hvis dette forsøket ikke går så hadde jeg vært veldig streng med dem og virkelig kjørt dem på om denne feilen kan være årsaken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Mener ikke å være negativ, men klinikken kan ha sagt at det går bra for å dekke over egne feil. Hvis dette forsøket ikke går så hadde jeg vært veldig streng med dem og virkelig kjørt dem på om denne feilen kan være årsaken. 

Ja jeg må nok det. 

Men jeg har hørt fra flere, uavhengig av hverandre, at ved tilbakesetting ved fryseforsøk er det ikke like viktig med nøyaktig tidspunkt for eggløsningssprøyta. Jeg ble fortalt at man har ca 24 timers slingringsmonn i slile tilfeller. Jeg håper at det sitter denne gangen, mem hvis det ikke gjlr det kommer jeg til å ta det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...