AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Datteren min skal ha humanistisk konfirmasjon nå til våren (bestemte seg veldig sent). Seremonien starter klokka 15.30 på en søndag. Da blir det knapt med tid å dra hjem til hos oss etterpå (vi lager mat selv). Det tar cirka en halv time å komme seg hjem til oss fra seremonistedet. Alle gjestene bor i rimelig grei avstand, bortsett fra to tanter av meg som kommer langveisfra. Det er plass til cirka 10 personer i rådhuset, så det er plass til mine tanter og onkler hvis jeg ønsker det. Hvordan ville dere løst denne logistikken? Vi vurderer å ha seremoni med de nærmeste, og så fest hjemme hos oss søndagen etter. Vi ser for oss at det blir vanskelig å ha mat klart innen rimelig tid etter seremonien. Vi kunne kanskje hatt det dagen før, men også det blir litt knapt. Både jeg og samboeren må jobbe fredagen før- vi får ikke fri fra jobb. Noen tanker eller erfaringer om hva som er lurt å gjøre? Anonymkode: 00f1d...045 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars Her jeg bor er det max 3 gjester per konfirmant. Det er bare tåpelig å absolutt skulle holde fest samme dag. Ta det dagen før eller helgen etter. Anonymkode: 82d30...755 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars For ett elendig opplegg, hvem har planlagt noe så merkelig som konfirmasjon klokka 15.30 på en søndag?? Dette vil jo ikke passe for noen? Ikke for konfirmantene, ikke foreldre, ikke for slekt og ikke for venner? Anonymkode: 97ce5...a81 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her jeg bor er det max 3 gjester per konfirmant. Det er bare tåpelig å absolutt skulle holde fest samme dag. Ta det dagen før eller helgen etter. Anonymkode: 82d30...755 Takk for svar. Godt å høre at andre tenker at det er innenfor å dele det opp. Anonymkode: 00f1d...045
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For ett elendig opplegg, hvem har planlagt noe så merkelig som konfirmasjon klokka 15.30 på en søndag?? Dette vil jo ikke passe for noen? Ikke for konfirmantene, ikke foreldre, ikke for slekt og ikke for venner? Anonymkode: 97ce5...a81 Det var det som var igjen siden. Datteren min bestemte seg for at hun vil konfirmere seg likevel rett før selve opplæringen startet. Opplæringsgruppe og seremonidag hører sammen. Vi kunne ikke velge noe annet. Jeg skjønner jo at dette tidspunktet var igjen til slutt. Men nå er vi nå i denne situasjonen…… Anonymkode: 00f1d...045
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): så det er plass til mine tanter og onkler hvis jeg ønsker det. Anonymkode: 00f1d...045 Dine tanter og onkler? Ikke konfirmanten sine? Hvis du ønsker? Hva ønsker konfirmanten? Anonymkode: 664af...b27 1 2
Skogblomsten Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars Mine tanter og onkler. Konfirmanten vil ha med nærmeste familie inkludert besteforeldre. Helt ok for henne om mine tanter og onkler blir med. Vi er en liten familie. Men det er ikke noe must for henne at de er med. Så om de kommer eller ikke til seremonien er ikke så viktig for henne. 1
NiceOrNothing Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Datteren min skal ha humanistisk konfirmasjon nå til våren (bestemte seg veldig sent). Seremonien starter klokka 15.30 på en søndag. Da blir det knapt med tid å dra hjem til hos oss etterpå (vi lager mat selv). Det tar cirka en halv time å komme seg hjem til oss fra seremonistedet. Alle gjestene bor i rimelig grei avstand, bortsett fra to tanter av meg som kommer langveisfra. Det er plass til cirka 10 personer i rådhuset, så det er plass til mine tanter og onkler hvis jeg ønsker det. Hvordan ville dere løst denne logistikken? Vi vurderer å ha seremoni med de nærmeste, og så fest hjemme hos oss søndagen etter. Vi ser for oss at det blir vanskelig å ha mat klart innen rimelig tid etter seremonien. Vi kunne kanskje hatt det dagen før, men også det blir litt knapt. Både jeg og samboeren må jobbe fredagen før- vi får ikke fri fra jobb. Noen tanker eller erfaringer om hva som er lurt å gjøre? Anonymkode: 00f1d...045 Ingen problem å dele opp, det har jeg erfart folk har gjort . Ønsker du derimot å «bli ferdig « hadde jeg leid inn noen til å ha en enkel servering klar når dere kommer tilbake . Fullt mulig å ha både koldtbord og kaker samtidig . Men helt opp til deg hvordan dere løser det☺️
Kjetil E Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Datteren min skal ha humanistisk konfirmasjon nå til våren (bestemte seg veldig sent). Seremonien starter klokka 15.30 på en søndag. Da blir det knapt med tid å dra hjem til hos oss etterpå (vi lager mat selv). Det tar cirka en halv time å komme seg hjem til oss fra seremonistedet. Alle gjestene bor i rimelig grei avstand, bortsett fra to tanter av meg som kommer langveisfra. Det er plass til cirka 10 personer i rådhuset, så det er plass til mine tanter og onkler hvis jeg ønsker det. Hvordan ville dere løst denne logistikken? Vi vurderer å ha seremoni med de nærmeste, og så fest hjemme hos oss søndagen etter. Vi ser for oss at det blir vanskelig å ha mat klart innen rimelig tid etter seremonien. Vi kunne kanskje hatt det dagen før, men også det blir litt knapt. Både jeg og samboeren må jobbe fredagen før- vi får ikke fri fra jobb. Noen tanker eller erfaringer om hva som er lurt å gjøre? Anonymkode: 00f1d...045 Hva med å eventuelt ha selskapet på lørdagen. Helt enig i at 1530 på søndag høres ekstremt dårlig tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars Vi spiste hjemme med nærmeste familie. Hadde større fest senere da den ble slått sammen med sitt søsken Anonymkode: ec022...c73 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Sermonien er vel bare for de aller nærmeste? Helt innafor å ha festen en annen dag. Men ikke inviter kreti og pleti til sermonien. Anonymkode: 0acb7...447 2
Lidhun Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars Vi har hatt fest og selve seremonien på to dager, null problem det.
AnonymBruker Skrevet 6. mars #13 Skrevet 6. mars Ta maten før sermonien, og kaker etterpå? Var det noen jeg kjenner gjorde når de fikk sermoni kl 15 (dog en lørdag) Anonymkode: ae5a6...866 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #14 Skrevet 6. mars Har humanistiske konfirmasjoner 2 ganger. Begge ganger hadde vi seremonien og festen to ulike dager. Bare styr vist ikke. Vi har litt reisevei, men uansett fint å gjøre det sånn Anonymkode: d93f2...52f
AnonymBruker Skrevet 6. mars #15 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Datteren min skal ha humanistisk konfirmasjon nå til våren (bestemte seg veldig sent). Seremonien starter klokka 15.30 på en søndag. Da blir det knapt med tid å dra hjem til hos oss etterpå (vi lager mat selv). Det tar cirka en halv time å komme seg hjem til oss fra seremonistedet. Alle gjestene bor i rimelig grei avstand, bortsett fra to tanter av meg som kommer langveisfra. Det er plass til cirka 10 personer i rådhuset, så det er plass til mine tanter og onkler hvis jeg ønsker det. Hvordan ville dere løst denne logistikken? Vi vurderer å ha seremoni med de nærmeste, og så fest hjemme hos oss søndagen etter. Vi ser for oss at det blir vanskelig å ha mat klart innen rimelig tid etter seremonien. Vi kunne kanskje hatt det dagen før, men også det blir litt knapt. Både jeg og samboeren må jobbe fredagen før- vi får ikke fri fra jobb. Noen tanker eller erfaringer om hva som er lurt å gjøre? Anonymkode: 00f1d...045 Syns det er litt dårlig med 2 helger på rad for å være ærlig. Ville tatt alt samme helg. Anonymkode: addf6...b87 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #16 Skrevet 6. mars Hvis festen etter selve konfirmasjonen hadde blitt lagt til en annen dag enn selve konfirmasjonen,hadde det ikke blitt mange gjester på festen. Her var det rett og slett på grunn av reiseavstand og hotell. Anonymkode: 6fbd1...f69
sommermor Skrevet 6. mars #17 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): For ett elendig opplegg, hvem har planlagt noe så merkelig som konfirmasjon klokka 15.30 på en søndag?? Dette vil jo ikke passe for noen? Ikke for konfirmantene, ikke foreldre, ikke for slekt og ikke for venner? Anonymkode: 97ce5...a81 Det kan være på grunn av mange konfirmanter at de har konfirmasjonen såpass sent. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #18 Skrevet 6. mars Mange har kun voksne i en konfirmasjon, så da bør det gå greit å ha besøk etter seremonien. Den varer max 1.1/2time. Så mat rundt 18 og kaker etter det. Er det små barn er det litt verre. Men her høres det ikke sånn ut? Om de små bor der kan de jo legge seg. Eller du kan ha besøket en annen dag. Feks dagen før? Anonymkode: e98d6...5f2
AnonymBruker Skrevet 6. mars #19 Skrevet 6. mars Som gjest ville jeg heller deltatt på festen samme dag selv om det ble litt sent. Å bruke to dager til dette er ikke en ønskedrøm. Enste unntaket var den gange jeg var invitert til konfirmasjon, tror det kan ha vært enda senere enn 15,30 også, på en lørdag samme dag som Eurovision. Det var dårlig planlagt det. Da skulle jeg ønske det var delt opp med selskap på søndagen, halve selskapet trippet etter å få ting speedet opp så de fikk med seg noe av sendingen 😅 Anonymkode: 80b55...dcd
AnonymBruker Skrevet 6. mars #20 Skrevet 6. mars Tror jeg hadde hatt en brunsj hjemme før seremonien og kaffi og kaker etterpå. Anonymkode: 79a9d...0a3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå