Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 37 nå, andregangsfødende. Hadde lang fødsel sist i den forstand at jeg lå 2 døgn med sterke rier uten noen åpning. Når jeg først begynte få åpning tok det under en time fra 0-10cm og til ungen var ute.

Bor to timer unna sykehus. Går antagelig raskt denne gangen. 

Hva var dine tidlige tegn på at fødsel var på gang? Tenker på om det er noe du tenkte over i ettertid.

Hodet har festet seg hos meg sa jordmor mandag, har nedpress og mye kynnere.

Hvor lang tid tok fin første vs andre fødsel?😊🌸

Anonymkode: 7a0e5...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare på tidlige tegn og det var slimproppen som gikk, dagen etter starter fødselen ❤️ Hadde ingen andre tegn og jeg gikk 9 dager over termin 

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn med noen av dem. Med nr 1 ante jeg fred og ingen fare og merket ingenting før vannet plutselig gikk. Med nr 2 trodde jeg jo at jeg hadde masse tegn. Jeg hadde kynnere og konstant nedpress og jeg var bombesikker på at han ville komme tidligere enn førstemann, men neida. Nr 1 ble født en uke før termin og nr 2 på termindagen. Første fødsel tok 16 timer og nr 2 bare to timer fra start til slutt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen tegn, bare kynnere fra uke 23 ca. med begge. Første ble født på 4 timer og andre på 3 timer.

Anonymkode: 309b4...e5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente et plutselig press der nede da jeg satt i bilen på vei hjem. Det var såpass uvant og ubehagelig at jeg reagerte på det, men ikke vondt, og tenkte ikke mer over det, tror jeg. Senere på kvelden i 22-tiden begynte jeg å få litt vondt i magen, men ikke så ille. Jeg mente det ikke kunne være rier for det var ikke så vondt (jeg leste om kynnere og lurte på om det kunne være det, var 2 uker før termin). Dro til sykehuset kl 05 påfølgende morgen, og babyen kom kl 11.42.

Anonymkode: 643de...a6b

Skrevet

Slimproppen gikk først med begge to. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...