Splittbinders Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars Vanskelig å vite hva du gjør galt uten å se hele oppskriften og fremgangsmåten, og hva du gjør. De fleste oppskrifter har en fremgangsmåte, hvor rekkefølgen på ting har noe å si. Hvis det for eksempel står at noen skal piskes hvitt og luftig, vil man få dårligere resultater om man bare så vidt blander det sammen. Oppskrifter oppgitt i vekt er ofte lettere å få riktigere enn oppskrifter i mengde - sånn som desiliter. 150 gram mel er mye lettere å treffe presist på enn 1 dl mel (gitt at du har en skikkelig vekt, vel og merke). For presise mengder er også ofte avgjørende for resultatet. Anbefaler ellers krem.no for kakerelaterte oppskrifter, hun er konditor og kan bake kaker og lage glasur. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars Jeg liker best å bruke Melange eller tilsvarende margarin fremfor smør. Myk, romtemperert melange, eller smeltet og avkjølt, sammen med andre romtempererte ingredienser. Baker mye, har aldri skjedd ila tretti år det du beskriver. Du trenger jo forresten ikke bruke fløte til smørkrem? Finn en oppskrift der du bruker smør/margarin, melis, kakao eller smeltet sjokolade og litt kaffe. Tror det er kremfløten sammen med smøret/margarinet som tuller det til for deg. Anonymkode: 8954c...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars Brunhilde skrev (2 timer siden): Du la kanskje merke til at jeg skrev at jeg er sikker på at det smaker helt ok? Eller valgte du å overse den biten? Jeg har brukt både det ene og det andre, tilpasset situasjon og gjester, men jeg foretrekker (og vil alltid foretrekke) smørkrem laget med ekte smør. Det må da virkelig være lov, eller ble det helt feil for deg? Tenk å bli sur i en tråd som handler om baking.. Anonymkode: e4b4c...323 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #24 Del Skrevet 6. mars Det hadde vært fint om du kunne lagt ut oppskrift. Når det kommer til smørkrem er det viktig å bruke meierismør (best smak også, uten tvil). Pisk dette hvitt (smøret er gult, og jo lengre du pisker, jo hvitere blir det, tar ikke så lang tid på høy hastighet). Bruk håndmikser eller kjøkkenmaskin (der kan du bruke K-visp i stedet for ballongvisp om du vil, jeg bruker K-visp). Tilsett deretter de andre ingrediensene. Væske tilsettes, samt egg, så tørt. https://matminner.com/smorkrem-til-kaker-og-muffins/ Her er en tilfeldig god smørkrem oppskrift. Anonymkode: 45dc1...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #25 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde vært fint om du kunne lagt ut oppskrift. Når det kommer til smørkrem er det viktig å bruke meierismør (best smak også, uten tvil). Pisk dette hvitt (smøret er gult, og jo lengre du pisker, jo hvitere blir det, tar ikke så lang tid på høy hastighet). Bruk håndmikser eller kjøkkenmaskin (der kan du bruke K-visp i stedet for ballongvisp om du vil, jeg bruker K-visp). Tilsett deretter de andre ingrediensene. Væske tilsettes, samt egg, så tørt. https://matminner.com/smorkrem-til-kaker-og-muffins/ Her er en tilfeldig god smørkrem oppskrift. Anonymkode: 45dc1...3a4 Og husk for all del, romtemperert smør! Helt mykt! Anonymkode: 45dc1...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars Brunhilde skrev (9 timer siden): Du la kanskje merke til at jeg skrev at jeg er sikker på at det smaker helt ok? Eller valgte du å overse den biten? Jeg har brukt både det ene og det andre, tilpasset situasjon og gjester, men jeg foretrekker (og vil alltid foretrekke) smørkrem laget med ekte smør. Det må da virkelig være lov, eller ble det helt feil for deg? Helt enig. Skal ikke kaken serveres til en melkeallergiker så bytter man jo ikke ut det deilige meierismøret med halvkjip margarin. Anonymkode: 2f5fa...832 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå