AnonymBruker Skrevet 7. mars #41 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 17.45): Ts eneste grunnen til at du er sulten er at du er vant med å spise for ofte. Det er fordi det er noen stormakter som tjener ekstra penger på snacking. Vi har en fedmeepidemi i verden. Vi mennesker har kun de siste 100 årene hatt tilgang til så mye mat som nå, vi er ikke vant med mengden. Alle sykdommer en får nå er livsstilsrelatert (med høy andel av dette kosthold). At magen din rumler ikke at du er sulten, faktisk tvert i mot. Det er at magen din renser seg selv, noe som er viktig for å blant annet vedlikeholde cellene i tarmen. Når vi spiser oftere enn hver 5 time skader vi helsa vår. Hold deg til faste strre måltider. Er du sulten utenom er det fordi du har lavt blodsukker, trolig fordi du spiser for mye karbohydrater og mat som ikke holder blodsukkeret ditt stabilt (nok fiber). Vi mennesker er ikke skapt for å fråtse i noe hele tiden, tarmen vår trenger tid. Du må avlære deg å spise noe fordi du fler deg "litt sulten". Les hva og når vi skal spise. Snacking er en måte å selge mer mat. All mat som vi kjøper er som regel ultraprosessert og gjør at blodsukkeret våt dropper kort tid etterpå slik at vi spiser mer. Spis sunnere, og ta mer pause mellom måltidene, du vil få mer energi og bedre helse. Anonymkode: 77c9f...ab0 Ha ha herregud. Alt handler ikke om at en kapitalistisk ondhet er ute etter å drepe oss. Noen ganger kommer jeg hjem etter en lang dag på jobb etterfulgt av en hard treningsøkt på mølla (opptil 90 minutter) og da skjer det iblant at jeg MÅ ha noe raskt før middag. Jeg er hverken feit eller påvirket av nestle av den grunn, jeg er bare sulten og hører på signalene kroppen gir meg. Da tar jeg meg gjerne en neve nøtter, et eple, litt potetgull hvis det står fremme eller et glass sjokolademelk. Anonymkode: a7fa3...1c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #42 Del Skrevet 7. mars Ett knekkebrød med smøreost, en banan eller ett eple. Anonymkode: fae8f...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå