AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hvis du f.eks er sulten før middag og bare må ha noe mens du venter? Jeg tar meg stort sett noen skiver med ost (Jarlsberg såklart) og/eller noen biter med mår. Sitter i dette sekund og spiser Jarlsberg med sriracha på. Dritgodt. Jeg er ikke sånn som har lyst på frukt når jeg er sulten. Jeg må ha noe salt. Hele sylteagurker funker også. Anonymkode: 91bf0...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Ingenting. Venter til neste måltid. Fullstendig unødvendige kalorier. Og du venner kroppen til å trenge noe neste dag, og neste dag, igjen. Anonymkode: 2def1...e9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Ingenting, venter til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Spiser ei gulrot Anonymkode: e02c7...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingenting. Venter til neste måltid. Fullstendig unødvendige kalorier. Og du venner kroppen til å trenge noe neste dag, og neste dag, igjen. Anonymkode: 2def1...e9d Er jo ikke alle som teller kalorier og har så rigide måltidsregler. Anonymkode: e02c7...d05 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Småspiser av grønnsakene jeg kutter opp mens jeg lager middag vanligvis. Anonymkode: aab04...cef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden en helt plain riskake eller noen nøtter, kanskje etpar cherrytomater eller etpar agurkskiver alt etter hva jeg har i hus.. Anonymkode: 17340...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Drikker stort sett et glass melk da. Det metter akkurat nok til at jeg ikke dør av sult. Ikke så ofte jeg får den type sult at jeg ikke klarer å vente til middagen er ferdig da. Anonymkode: f30d0...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Drikker vann eller te. Eller spiser litt nøtter. Anonymkode: cca52...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Nøtter (uten salt og olje). Anonymkode: 533a7...7ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Prøver å ikke spise mellommåltider, så drikker sukkerfri saft mens jeg lager mat om jeg er skikkelig sulten Anonymkode: cb9dd...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Ts eneste grunnen til at du er sulten er at du er vant med å spise for ofte. Det er fordi det er noen stormakter som tjener ekstra penger på snacking. Vi har en fedmeepidemi i verden. Vi mennesker har kun de siste 100 årene hatt tilgang til så mye mat som nå, vi er ikke vant med mengden. Alle sykdommer en får nå er livsstilsrelatert (med høy andel av dette kosthold). At magen din rumler ikke at du er sulten, faktisk tvert i mot. Det er at magen din renser seg selv, noe som er viktig for å blant annet vedlikeholde cellene i tarmen. Når vi spiser oftere enn hver 5 time skader vi helsa vår. Hold deg til faste strre måltider. Er du sulten utenom er det fordi du har lavt blodsukker, trolig fordi du spiser for mye karbohydrater og mat som ikke holder blodsukkeret ditt stabilt (nok fiber). Vi mennesker er ikke skapt for å fråtse i noe hele tiden, tarmen vår trenger tid. Du må avlære deg å spise noe fordi du fler deg "litt sulten". Les hva og når vi skal spise. Snacking er en måte å selge mer mat. All mat som vi kjøper er som regel ultraprosessert og gjør at blodsukkeret våt dropper kort tid etterpå slik at vi spiser mer. Spis sunnere, og ta mer pause mellom måltidene, du vil få mer energi og bedre helse. Anonymkode: 77c9f...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden At magen rumler betyr ikke at du er sulten, det er en myte. Det betyr at magen din renser seg selv* De fleste av oss kan leve en måned +, uten å spise. Vi er i en fedmeepidemi. om du venter en time lenger på mat så sulter du ikke. Anonymkode: 77c9f...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Prøver å vente. Kan ta en yoghurt eller 5-6 mandler. Hadde jeg spist «noen skiver» rett før middag hadde jeg ikke hatt lyst på middag. Anonymkode: 81da1...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Prøver å vente. Kan ta en yoghurt eller 5-6 mandler. Hadde jeg spist «noen skiver» rett før middag hadde jeg ikke hatt lyst på middag. Anonymkode: 81da1...562 Tror ikke ts mener skiver som i brødskiver altså, men ett par skiver ost. Anonymkode: f30d0...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er jo ikke alle som teller kalorier og har så rigide måltidsregler. Anonymkode: e02c7...d05 Har aldri telt en kalori. Om man ikke hiver seg over gulosten og mår hver gang man er fysen så trenger man ikke det Anonymkode: 2def1...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Et kokt egg (har alltid ferdigpilla egg klart i kjøleskapet(‘), en rute mørk sjokolade, en gulerot, noen dadler eller en fiken er det som går igjen her. Det er bare tull at det gjør noen som helst forskjell for totalinntaket, heller tvert imot. Om du er veldig sulten når du skal spise er det lett å overspise med å spise raskt og ikke tygge maten skikkelig. Spesielt egg kan hjelpe med å dra ned totalmengden av måltidet fordi det er proteiner og fett med litt volum. Kroppen rekker å registrere at den får påfyll før du har innhalert middagen. Jeg har ikke telt en kalori på årevis og har holdt vekta stabil og nede etter et større vekttap for mange år siden. Anonymkode: 70946...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden Drikker vann mellom måltidene. Magen får bare klage, for han sutrer uansett bare han ser ett kjøleskap. Anonymkode: c73fd...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ts eneste grunnen til at du er sulten er at du er vant med å spise for ofte. Det er fordi det er noen stormakter som tjener ekstra penger på snacking. Vi har en fedmeepidemi i verden. Vi mennesker har kun de siste 100 årene hatt tilgang til så mye mat som nå, vi er ikke vant med mengden. Alle sykdommer en får nå er livsstilsrelatert (med høy andel av dette kosthold). At magen din rumler ikke at du er sulten, faktisk tvert i mot. Det er at magen din renser seg selv, noe som er viktig for å blant annet vedlikeholde cellene i tarmen. Når vi spiser oftere enn hver 5 time skader vi helsa vår. Hold deg til faste strre måltider. Er du sulten utenom er det fordi du har lavt blodsukker, trolig fordi du spiser for mye karbohydrater og mat som ikke holder blodsukkeret ditt stabilt (nok fiber). Vi mennesker er ikke skapt for å fråtse i noe hele tiden, tarmen vår trenger tid. Du må avlære deg å spise noe fordi du fler deg "litt sulten". Les hva og når vi skal spise. Snacking er en måte å selge mer mat. All mat som vi kjøper er som regel ultraprosessert og gjør at blodsukkeret våt dropper kort tid etterpå slik at vi spiser mer. Spis sunnere, og ta mer pause mellom måltidene, du vil få mer energi og bedre helse. Anonymkode: 77c9f...ab0 Jeez. Går det virkelig ikke an å stille et enkelt spørsmål her inne uten å bli beskyldt for å være en feit gris som overspiser? Anonymkode: 91bf0...886 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har aldri telt en kalori. Om man ikke hiver seg over gulosten og mår hver gang man er fysen så trenger man ikke det Anonymkode: 2def1...e9d Hvem har sagt jeg gjør det hver gang? Anonymkode: 91bf0...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå