AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 100 % sikker på du ikke er kul nok til å bruke det ordet Anonymkode: e5930...060 Hæ, jeg nei? Den skjønte jeg ikke. Men rappere og sånt bruker det ordet, bare på amerikansk. Jeg er bare middelaldrene, hvit og opptatt av å forstå 🤷♀️ Anonymkode: 5eee2...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg hører at de bruker det ordet selv, men det er kanskje mer på en kul måte? Anonymkode: 5eee2...4d7 Du får spørre dem det gjelder, men det er godt mulig det. Det har nok noe å gjøre med gruppetilhørighet, og det med å være del av en marginal gruppe. Anonymkode: 51d4c...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får spørre dem det gjelder, men det er godt mulig det. Det har nok noe å gjøre med gruppetilhørighet, og det med å være del av en marginal gruppe. Anonymkode: 51d4c...2aa Takk for et ordentlig svar! Anonymkode: 5eee2...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Språkvask har man holdt på med i mange hundre år. Man er f.eks ikke mongoloid, idiot, sinnsyk eller gal lenger, vi har bedre beskrivelser på dette. Verden utvikler seg hele tiden, skjønner du, vi lever ikke i et vakuum. Du må henge med, eller bli hengende bak, sånn er det. Anonymkode: 51d4c...2aa Også verdt å nevne at det omtrent uten unntak er store protester hver gang språket skal endres på… 😅 Samme type folk som på 70-tallet gikk i fistel over at man endret «stortingsmann» til «stortingsrepresentant», som nå skal tviholde på n-ordet, og «dverg» bare på trass, og sikkert synes det er tullete å endre til andre kjønnsnøytrale titler også… Anonymkode: a0a3c...02d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #45 Del Skrevet 12 timer siden Kan ikke huske sist jeg hadde behov for å bruke rasebeskrivende ord, så jeg forstår ikke i hvilken sammenheng du ser deg nødt til å bruke n-ordet ‘hele tiden’? Oppriktig spørsmål. Om man skal snakke om noen så vet man jo som regel noe om de; mammaen til Martin, han på TV2-nyhetene, han som jobber på v/-avdelingen ++. Hvem er alle disse menneskene du snakker om som er helt ukjente for deg? 😅 Anonymkode: ba8fc...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigrid<3 Skrevet 11 timer siden #46 Del Skrevet 11 timer siden N-ordet er et ord som det i utgangspunktet ikke var noe galt i, men det har opp igjennom tidene blitt brukt så fryktelig nedvergdigende måte at det ikke er akseptabelt å bruke lenger. Dette har også skjedd med mange flere ord som eskimo og sigøyner og flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #47 Del Skrevet 11 timer siden Melaninrik 🥰 Anonymkode: c8af8...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva med "hu der", eller "hun med det flotte skjerfet", eller "hun med blå jeans", eller, dersom du kun ser nakne mennekser og føler du ikke har NOE annet enn hudfarge å henge deg opp i; "hun med stor busk"? Har du virkelig så dårlig fantasi at det eneste du kan bruke for å beskrive et menneske er hudtonen deres? Anonymkode: 4d461...4da Høres fint ut i teorien, funket ikke i prakis når jeg forsøkte meg på det. Så endte opp med å måtte dra inn hudfargen, før vedkommende forsto hvem. Det ble gjettet mtw kari, stine etc før jeg måtte det. Anonymkode: fd7bb...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå