AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Lurer oppriktig på en ting. Nå er jo dette såkalte "N"-ordet blitt fyfy, akkurat som det er så ille. Bruker ordet hele tiden, og kommer aldri til å slutte med det. Nå har det blitt et styr i barnehagen til gutten min da han var uheldig å si det under en lek, og jeg fikk tilbakemelding fra ansatte der. Jeg mente de overdrev, men de er skikkelig på meg her. Hva skal man kalle alle disse i stedet for dette da, har jo hørt at mørkhudet også har blitt forbudt? Anonymkode: 89082...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er jo dette såkalte "N"-ordet blitt fyfy, akkurat som det er så ille. Bruker ordet hele tiden, og kommer aldri til å slutte med det. Nå har det blitt et styr i barnehagen til gutten min da han var uheldig å si det under en lek, og jeg fikk tilbakemelding fra ansatte der. Anonymkode: 89082...0eb Nå? Det er mange mange år siden. Hvis du bruker ordet hele tiden så er du vel alt for gammel til å ha barn i barnehage? Anonymkode: c5795...cfe 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Kjeder du deg virkelig så mye? Det er bare trist. Anonymkode: e8add...aeb 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Trollet som har levd under en stein i 40 år 🤣 Anonymkode: bee40...606 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Lurer oppriktig på en ting. Nå er jo dette såkalte "N"-ordet blitt fyfy, akkurat som det er så ille. Bruker ordet hele tiden, og kommer aldri til å slutte med det. Nå har det blitt et styr i barnehagen til gutten min da han var uheldig å si det under en lek, og jeg fikk tilbakemelding fra ansatte der. Jeg mente de overdrev, men de er skikkelig på meg her. Hva skal man kalle alle disse i stedet for dette da, har jo hørt at mørkhudet også har blitt forbudt? Anonymkode: 89082...0eb De har vel navn alle sammen? Kall dem for navnet deres. Anonymkode: f16d8...4b1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nå? Det er mange mange år siden. Hvis du bruker ordet hele tiden så er du vel alt for gammel til å ha barn i barnehage? Anonymkode: c5795...cfe Ekke er ikke akkurat en fisefin byperson, så der jeg kommer fra brukes dette ordet hele tiden;) men du svarte uansett ikke, bare var frekk. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): De har vel navn alle sammen? Kall dem for navnet deres. Anonymkode: f16d8...4b1 Har du prøvd å uttale navnene dems? og uansett så er det ikke sånn at man kan navnet på alle... Tror dette bare illustrerer poenget mitt. Ingen har noen saklige svar, og folk blir krenket for alt i dag. Anonymkode: 89082...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Er vel bare hvis du skal gi signalement at du trenger beskrive hudfargen? Anonymkode: a33e6...d74 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Svart er faktisk lov. Anonymkode: c8af8...291 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer oppriktig på en ting. Nå er jo dette såkalte "N"-ordet blitt fyfy, akkurat som det er så ille. Bruker ordet hele tiden, og kommer aldri til å slutte med det. Nå har det blitt et styr i barnehagen til gutten min da han var uheldig å si det under en lek, og jeg fikk tilbakemelding fra ansatte der. Jeg mente de overdrev, men de er skikkelig på meg her. Hva skal man kalle alle disse i stedet for dette da, har jo hørt at mørkhudet også har blitt forbudt? Anonymkode: 89082...0eb Hvorfor spør du hvis du uansett aldri kommer til å slutte å si det? Anonymkode: a0a3c...02d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Kan du ikke finne på noe nytt a? Anonymkode: 62575...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Svarting? Anonymkode: 831fd...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): "N"-ordet Hvilket ord mener du? Vi er ikke tankelesere, så skriv ordet ellers skjønner vi ikke hva du mener. Er det ordet nei du mener? Anonymkode: eb655...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ekke er ikke akkurat en fisefin byperson, så der jeg kommer fra brukes dette ordet hele tiden;) men du svarte uansett ikke, bare var frekk. Har du prøvd å uttale navnene dems? og uansett så er det ikke sånn at man kan navnet på alle... Tror dette bare illustrerer poenget mitt. Ingen har noen saklige svar, og folk blir krenket for alt i dag. Anonymkode: 89082...0eb Hvilken bygd i Norge eksisterer på 1970-tallet, ts? Du ser - historien din om at «alle» sier rasistiske ord der du kommer fra faller på sin egen urimelighet. For «alle» ville inkludert barnehagens ansatte, øvrige barn og foreldre. Dersom du dermed er det resterende mulige - er et rasistisk troll som ønsker provosere? Så bra at barnehagen kobler inn riktige instanser. Slike mennesker bør ikke ha omsorg for barn. Hvilke mennesker, spør du? Atale, ufine, onde mennesker, kan jeg presisere. Rasister. Man kaller folk det navnet de presenterer seg som, er svaret. Eller vil du bli omtalt som «hen rasisten?» i blandet selskap? Anonymkode: 0b491...2a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden "Afrikansk utseende" vil de fleste tolke dithen. Jada, selv om det er vesentlig forskjell på ulike afrikanske folkegrupper i utseende og noen av dem har hvit hud og noen ser arabiske ut. Lykke til. Anonymkode: b2dc1...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Gjesp Anonymkode: 91608...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Afrikansk utseende" vil de fleste tolke dithen. Jada, selv om det er vesentlig forskjell på ulike afrikanske folkegrupper i utseende og noen av dem har hvit hud og noen ser arabiske ut. Lykke til. Anonymkode: b2dc1...5f9 Det blir da høyst ukorrekt å si afrikansk utseende. Neger eller negroid er et nøytralt og korrekt begrep. Anonymkode: eb655...12c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Hva med "hu der", eller "hun med det flotte skjerfet", eller "hun med blå jeans", eller, dersom du kun ser nakne mennekser og føler du ikke har NOE annet enn hudfarge å henge deg opp i; "hun med stor busk"? Har du virkelig så dårlig fantasi at det eneste du kan bruke for å beskrive et menneske er hudtonen deres? Anonymkode: 4d461...4da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurer oppriktig på en ting. Nå er jo dette såkalte "N"-ordet blitt fyfy, akkurat som det er så ille. Bruker ordet hele tiden, og kommer aldri til å slutte med det. Nå har det blitt et styr i barnehagen til gutten min da han var uheldig å si det under en lek, og jeg fikk tilbakemelding fra ansatte der. Jeg mente de overdrev, men de er skikkelig på meg her. Hva skal man kalle alle disse i stedet for dette da, har jo hørt at mørkhudet også har blitt forbudt? Anonymkode: 89082...0eb Du klarer ikke å komme opp med ett eneste eksempel på hvordan du kan beskrive en annen person? Sier du "han hvite" hver gang du skal forklare hvem du mener hvis det er snakk om en nordmann? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden Okei liten trådkupp her, i det som åpenbart er en trolletråd - jeg sier mørkhudet, er det innafor? Anonymkode: 22fe3...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden Mezzosoprena skrev (11 minutter siden): Du klarer ikke å komme opp med ett eneste eksempel på hvordan du kan beskrive en annen person? Sier du "han hvite" hver gang du skal forklare hvem du mener hvis det er snakk om en nordmann? Noen ganger kan det være praktisk å bruke ordet neger, men det er nok sjeldent. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei liten trådkupp her, i det som åpenbart er en trolletråd - jeg sier mørkhudet, er det innafor? Anonymkode: 22fe3...175 Mulig det er en tulletråd, men det er ikke noe galt å si/skrive neger med en nøytral eller positiv bruk av ordet. Problemet er om man bruker det som skjellsord evt. også om man bevisst bruker det uten grunn. Anonymkode: b297c...567 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå