AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Ville dere latt 16 åringen være med på fødselen om han/hun skulle få en lillesøster/bror? Anonymkode: fb85f...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Kommer helt an på 16 åringen Anonymkode: 3fe6e...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Er dette noe 16-åringen ønsker selv? For om hun har veldig lyst så ser jeg ingen grunn til å nekte det dersom mor føler seg komfortabel med det. Er jo enn utrolig opplevelse, og de er store nok til å tåle inntrykk vil jeg tro? Eller, det kommer jo an på hver enkelt da. Jeg skriver hun - for jeg ser ikke for meg at en 16 årig gutt ville ønsket å vært med på det?🤔 Anonymkode: a5df8...187 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ville dere latt 16 åringen være med på fødselen om han/hun skulle få en lillesøster/bror? Anonymkode: fb85f...d0d Det er en avgjørelse ungdommen sammen med foreldrene må være med på å ta, og ikke noe kg sine brukere kan mene noe om. Anonymkode: 66226...687 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Ja, hvis de vil selv. Mine tre yngste er født hjemme og de eldre søsknene har alltid fått være med. Anonymkode: eb34f...71c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Altså jeg tenker ja, om det er noe ungdommen vil? Jeg hadde overhodet ikke ønsket det som 16-åring, men de er jo ulike da. En 16-åring er jo straks voksen og kan jo forklares ting både i forkant og etterkant for å gjøre det hele mer forståelig. Anonymkode: 6f214...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Kjenner folk som har både hatt sin egen far med på fødsel, og tenåringene. Ei tok med bestemora, - alle kom utav fødslene med gode erfaringer og opplevelser. Fordi dette var noe de hadde sterke ønsker om å få vere med på. Er helt opp til alle parter vel? Selv hadde jeg nok ikke maktet å vere med på fødsel til andre, og har ikke hatt store ønsker om å ha noen med på egne heller. Anonymkode: 44451...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde ikke gjort det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Nei. Ingen andre enn far. Anonymkode: bf4be...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Personlig ønsker jeg færrest mulig tilstede på fødsel, så det hadde ikke vært noe for meg. Men om det er ok for både mor og 16-åring er det vel ok. Jeg ville nok sagt fra til 16-åringen på forhånd at det er ok å trekke seg tilbake om det blir for mye. Anonymkode: 2f249...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Dersom det er ok for mor å ha med barna sine på fødselen, og at barna vil så tenker jeg det er fint. Mine søsken (bror 16 og søster 20) var med da jeg ble født, og det er noe som fremdeles snakkes om hvor stas det var å få være med på. En kan jo og velge å forlate fødestua dersom det blir voldsomt eller ubehagelig å være med. Anonymkode: 338d9...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Ja, om ungdommen ønsker. Mine tre yngste er født hjemme, storesøsknene har vært tilstede om de har vært våkne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden For meg hadde det vært uaktuelt, ikke basert på hva 16 åringen hadde ønsket - men mine egne preferanser ved en fødsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg har erfaring med fødsler som ikke har gått helt som tenkt, og ville ikke utsatt barnet mitt for det. Hvis alt går bra og det er praktisk mulig ville jeg gjerne tatt imot barnet på besøk på sykehuset rett etter fødsel. Anonymkode: 759aa...b49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Ikkje for min del, eg ville føde åleina. Mannen var med det andre barnet mens eg fødte lillebror. Det gjekk fint. Men eg ser ikkje problem om du har lyst til det. Ta med deg dei du vil. Anonymkode: 7c229...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Hvis dere ender opp med å ta med 16-åringen, må dere ha snakket ordentlig gjennom ulike scenarier. Hva hvis mor plutselig må kjøres ut i all hast for hastekeisersnitt? Hva hvis det er noe galt med babyen? Hva hvis mor får store blødninger? Da kan man ikke forvente at helsepersonalet har kapasitet til å ta seg av 16-åringen, og det kan bli en veldig skremmende opplevelse. Lurt å ha blitt enig om en plan for sånne hendelser. Anonymkode: b98d1...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå