AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg fornyet førerkort for tungbil nå. Dvs leverte helseattest, hvor fastlegen hadde fornyet for 2 år, ikke 5 som er hovedregel. Skal sies at jeg har hatt noen år hvor jeg har slitt både personlig, men også involvert rus og sykemeldinger. Jeg har vært åpen om alt dette ovenfor legen, men jeg har ikke vært involvert i noe, utover å ha gått i behandling (ikke for rus, men livet, etter å ha mistet partner og barn) Oppdaget det ikke før jeg tok skjemaet ut av konvolutten og leverte i skranken på biltilsynet. Skjønner at det kan gis begrenset førerrett i saker hvor det har vært ruskjøring eller større problemer, men de har vell uansett plikt til å si ifra eller diskutere det med meg? Betyr dette at jeg må levere prøver eventuelt? Eller rett og slett bare kjøre pent og holde kjeft dersom jeg mot formodning skulle få en tøff periode, med eller uten rus..? Ble ganske forvirra, og vil gjerne høre om andre har vært borti lignende tilfeller eller skjønner "regelverket" Anonymkode: c5859...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Jeg som har vært på avrusning og må levere blodprøver hver tredje måned får bare fornyet for et år av gangen. Dersom du ikke har hørt noe om at du må ta blodprøver, så hadde jeg nok bare holdt kjeft. Så for du bare levere ny helseattest når det har gått to år. Anonymkode: fadc0...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg som har vært på avrusning og må levere blodprøver hver tredje måned får bare fornyet for et år av gangen. Dersom du ikke har hørt noe om at du må ta blodprøver, så hadde jeg nok bare holdt kjeft. Så for du bare levere ny helseattest når det har gått to år. Anonymkode: fadc0...b06 Ja, det har aldri vært snakk om det. Syns uansett det har vært rart at jeg ikke har hørt noe, dersom den har begrenset varighet? Vil jo tro jeg får ny om to år dersom "ingenting har skjedd" uansett, de kan jo ikke bare mene slike ting helt på egenhånd? Anonymkode: c5859...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg fornyet førerkort for tungbil nå. Dvs leverte helseattest, hvor fastlegen hadde fornyet for 2 år, ikke 5 som er hovedregel. Skal sies at jeg har hatt noen år hvor jeg har slitt både personlig, men også involvert rus og sykemeldinger. Jeg har vært åpen om alt dette ovenfor legen, men jeg har ikke vært involvert i noe, utover å ha gått i behandling (ikke for rus, men livet, etter å ha mistet partner og barn) Oppdaget det ikke før jeg tok skjemaet ut av konvolutten og leverte i skranken på biltilsynet. Skjønner at det kan gis begrenset førerrett i saker hvor det har vært ruskjøring eller større problemer, men de har vell uansett plikt til å si ifra eller diskutere det med meg? Betyr dette at jeg må levere prøver eventuelt? Eller rett og slett bare kjøre pent og holde kjeft dersom jeg mot formodning skulle få en tøff periode, med eller uten rus..? Ble ganske forvirra, og vil gjerne høre om andre har vært borti lignende tilfeller eller skjønner "regelverket" Anonymkode: c5859...639 Du har jo ingen rusproblematikk, hvorfor skulle du da avlevere prøver? Da måtte dette vært et tema før du fikk legeerklæringen. Er der ikke noe med alder og antall år man får om gangen og? Mener å ha hørt noe om dette? Anonymkode: 44b03...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du har jo ingen rusproblematikk, hvorfor skulle du da avlevere prøver? Da måtte dette vært et tema før du fikk legeerklæringen. Er der ikke noe med alder og antall år man får om gangen og? Mener å ha hørt noe om dette? Anonymkode: 44b03...41c Det er ikke sagt noe om prøver nei. Jeg har hatt tungbillappen i 5 år, førerkortet i 20. Det skal fornyes med helseattest hvert femte år, så det er derfor jeg stusser på at jeg bare fikk fornyet i 2, og lurer på om det har med historikken hos legen ellers å gjøre. Men isåfall burde jeg jo være informert om det, hvis det er årsaken til begrenset helseattest? Anonymkode: c5859...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ikke sagt noe om prøver nei. Jeg har hatt tungbillappen i 5 år, førerkortet i 20. Det skal fornyes med helseattest hvert femte år, så det er derfor jeg stusser på at jeg bare fikk fornyet i 2, og lurer på om det har med historikken hos legen ellers å gjøre. Men isåfall burde jeg jo være informert om det, hvis det er årsaken til begrenset helseattest? Anonymkode: c5859...639 Legen kan ikke innskrenke tiden legeattesten uten videre, og uten å informere deg. Her trenger du en prat med legen før du og alle vi andre spekulerer videre i hva som har skjedd. Anonymkode: 44b03...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Kanskje han bare har kryssa av feil? Kan være så enkelt som det. Jeg ville spurt, hvis det er en big deal for deg å få ny attest om 2 år. Anonymkode: 6b702...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje han bare har kryssa av feil? Kan være så enkelt som det. Jeg ville spurt, hvis det er en big deal for deg å få ny attest om 2 år. Anonymkode: 6b702...426 Det er ikke en big deal, lurte bare på om noen har vært borti lignende, og om de kan ta slike avgjørelser basert på historikk f eks. Nå er den levert, så lite å gjøre med det før den skal fornyes uansett. ☺️ Anonymkode: c5859...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå