Gå til innhold

Hva kan jeg bruke skrukkete cherrytomater til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bake de i ovnen sammen med andre grønnsaker, heller over fløte og det du vil av smak, og kjøre med blender. Digg suppe.

Anonymkode: 4fda9...615

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tik tok pasta. (Baked feta og cherry tomater.) 

Anonymkode: a697b...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tomatsuppe, pizzasaus, eller pastasaus. 

Men plukk bort de verste. Og smak gjerne på en. Kan gi veldig besk smak om de har begynt å bli dårlige utover at de er tørre. 

Anonymkode: 84d3a...c46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gogglebox skrev (22 minutter siden):

Lage konfiterte tomater 😋 Skikkelig digg på avokado toast eller som topping på bruschetta 

Det samme skulle jeg svare! Jeg bruker denne oppskriften: https://www.ful-filled.com/2016/06/13/cherry-tomato-confit/

Også godt til hvit fisk sammen med feks grønn asparges, eller til biff.

Anonymkode: e2be7...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt tomatene i to, legg de med snittflaten opp på en stekeplate som er dekket med bakepapir, drypp en gaffel i olje og rist olje over tomatene, dryss over havsalt, plasser de på nederste rille i ovnen og sett på 60/70 °. plasser en tresleiv slik at døren står på gløtt og la de bake i ovnen opp til 24 timer. Men følg med slik at du tar de ut før de blir knusktørre. Har du dårlig tid kan du øke gradene og ha de kortere i ovnen, men da må du følge nøyere med. Når de er ferdige har du de over i et sterilt glass og dekker tomatene med en god olje. Så glasset på hodet og la det stå til det har blitt kaldt.

Anonymkode: 8d915...fac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...