AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Hallo, Jeg er deltidsansatte i en stilling på midlertidig kontrakt 75%, men jobber i realiteten 100% og har gjort det siste halve året. Grunnet helseproblemer, foreslår legen gradert sykemelding (40%), men jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har. Noen som vet hvordan det blir? Anonymkode: b6eb3...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hallo, Jeg er deltidsansatte i en stilling på midlertidig kontrakt 75%, men jobber i realiteten 100% og har gjort det siste halve året. Grunnet helseproblemer, foreslår legen gradert sykemelding (40%), men jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har. Noen som vet hvordan det blir? Anonymkode: b6eb3...9ab Det er det som står i kontrakten du får sykepenger av. Hvor mye du har jobbet utenom har ingen betydning. Det er minuset med å jobbe mer enn kontrakten viser. Anonymkode: 6f087...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Det stemmer vel ikke helt? Sykepengene tar utgangspunkt i inntekt de siste tre kalendermånedene. Anonymkode: f1ae5...b8a 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er det som står i kontrakten du får sykepenger av. Hvor mye du har jobbet utenom har ingen betydning. Det er minuset med å jobbe mer enn kontrakten viser. Anonymkode: 6f087...ca5 Dette stemmer ikke i det hele tatt… Anonymkode: 69aad...0df 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer vel ikke helt? Sykepengene tar utgangspunkt i inntekt de siste tre kalendermånedene. Anonymkode: f1ae5...b8a Det kan være, spurte en person og skrev det han sa, men det er selvfølgelig mulig det er feil. Anonymkode: 6f087...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hallo, Jeg er deltidsansatte i en stilling på midlertidig kontrakt 75%, men jobber i realiteten 100% og har gjort det siste halve året. Grunnet helseproblemer, foreslår legen gradert sykemelding (40%), men jeg er usikker på hvilke rettigheter jeg har. Noen som vet hvordan det blir? Anonymkode: b6eb3...9ab De beregner ut fra inntekt de siste 3 mnd, spiller ingen rolle om kontrakten din viser 10% stilling eller 100%… Anonymkode: 69aad...0df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan være, spurte en person og skrev det han sa, men det er selvfølgelig mulig det er feil. Anonymkode: 6f087...ca5 Men må du absolutt uttale deg når du ikke vet? Et kjapt søk på nav.no motbeviser jo svaret ditt. Er en skikkelig u-ting å skulle svare på ting man ikke vet - særlig ytelser, når det bare sår tvil og gir folk ekstra bekymringer for egen økonomi. Anonymkode: f1ae5...b8a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden Jeg ble sykemeldt for ca ett tiår siden. Hadde 14% stilling, men jobbet mye mer, og fikk sykepenger etter hva jeg faktisk hadde tjent. Typisk kvinnearbeidsplass, med mange lavere stillingsbrøker, selv om min stilling var i utgangspunktet kun en helgestilling da. Gradert sykemelding var etter stillingsprosenten da, så her 40% av 75% stilling. Vil tro det er likt nå. Anonymkode: 3454c...524 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer vel ikke helt? Sykepengene tar utgangspunkt i inntekt de siste tre kalendermånedene. Anonymkode: f1ae5...b8a Nei. Da ville man fått sykepenger som dekker for eksempel overtid, om man har jobbet det de tre mnd. før SM. Det er ikke tilfellet, sykepenger er basert på fastlønn og ikke overtid. Anonymkode: 0a430...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei. Da ville man fått sykepenger som dekker for eksempel overtid, om man har jobbet det de tre mnd. før SM. Det er ikke tilfellet, sykepenger er basert på fastlønn og ikke overtid. Anonymkode: 0a430...fc9 Det både stemmer og ikke stemmer - det er riktig at du får sykepenger beregnet ut fra gjennomsnittlig inntekt de siste 3 kalendermåneder, men overtidsbetalinger inngår ikke i denne beregningen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Mezzosoprena skrev (1 time siden): Det både stemmer og ikke stemmer - det er riktig at du får sykepenger beregnet ut fra gjennomsnittlig inntekt de siste 3 kalendermåneder, men overtidsbetalinger inngår ikke i denne beregningen. Så hva er det som ikke stemmer? Jeg skriver jo egentlig bare at overtid ikke gir grunnlag for sykepenger. Anonymkode: 0a430...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hva er det som ikke stemmer? Jeg skriver jo egentlig bare at overtid ikke gir grunnlag for sykepenger. Anonymkode: 0a430...fc9 Du kan feks ha faste tillegg som ikke er i beregnet fastlønn, eller ha jobbet mer en deltidsstilling sier. Du får da sykepenger på det grunnlaget. Men ikke for ev overtid utover det. Anonymkode: a8574...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan feks ha faste tillegg som ikke er i beregnet fastlønn, eller ha jobbet mer en deltidsstilling sier. Du får da sykepenger på det grunnlaget. Men ikke for ev overtid utover det. Anonymkode: a8574...682 Ja, jeg har da ikke sagt noe annet Det er jo helt korrekt, selvsagt, men jeg har sagt at overtid ikke er med. Grunn til at jeg sier for eksempel er fordi andre tillegg ikke nødvendigvis er med. Anonymkode: 0a430...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Det beregnes vel ikke overtid før en overstiger 100 prosent, uansett hvilken stillingsprosent en i utgangspunktet har. Anonymkode: c1b42...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det stemmer vel ikke helt? Sykepengene tar utgangspunkt i inntekt de siste tre kalendermånedene. Anonymkode: f1ae5...b8a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Da ville man fått sykepenger som dekker for eksempel overtid, om man har jobbet det de tre mnd. før SM. Det er ikke tilfellet, sykepenger er basert på fastlønn og ikke overtid. Anonymkode: 0a430...fc9 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så hva er det som ikke stemmer? Jeg skriver jo egentlig bare at overtid ikke gir grunnlag for sykepenger. Anonymkode: 0a430...fc9 Da formulerer du deg nok litt klønete, for det du egentlig svarer er at sykepenger ikke blir beregnet ut fra de siste tre måneder (selv om du kanskje bare mener at overtidslønn ikke regnes inn her). Du kan altså fint ha en 30% stilling, men i realiteten ha jobbet 80% prosent i minst 3 måneder, og sykepenger blir da regnet ut fra 80%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, jeg har da ikke sagt noe annet Det er jo helt korrekt, selvsagt, men jeg har sagt at overtid ikke er med. Grunn til at jeg sier for eksempel er fordi andre tillegg ikke nødvendigvis er med. Anonymkode: 0a430...fc9 Siterte feil. Skulle sitere …..fc9 Anonymkode: a8574...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Snittet for sykepenger av siste tre måneder gjelder forøvrig om man hadde 0% fast og jobbet bare tilkalling også. Noen vilkår gjelder da: https://fagbladet.no/nyheter/er-du-tilkallingsvikar-og-har-blitt-syk-du-kan-ha-rett-pa-mer-penger-enn-du-tror-6.91.1021868.5be055ee5e Anonymkode: dc22f...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå