Gå til innhold

Lang doblingstid på hcg men fin ultralyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Er i dag 7+0. Hadde to målinger med hcg der doblingstiden var mellom 100-110t, altså ganske mye. Har vært ganske bekymret for dette. HCG ligger der den skal, men doblet seg altså sakte. UL i går viste normale hjerteslag og embryoet er akkurat 7+0. Hun ønsket ikke å ta flere hcg målinger. Hadde dere da nå klart å legge bort bekymringen om hcg nå som ultralyd viser at alt er ok? 

Anonymkode: 3bfb4...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var dønn nevrotisk i svangerskap etter IVF og flere spontanaborter, så nei - hadde sikkert ikke klart å legge det fra meg. 

Men i mer adekvat sinnstilstand, vet jeg jo at hcg er irrelevant etter hjerteslag på ultralyd. 

Resultatet av min graviditet med svært dårlig hcg-stigning, er ti år og frisk som en fisk.

Anonymkode: 8bd48...f6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hcg er ingen god indikator etter at hjertet har startet å slå. Ultralyd er mye bedre 

Du har vel tidlig ultralyd snart? I uke 12?

Anonymkode: ba33d...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det dobler annenhver dag i begynnelsen. Ikke for alltid

Anonymkode: 35f79...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bekymrer seg så sykt for hcg stigning. Du var på UL i går. Prøv å slapp av og ikke tenk på stigning osv. Prøv å nyt det at du hørte fosteret sitt første hjerteslag og ikke bekymre deg. Når jeg hørte hjerteslaget så var det som en stor bør ble lettet fra skuldrene mine. Da visste jeg at sjansen er liten for spontanabort for det sa legen. Gratulerer så mye og masse lykke te videre💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...