Gå til innhold

Tynne folk og mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På jobben min er det slik at de som er slanke og tynne bruker mye tid på å snakke om alt de spiser og har lyst til å spise.  Det er godteri, chips, enorme plater med sjokolade, utallige vinflasker og den ene retten etter den andre. 

«I går spiste jeg to store melkesjokolader i en jafs», sier hun ene, «så godt! Vil bare spise og spise!» Og hun andre fortsetter med smågodtet hun trykte i seg. Er det da innafor at tjukkasene også slenger seg med, eller er dette en slags sosial kode jeg ikke forstår? Jeg legger merke til at det kun er de tynne som deltar mens tjukkasene ser på i taushet. 

Anonymkode: cb5f3...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begge typer er jo glad i mat.

Forskjellen er vel at den tynne da ikke spiste noe annet etter det.

De tjukke er jo mer redd for å bli dømt.

Veldig tjukke spiser jo ofte lite i sosiale lag og.

Anonymkode: c69e4...ef4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er «godtatt» for de tynne fordi de er tynne og dermed har liksom har selvkontroll, og kanskje fordi de vil vise hvor sunt de spiser ellers at «idag kan jeg spise masse sjokolade». Eller at «se hvor tynn jeg er selv om jeg spiser sjokolade». De som er runde vil helst ikke innrømme det  usunne de spiser fordi da tenker de at folk tenker «det er ikke noe rart hun/han har blitt så tjukk» og sitter ikke og skryter av hvor mye de spiste i helgen.

Og hvis de snakker mye om mat og godteri er det også kanskje pga de ikke unner seg det særlig ofte kanskje på konstant slankekurer etc og tenker veldig ofte på mat? 

Anonymkode: 4ad13...278

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er «godtatt» for de tynne fordi de er tynne og dermed har liksom har selvkontroll, og kanskje fordi de vil vise hvor sunt de spiser ellers at «idag kan jeg spise masse sjokolade». Eller at «se hvor tynn jeg er selv om jeg spiser sjokolade». De som er runde vil helst ikke innrømme det  usunne de spiser fordi da tenker de at folk tenker «det er ikke noe rart hun/han har blitt så tjukk» og sitter ikke og skryter av hvor mye de spiste i helgen.

Og hvis de snakker mye om mat og godteri er det også kanskje pga de ikke unner seg det særlig ofte kanskje på konstant slankekurer etc og tenker veldig ofte på mat? 

Anonymkode: 4ad13...278

Jeg har faktisk reagert (i mitt stille sinn) i min nye jobb. Der er det rubbel og bit av tynne og tykke kollegaer. Men flere av de (veldig)tykke spiser bare salat. Og salaten er så ekstremt liten og enkel at det umulig kan være godt og ikke sjans i havet at de blir mett på noe slikt. Kan estimere at de salatene er på maks 50 kalorier.  Selv er jeg treningsnarkoman og konkurranseutøver og trykker i meg store mender med kjøtt og grønnsaker (foodprepper), mens de andre spiser vanlig knekkebrød eller rundstykke med pålegg. 

Og jeg har stusset sånn på hvorfor de overvektige spiser så lite, da det blir så påfallende at de ikke kan bli mett på det lille salatbladet iløpet av en hel arbeidsdag. Men det er vel kanskje tanken på hva andre tenker, som gjør at de velger slik lunsj. 

Tankevekker og kanskje en øyenåpner for min del..

Anonymkode: f99f6...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...