AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden 🦷🦷Var hos tannlegen i dag som mente jeg skulle bytte ut min ultra soft tannbørste med elektrisk tannbørste, og den elektriske tannbørsten må ha pussesensor som gir beskjed hvis man pusser for hardt og som piper etter 2 minutter. Har pusseskader og sensitive tannhalser.🦷🦷 Har dere tips om merker og modeller? Anonymkode: 4b027...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Jeg er veldig fornøyd med min helt vanlige oral b, jeg kjøper myke tannbørstehoder for sensitive tenner. Anonymkode: 20d5d...221 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med min helt vanlige oral b, jeg kjøper myke tannbørstehoder for sensitive tenner. Anonymkode: 20d5d...221 Har den sensor for hard pussing? Skjønner ikke helt hva tannlegen mente med at tannbørsten måtte ha 2 min stopp. Betyr det at man er ferdig å pusse etter 2 min? Ts Anonymkode: 4b027...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har den sensor for hard pussing? Skjønner ikke helt hva tannlegen mente med at tannbørsten måtte ha 2 min stopp. Betyr det at man er ferdig å pusse etter 2 min? Ts Anonymkode: 4b027...23e Nei det har den ikke, men de som er hakket over har sikkert det. Ja min stopper opp litt når tiden er ute og man har pusset lenge nok, så er sikkert det samme som pipinga. Anonymkode: 20d5d...221 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Jeg er ekstremt fornøyd med denne: https://www.multicom.no/xiaomi-oclean-x-pro-lilla/cat-p/c/p1500016425 Hadde en tannbørste fra Oral B i mange år. Den fra Xiaomi er mye mer skånsom. Den gamle fra Oral B er hard og bråker enormt. Er veldig fornøyd med at man kan justere ned kraften på Xiaomi. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): pussesensor som gir beskjed hvis man pusser for hardt og som piper etter 2 minutter Min tannbørste gir meg et lite pip (eller en svak vibrasjon) hvert 30. sekund for å gi beskjed om at jeg skal bytte side. 30 sekund ganger fire sider i munnen blir to minutter. Tannbørsten stopper automatisk etter to min. Og så gir den meg beskjed om jeg pusset for dårlig på en side. Den merker hvor i munnen du pusser og viser deg det på en tegning. Anonymkode: 9fdeb...44c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ekstremt fornøyd med denne: https://www.multicom.no/xiaomi-oclean-x-pro-lilla/cat-p/c/p1500016425 Hadde en tannbørste fra Oral B i mange år. Den fra Xiaomi er mye mer skånsom. Den gamle fra Oral B er hard og bråker enormt. Er veldig fornøyd med at man kan justere ned kraften på Xiaomi. Min tannbørste gir meg et lite pip (eller en svak vibrasjon) hvert 30. sekund for å gi beskjed om at jeg skal bytte side. 30 sekund ganger fire sider i munnen blir to minutter. Tannbørsten stopper automatisk etter to min. Og så gir den meg beskjed om jeg pusset for dårlig på en side. Den merker hvor i munnen du pusser og viser deg det på en tegning. Anonymkode: 9fdeb...44c Jeg er lydsensitiv så børsten må bråke minst mulig og helst ikke vibrere som en vibrator. Har den myk børste for sensitive tenner? Ts Anonymkode: 4b027...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): helst ikke vibrere som en vibrator. Dette er ikke mulig med en ek\elektrisk tannbørste. Det er jo det som er elektrisk tannbørste, istedenfor at du gnikker en manuell vibrerer den raskt i små bevegelser. Ellers har de fleste Oral trykksensor, du kan se at det er en ring rundt der man fester hodet som kan lyse opp. Alle har vel varsel når det har gått ett og to minutter. Anonymkode: 20e4f...f98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg er lydsensitiv så børsten må bråke minst mulig og helst ikke vibrere som en vibrator. Har den myk børste for sensitive tenner? Ts Anonymkode: 4b027...23e Da hadde jeg hvert fall gått for Xiaomi. Den har en annen type maskin enn Oral B, så den vibrerer mye mindre. Den duringen i hodet når man pusser med en gammel elektrisk tannbørste får man ikke med Xiaomi. Ja, børsten er myk. Og som jeg nevnte så er det lett å justere kraften/intensiteten opp eller ned. Den har også eget program for sensitive tenner, program for dyprens m.m. Anonymkode: 9fdeb...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Jeg kjøpte nettopp Oral B io-6 og den kan man stille inn sensitiv innstilling på. Den varsler med vibrasjon hvert 30. sekund og man kan se på displayet hvir lenge man har pusset. Den bråker lite i forhold til min samboers billige Oral B-tannbørste. Anbefales varmt! Anonymkode: 9d6a6...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå