Gå til innhold

Ang blødning ved avføring,?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei😊for 8 dager siden var jeg litt hardere i avføringen enn ellers,og fikk blod etterpå ved tørking,ble livredd.gikk til legen dagen etter,han undersøkte meg,men kunne ikke kjenne noen typiske hemoroider, og ikke blod,men mulig fordi jeg dagen før hadde blødd og tømt den.han var ikke bekymret. Har ikke hatt blod I avføring siden,altså på en uke før i dag,kjente at første del et par cm av avføringen føltes hard og vond å få ut, kom litt blod ikke mye. Lett kløe.

Var på do igjen senere ikke blod I avføring.

Har litt helseangst,så kjenner jeg stresser rundt dette.

Som sagt hele denne uken som har vært har jeg ikke hatt noe blod,kun når jeg kjenner at avføring er hard..

Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: ec197...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei😊for 8 dager siden var jeg litt hardere i avføringen enn ellers,og fikk blod etterpå ved tørking,ble livredd.gikk til legen dagen etter,han undersøkte meg,men kunne ikke kjenne noen typiske hemoroider, og ikke blod,men mulig fordi jeg dagen før hadde blødd og tømt den.han var ikke bekymret. Har ikke hatt blod I avføring siden,altså på en uke før i dag,kjente at første del et par cm av avføringen føltes hard og vond å få ut, kom litt blod ikke mye. Lett kløe.

Som sagt hele denne uken som har vært har jeg ikke hatt noe blod,kun når jeg kjenner at avføring er hard..

Ja, jeg har opplevd dette opp til flere ganger. Sliter også med hard mage, og en gang var hele toalettskålen full av blod . Gikk til lege, og hun mente at dette nok kom fra rift/hemoroide, og at det ikke var grunnlag for videre US dersom det ikke skjedde ofte. Det er nok ikke noe å bekymre seg for, men om det vedvarer over tre uker ville jeg gått til legen og bedt om å få ta en avførings prøve. Da får du slappe av mer hvis du er engstelig. Det kan du jo også forklare legen. 

Anonymkode: 16ad7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar😊Kjente legen etter om du hadde hemoroider ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar😊Kjente legen etter om du hadde hemoroider ?

☺️ Nei, det gjorde hun ikke. 

Anonymkode: 16ad7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, en liten blødning en gang er ikke noe å stresse med. Tørket deg for hardt/liten rift etter hard avføring er ikke farlig og ganske vanlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AlternativX skrev (26 minutter siden):

Slapp av, en liten blødning en gang er ikke noe å stresse med. Tørket deg for hardt/liten rift etter hard avføring er ikke farlig og ganske vanlig.

Har hatt det 2 ganger på 8 dager,hver gang litt hard avføring 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har opplevd det samme. Ingenting å bekymre seg for. Størknet blod er det verste. 

Anonymkode: e7488...731

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har opplevd det samme. Ingenting å bekymre seg for. Størknet blod er det verste. 

Anonymkode: e7488...731

Blir bare så redd når det har skjedd 2 ganger på 8 dager,men som sagt hadde litt hardere avføring de gangene det var blod.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Friskt blod er sjeldent farlig. Og når det er i kombinasjon med hard avføring så har du synderen. 

Anonymkode: 8829f...69e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Blir bare så redd når det har skjedd 2 ganger på 8 dager,men som sagt hadde litt hardere avføring de gangene det var blod.😀

Men hva blir du så redd for? Hadde det vært noe alvorlig hadde du hatt flere symptomer enn litt blod x2.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg hatt maaaange ganger over flere år. Sliter generelt med treg mage, og om jeg dårlig på å få i meg fiber, vann og ikke vært nok fysisk aktiv, så blir avføringen treg og hard. Da kommer det fort litt blod på papiret når jeg tørker meg. 
Det går over med en gang avføringen blir mer myk og normal. 
spis kiwi, drikk vann og gå tur, det stimulerer tarmen og er bedre for tarmsystemet. 

Hvis det er i kombinasjon med hard mage, så har du på en måte grunnen der. Det blir nok en liten rift. Hvis du begynner å få blod inni selve avføringen, blodet er mørkt og der typ samler seg og renner ut når du åpner lukkeringen, da er det en god ide å kontakte lege. Men litt frisk blod på papiret når man har hatt hard avføring er ingenting å bry seg om, så lenge det ikke vedvarer over lang tid. 

Anonymkode: f3edb...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt det flere ganger i kombinasjon med hard avføring. Kjenner plutselig at det svir veldig, så kommer det blod. Har vel vært hos legen tre ganger med det de siste årene, og de oppdager alltid en liten rift og gir meg en krem. En knøttliten rift kan gi veldig mye blod.

Om du har vært hos legen og legen ikke er bekymret, bør ikke du bruke energi til å bekymre deg ekstra.

Anonymkode: e92b2...43c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har hatt det flere ganger i kombinasjon med hard avføring. Kjenner plutselig at det svir veldig, så kommer det blod. Har vel vært hos legen tre ganger med det de siste årene, og de oppdager alltid en liten rift og gir meg en krem. En knøttliten rift kan gi veldig mye blod.

Om du har vært hos legen og legen ikke er bekymret, bør ikke du bruke energi til å bekymre deg ekstra.

Anonymkode: e92b2...43c

Lehmgen kikket etter rift men kunne ikke se noe,men kan man ha rift åå innsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette har jeg hatt maaaange ganger over flere år. Sliter generelt med treg mage, og om jeg dårlig på å få i meg fiber, vann og ikke vært nok fysisk aktiv, så blir avføringen treg og hard. Da kommer det fort litt blod på papiret når jeg tørker meg. 
Det går over med en gang avføringen blir mer myk og normal. 
spis kiwi, drikk vann og gå tur, det stimulerer tarmen og er bedre for tarmsystemet. 

Hvis det er i kombinasjon med hard mage, så har du på en måte grunnen der. Det blir nok en liten rift. Hvis du begynner å få blod inni selve avføringen, blodet er mørkt og der typ samler seg og renner ut når du åpner lukkeringen, da er det en god ide å kontakte lege. Men litt frisk blod på papiret når man har hatt hard avføring er ingenting å bry seg om, så lenge det ikke vedvarer over lang tid. 

Anonymkode: f3edb...c42

Har du vært hos legen med det,min lege kunne ikke se rift ,men han så bare utenpå endetarmsåpningen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AlternativX skrev (36 minutter siden):

Men hva blir du så redd for? Hadde det vært noe alvorlig hadde du hatt flere symptomer enn litt blod x2.

Redd for ,tenker alltid det værste,er bare sånn😊kreft ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert bare en rift, og om det ikke er tegn til hemoroider har det sikkert grodd også. En grei regel er at ferskt, rødt blod sjelden er noe å bekymre seg for. Er det mørkt kan det foregå noe lenger oppe i systemet, og da burde man dra til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kullsyrevann skrev (13 minutter siden):

Det er sikkert bare en rift, og om det ikke er tegn til hemoroider har det sikkert grodd også. En grei regel er at ferskt, rødt blod sjelden er noe å bekymre seg for. Er det mørkt kan det foregå noe lenger oppe i systemet, og da burde man dra til legen. 

Jeg blødde på kvelden før jeg gikk til lege neste dag,kan en hemoroider når den har blødd ikke kjennes innvendig?

Mener innvendig hemoroider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Friskt blod er sjeldent farlig. Og når det er i kombinasjon med hard avføring så har du synderen. 

Anonymkode: 8829f...69e

Ja de gangene jeg har blødd har avføring vært hardere enn den pleier å være😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du helseangst, eller er det så mye blod at skåla er rød? 

Litt blod på pairet når du tørker deg noen perioder i livet løper man verken til lege eller til kg med. Det er nemlig innenfor normalen i et normalt liv, der ting kan skje. 

Anonymkode: b2a8e...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...