Gå til innhold

Hvordan hviler man?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (10 minutter siden):

Jeg slapper aller mest av når jeg enten pusler puslespill, lager smykker eller leser. Alltid med lyden av på mobilen. Har faktisk aldri lyd på. Da kan jeg glemme den i timesvis. 

Jeg er elendig på puslespill, jeg blir frustrert over at jeg ikke finner brikker. Det er kanskje en øvelse? Jeg har mange uåpnet puslespill her hjemme, så kanskje jeg får øve litt. Høres ut som en drøm å glemme telefonen i timesvis 👌🏻

Ts

Anonymkode: 5d527...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

«Hvilekuren» og å høre forfatter i foredrag og podcast har hjulpet meg. Han er ekspert på hva som er hvile ❤️

Anonymkode: 149a3...202

Skal jeg høre på, ikke dumt å lære meg mens jeg lytter til noe fornuftig :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde det sånn som deg da jeg hadde aaaltfor høyt stoffskifte. Konstant stress i kroppen, vanskelig å konsentrere meg, høy puls.

Anonymkode: 83628...d3d

Alle blodprøver er fine sier legen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for det meste stillhet hjemme. Bruker musikk når jeg skal gjøre noe fysisk hjemme. Ser ikke på tv. Strikker, hører på lydbok eller podcast hjemme. Går en tur. Så langt formen vil. Tester ut yoga og mindfullnes. 

Anonymkode: b7794...4f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av lege om å hvile. Dvs mobil og pc-forbud. Sove nok, gå turer og eller gjøre ting jeg liker. Jeg strikket, gjorde hagearbeid, la puslespill og gikk turer i skog og mark. Altså jeg skjermet meg for omverdenen og diverse krav og ellers ting som kunne sette igang tanker om dårlig samvittighet, bekymringer eller psykisk belastning om du vil.  Det er utrolig mye lettere å gjøre det om man dropper å sjekke nyhetene, eller legger vekk pc og telefon og prøver å leve litt mer i nuet.

Jeg hadde og har fortsatt en krevende jobb og nær familie som tenker at jeg er en uttømmelig kilde til all mulig hjelp i det daglige. Jeg hadde rett og slett behov for å koble ut og bare tenke på meg selv og egne behov en periode. Nå har jeg lært meg å si nei, uten at samvittigheten gnager. Rett og slett blitt mer egoistisk. Utrolig befriende og de andre lever i beste velgående, selv uten min hjelp!

Anonymkode: fbf6f...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan fungerer dette? Har mye traumer fra barndommen og mye som er vanskelig i voksen livet. Så stresset mitt kommer innenfra 

Jeg har fulgt programmet til healyournervoussystem (konto på IG) (og nettside her https://healyournervoussystem.com ). Det har lært meg uendelig mye, og 650 kr i måneden er vel verdt pengene for meg med tanke på den bedringen jeg fikk av å følge det. Det er ingen quick fix men jeg føler nå at jeg har skjønt problemene i bunn, og jobbet meg fri fra en sånn grunnleggende utrygghet i verden, der jeg ikke greide å stole på noen. Det finnes også bøker selvsagt, men for meg har det vært godt med et målrettet opplegg over tid, der en begynner på begynnelsen, og har eit program linet opp. 

Anonymkode: e9423...fa7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er elendig på puslespill, jeg blir frustrert over at jeg ikke finner brikker. Det er kanskje en øvelse? Jeg har mange uåpnet puslespill her hjemme, så kanskje jeg får øve litt. Høres ut som en drøm å glemme telefonen i timesvis 👌🏻

Ts

Jeg var også sånn, helt til jeg knakk koden. Start med 500 brikker eller mindre og et motiv du virkelig liker ☺️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts

Har du prøvd fargelegging? Det blir litt meditativt, noe du kan konsentrere deg om og sjalte ut alt annet.  

Anonymkode: 4c743...bd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er sliten så blir jeg samtidig tiltaksløs. Sliter med å gjøre ti g som å lese, strikke eller pusle da. Kan starte med det, men så oppleve følelsen av å ikke ha kraft til å sitte oppreist, og å miste motivasjon. Siste tre timer før leggetid går jeg tur og hører podcast. Jeg blir altfor mye sittende foran tv og se meningsløse program jeg ikke trenger å anstrenge meg for å se. Som om jeg bare venter. Vil gjerne prøve å endre på det med mobil og skjerm, men pleier å falle fort tilbake til gamle vaner når jeg blir sliten. Vil gjerne prøve å endre denne dårlige vanen.

Anonymkode: 04916...1d5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

99% av min hvile kommer fra søvn, og derfor passer jeg på at jeg alltid sover lenge nok.  Selv om jeg ikke alltid sover like godt veier timene som oftest opp for den dårlige kvaliteten.

Jeg har lest pulskuren og hvilekuren som du får anbefalt over her, og finner faktadelen i bøkene informativ, men resten passer ikke for meg.  Du må finne det som passer for deg.

Anonymkode: 0c4eb...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du veldig gjerne vil se på TV, så er mitt tips å se filmer laget før 80-tallet. Da gikk ting litt saktere. Jo eldre jo bedre. 

Anonymkode: 3ca0c...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...