AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): At vi ikke kan velge mer selv. Feks tiden Anonymkode: e607c...c1b Hva i alle dager jobber du med? Anonymkode: 16a81...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gud å glad jeg er for at jeg har tatt høyere utdannelse og kan bestemme over mine egne pauser. Anonymkode: 8468b...670 Jeg er cand.odont. og kan ikke bestemme selv når jeg har pause. Anonymkode: 7e0c5...6ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Jeg husker at da jeg en kort periode jobba i barnehage, hadde jeg samme opplevelse som deg. Tror det handler om at jeg følte jeg generelt styrte lite av arbeidsdagen, og at det var høyt støynivå. Har hatt styrt pause på arbeidssteder hvor jeg har følt jeg har hatt mer innskytelse over selve arbeidsdagen og/eller mindre støy, og da har jeg ikke opplevd tidspunktet for pauser som så påtvunget. Anonymkode: b12b1...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Prater du aldri med dine kollegaer? Vi får bare si hei og hade om vi ikke snakker i pausen Anonymkode: e607c...c1b Kollegaene dine er jo åpenbart ikke enige da, for da hadde de jo pratet med deg. tips : jeg har et par kollegaer jeg liker veldig godt og prate med, vi kommer ofte 10 minutter før og tar en kaffe og skravler. Innimellom går vi ut og tar en øl og. i pausene scroller jeg, handler jeg, rusler en tur for luft .. hva som passer meg best . Den tiden eier jeg. Det er ikke sånn at de kollegaene dine som veldig gjerne vil prate med deg ikke har mulighet til og si annet enn « hei” og “ hade” . Anonymkode: 16a81...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Oi! Har du ein time betalt lunsjpause!? Luksus 🤩 Anonymkode: 445a9...0ba Sto egentlig ingenting om betalt pause i det du siterte. Anonymkode: 16a81...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Du vil bestemme når du skal ha pauser selv OG bestemme og ha kollegaer du vil prate med i pausen? Anonymkode: 16a81...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gud å glad jeg er for at jeg har tatt høyere utdannelse og kan bestemme over mine egne pauser. Anonymkode: 8468b...670 Jeg har og høyere utdannelse, og kan som flere her som har det samme ikke bestemme pausene mine. Lunsj er kl. 11 for alle på bygget, fra øverste leder til byggdriftere. Det er alt fra PhD til ufaglærte. TS, jeg tror dette er noe du bare må finne deg i. Anonymkode: a4522...25e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vil bestemme når du skal ha pauser selv OG bestemme og ha kollegaer du vil prate med i pausen? Anonymkode: 16a81...4f0 Vi har alltid hatt det, og mange savner dette nå. Har nesten alle ett dårlig arbeidsmiljø? Er det virkelig vanlig å være stum i 8 timer?? Og er du skrubbsulten kl 11, så er det lenge å vente til kl 13. Anonymkode: e607c...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har alltid hatt det, og mange savner dette nå. Har nesten alle ett dårlig arbeidsmiljø? Er det virkelig vanlig å være stum i 8 timer?? Og er du skrubbsulten kl 11, så er det lenge å vente til kl 13. Anonymkode: e607c...c1b Hva i alle dager jobber du med, når du er stum i 8 timer? spis mer frokost da om du blir skrubbsulten klokka 11. om du flytter lunsjen blir du vel skrubbsulten på nytt før du skal hjem. Nei, det er ikke vanlig og være stum i 8 timer, og jeg er så nysgjerrig på hva du jobber med. Tydeligvis ikke kunder eller samarbeid og team. Allikevel kan du ikke ta en bit av f.eks. en banan eller proteinbar når du blir skrubbsulten kl 11. kan du ta en slurk vann? Ofte hjelper det. Nei, jeg har ikke dårlig arbeidsmiljø. Ofte bruker jeg lunsjpausen på andre ting enn og prate med kollegaer, som f.eks. og handle, svare på meldinger ( scroller ) eller ta meg en gåtur/ luftetur. Inviterer kollegaer hjem, tar en kaffe før jobb eller øl etter jobb, og arrangerer sommerfest og julebord. det er så motsetninger i ønskene dine. Du ønsker og ta pause når DU vil, altså 2 timer før de andre, og du ønsker at de andre skal bruke pausen sin på og underholde deg - som ikke har pause, for den tok du tidligere på dagen. Anonymkode: 16a81...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har alltid hatt det, og mange savner dette nå. Har nesten alle ett dårlig arbeidsmiljø? Er det virkelig vanlig å være stum i 8 timer?? Og er du skrubbsulten kl 11, så er det lenge å vente til kl 13. Anonymkode: e607c...c1b Mange savner og prate med deg i lunsjen, men så scroller de i stedet? Anonymkode: 16a81...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange savner og prate med deg i lunsjen, men så scroller de i stedet? Anonymkode: 16a81...4f0 Flere vil ta pause sammen og prate, men vi blir sjelden satt sammen. Anonymkode: e607c...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #32 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har alltid hatt det, og mange savner dette nå. Har nesten alle ett dårlig arbeidsmiljø? Er det virkelig vanlig å være stum i 8 timer?? Og er du skrubbsulten kl 11, så er det lenge å vente til kl 13. Anonymkode: e607c...c1b At folk ikke ønsker personlig forhold til deg betyr ikke at det er et dårlig arbeidsmiljø... Jeg lurer også på hva du jobber med siden du ikke får sagt et ord i løpet av dagen. Er du generelt ensom i livet/har ingen utenfor arbeid? Da kan jeg forstå at du ønsker å bli kjent med kollegane dine. Anonymkode: 9f41a...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden Hva man jobber med er nok mer avgjørende enn utdanningsgrad for hvor mye man kan bestemme selv. Har ikke høyere utdanning selv, men bestemmer likevel når jeg tar pauser så lenge jeg får gjort arbeidsoppgavene mine (noen er avhengig av spesifikke klokkeslett). Hva folk gjør i egen pause er opp til hver enkelt. Noe mer irriterende enn kollegaer som prøver å diktere hva jeg skal gjøre i pausa skal man lete litt etter. Har betalt pause selv, som ofte er en time. Den «luksusen» som noen påstår det er betyr du sitter i beredskap i pausene dine oftest da. Noen ganger får du full pause, noen ganger rekker du ikke spise maten din. Anonymkode: 76e6b...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Uff , hadde blitt gal. Ikke V bestemt pause, det er jeg vandt til… men kollegaer som ikke snakker. se på studier på hvor viktig det generelt sett er å ha venn på jobb f.eks, super viktig. Ja ingen regel uten unntak altså. Anonymkode: 73bac...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har master og kan fortsatt ikke bestemme min egen pausetid 😅 tror ikke utdanningsnivå har noe med saken å gjøre Anonymkode: a6af3...520 Det kommer jo HELT an på HVA man har studert. En sykepleier kan gjerne ikke bestemme sine egne pauser, men en ingienør kan. Anonymkode: 1786d...070 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uff , hadde blitt gal. Ikke V bestemt pause, det er jeg vandt til… men kollegaer som ikke snakker. se på studier på hvor viktig det generelt sett er å ha venn på jobb f.eks, super viktig. Ja ingen regel uten unntak altså. Anonymkode: 73bac...497 Trodde det var normalt å vite litt om dine kollegaer. Vi skal kun snakke fag i produksjon og helst ikke for mye da det også kan forstyrre. Noen få år tilbake var vi en hyggelig gjeng og pratet om alt mellom himmel og jord i lunsjen. Nå er det stillhet og passe nøye på klokka. Vi tok aldri lunsj alle samtidig før heller, men når det passet til drift. Anonymkode: e607c...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #37 Del Skrevet 5 timer siden De fleste av oss er jobb-slaver og husk at kollegaer ikke er "venner". Anonymkode: 661f4...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det kommer jo HELT an på HVA man har studert. En sykepleier kan gjerne ikke bestemme sine egne pauser, men en ingienør kan. Anonymkode: 1786d...070 Det er ikke gitt at ingeniøren heller kan bestemme selv, det kommer an på arbeidsplassen. På min arbeidsplass kan verken direktører, ingeniører, advokater eller saksbehandlere bestemme selv. Alle har pause til gitte klokkeslett, da pauseområdet ikke er disponert for at alle for eksempel finner ut at de skal ta pause klokken 12, det er rett og slett ikke plass, så da må alle deles opp i mindre grupper og få et tidspunkt å forholde seg til. Anonymkode: 1b16d...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Da har jeg en flott arbeidsplass. Vi tar pause når vi vil, er pausen lengre så jobber vi lengre. Alle prater med hverandre så lenge vi er på pauserommet. Det er et hvilerom om man ønsker fred og ro, ellers har vi kantine i tillegg. Anonymkode: a019e...133 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåsippa Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden Jobber på kontor. Vi har "offisielt" lunsj fra 11:30 - 12:00, men ingen driver med detaljstyring, Må jeg flytte lunsjen min fra f.eks. 12:00 - 12:30, fraværsmarkerer jeg dette i kalenderen. Folk som møter opp på pauserommet til lunsj snakker med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå