Gå til innhold

Hva skal til for at du avtaler date 2 ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forventer du å bli forelsket, kjenne tiltrekning på første date? Eller avtaler du date 2 med noen du syns har potensiale, er sånn passe koselige hyggelige og søte? 

Jeg syns folk har så store forventninger til at det sksl bare si pang, så de gir ikke sjansen selv om de møter noen de liker..

Eller kanskje det skal si pang??

Har nå møtt flere menn som alle syntes jeg var koselig, morsom og søt... men de sier de mangler tiltrekningen og det sier de etter første date. 

Må si at jeg nok heller ikke kjente særlig tiltrekning, men er sånt slikt noe en vet etter første date, er ikke det noe som kan eventuelt komme senere når man er bedre kjent?  

Syns det er merkelig at man får så få sjanser. Jeg kan heller ikke forstå hva heg gjør galt. Er mulig jeg babler for mye (noe jeg typisk gjør når jeg er litt nervøs)  Men klart om det skal si pang er nettdating rimelig håpløst. Tror det har skjedd to ganger i livet mitt. 

Hva forventer dere når dere er ut på date? At det skal si pang? Eller møte hyggelige folk, som en kan kanskje senere bli tiltrukket?

Tiltrekning er for meg kanskje om en kan tenke seg å kysse personen og må nok si jeg har møtt få av de, der en føler en vil kysse personen ved første møte. Nesten 100% vil man ikke kysse. 

Likevel kan jeg ofte tenke meg å bli bedre kjent, fordi ting kan endre seg, men I guess travle folk som leter etter kjæreste har ikke tid til å bli ordentlig kjent med alle mulige.  

Anonymkode: b6b4f...6d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trenger ikke si pang, men jeg må jo finne han attraktiv for å avtale en date til.

Anonymkode: 97cd2...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interessant problemstilling med sikkert mange svar, men du peker vel også litt på forskjellene mellom kjønnene. Du beskriver jo veldig fint hva kvinner ofte sier, at de trenger å bli mer kjent for å bli mer "tent". Du trenger å bruke mer tid. Menn er kanskje dessverre mye mer visuelle og vil prøve å finne seksuell tiltrekning med en gang. Selvsagt ikke noe som blir sagt ut høyt, men slik er vi fra naturen sin side. Ikke for å være kritisk, men er det noe med profilen din som ikke stemmer med hva de ser på første date?

Anonymkode: af3ab...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Interessant problemstilling med sikkert mange svar, men du peker vel også litt på forskjellene mellom kjønnene. Du beskriver jo veldig fint hva kvinner ofte sier, at de trenger å bli mer kjent for å bli mer "tent". Du trenger å bruke mer tid. Menn er kanskje dessverre mye mer visuelle og vil prøve å finne seksuell tiltrekning med en gang. Selvsagt ikke noe som blir sagt ut høyt, men slik er vi fra naturen sin side. Ikke for å være kritisk, men er det noe med profilen din som ikke stemmer med hva de ser på første date?

Ja jeg har hørt mye at jeg er sexy og søt. Men sannsynligvis ille enhvers smak. 🤷‍♀️ Ikke alle og enhver er min smak heller faktisk ganske få. Men jeg er jo villig til å bli bedre kjent iallefall før jeg bestemmer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg har hørt mye at jeg er sexy og søt. Men sannsynligvis ille enhvers smak. 🤷‍♀️ Ikke alle og enhver er min smak heller faktisk ganske få. Men jeg er jo villig til å bli bedre kjent iallefall før jeg bestemmer meg. 

Og for å legge til, ikke vondt ment, men jeg har jeg datet menn som jeg mener utseendemessig og jobbmessig en dårligere kategori enn meg selv. Likevel sier de: Du er veldig søt, men det mangler kjemi. 

Hvis de da mener jeg ikke svarer til forventningene deres utseendemessig, så vil de virkelig slite finne seg noen. Dette har jo også vært dates med menn jeg har mange felles interesser med. Men tydeligvis ikke bra nok. For meg er personlighet viktigst uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og for å legge til, ikke vondt ment, men jeg har jeg datet menn som jeg mener utseendemessig og jobbmessig en dårligere kategori enn meg selv. Likevel sier de: Du er veldig søt, men det mangler kjemi. 

Hvis de da mener jeg ikke svarer til forventningene deres utseendemessig, så vil de virkelig slite finne seg noen. Dette har jo også vært dates med menn jeg har mange felles interesser med. Men tydeligvis ikke bra nok. For meg er personlighet viktigst uansett. 

Du sier jo selv at personligheten er viktigst, hvorfor tror du ikke det samme gjelder for de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er du mann eller dame? 
ingenting galt i å snakke mye

Anonymkode: a6ade...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir forelska på 1.date, men må kjenne at denne mannen er interessant, må vekke noe i meg osv. Mannen min sa det pang med på 1.date, men da hadde vi skrevet lenge sammen først og kjent på at vi hadde mange like verdier/ønsker/kjent på nysgjerrigheten for hverandre en stund 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du sier jo selv at personligheten er viktigst, hvorfor tror du ikke det samme gjelder for de?

Fordi om de virkelig syntes det, så kan de ikke bestemme det etter kun et møte. 

Et møte sier veldig lite om hvem du er og din personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan har datene foregått? Har du følt at de er seriøse fyrer, eller sånne som egt bare vil ha ONS?

En seriøs fyr vil se etter noen som passer inn i hans liv. Altså med venner, familie og livsstil. Og da kan han avvise fordi du er utenfor det han leter etter.

En som vil ha ONS eller no useriøst kan avvise hvis han tror du er for seriøs, ikke med, og skjønner at du har andre krav som han ikke ønsker å innfri. 

Anonymkode: 5c65a...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe må det jo være der, som gjør at man får lyst til å treffe personen igjen. Ikke alltid lett å sette ord på hva som eventuelt mangler. Noen ganger er det flere ting, men av høflighet dropper man å nevne alt. 

Vær glad de avslutter det i stedet for å forsette å treffe deg som en «friends with benefits» selv om han ikke er interessert i noe mer med deg. 

Det er en del som skal klaffe for begge. Bare å fortsette letingen!

Anonymkode: 82b18...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi om de virkelig syntes det, så kan de ikke bestemme det etter kun et møte. 

Et møte sier veldig lite om hvem du er og din personlighet. 

Joda man får inntrykk av hvordan en person er ganske fort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forventer du å bli forelsket, kjenne tiltrekning på første date? Eller avtaler du date 2 med noen du syns har potensiale, er sånn passe koselige hyggelige og søte? 

Jeg syns folk har så store forventninger til at det sksl bare si pang, så de gir ikke sjansen selv om de møter noen de liker..

Eller kanskje det skal si pang??

Har nå møtt flere menn som alle syntes jeg var koselig, morsom og søt... men de sier de mangler tiltrekningen og det sier de etter første date. 

Må si at jeg nok heller ikke kjente særlig tiltrekning, men er sånt slikt noe en vet etter første date, er ikke det noe som kan eventuelt komme senere når man er bedre kjent?  

Syns det er merkelig at man får så få sjanser. Jeg kan heller ikke forstå hva heg gjør galt. Er mulig jeg babler for mye (noe jeg typisk gjør når jeg er litt nervøs)  Men klart om det skal si pang er nettdating rimelig håpløst. Tror det har skjedd to ganger i livet mitt. 

Hva forventer dere når dere er ut på date? At det skal si pang? Eller møte hyggelige folk, som en kan kanskje senere bli tiltrukket?

Tiltrekning er for meg kanskje om en kan tenke seg å kysse personen og må nok si jeg har møtt få av de, der en føler en vil kysse personen ved første møte. Nesten 100% vil man ikke kysse. 

Likevel kan jeg ofte tenke meg å bli bedre kjent, fordi ting kan endre seg, men I guess travle folk som leter etter kjæreste har ikke tid til å bli ordentlig kjent med alle mulige.  

Hvem har det? Jeg kjenner ingen som har så store forventninger, men leser her inne at en del påstår andre har det.

Hvis man ikke ønsker en date nr 2 så er det fordi man vet med seg selv at man ikke kommer til å like personen mer enn som en venn. 

Jeg møter f.eks. ikke menn for en date nr 2 hvis jeg finner ut på første date at de har løyet. Eller hvis jeg ser at de ikke har den typen personlighet eller utseende som jeg tenner på. Jeg har levd såpass lenge nå at jeg vet ganske fort om dette er en person jeg kan forelske meg i. Det er ikke det samme som at jeg forventer «pang», det gjør jeg aldri. 

Anonymkode: 16204...247

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunner:

At jeg liker han

At det finnes ingen andre interessante menn for øyeblikket

At jeg kjeder meg

Anonymkode: a630b...3ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Utsagnet "det mangler kjemi" virker helt malplassert, da det er umulig noe du kan kjenne etter en kaffe date. Er du heldig får du berøre hennes hender. M55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Disse mennene høres ut som noe kvinnfolk 😯"Mangler tiltrekning" som du sier i åpningsinnlegget, er ord uten innhold, siden tiltrekning kan være 1000 ting. Når du elsker noen er alle 1000 tingene tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er helt greit å si at man ikke kjenner på kjemi etter en kaffe date. 

Det betyr bare at man kjenner at man absolutt ikke har lyst til å videre med datingen. Det kan være en helt konkret grunn eller summen av mye. 

Poenget er at det ikke er noen vits i å si det til den andre for det handler jo ikke om at de må endre noe, det handler om at dere ikke passet sammen. 

Jeg har aldri kjent på en pang følelse, men kjenner likevel på meg om denne personen kan være aktuell som kjæreste. Det er lett å sortere inn i Nei og kanskje. 

Det trenger ikke være forelskelse, sommerfugler eller 💥. Jeg må likevel finne han attraktiv og sitte igjen med en god følelse etter daten. 

Anonymkode: cb4c2...793

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del skulle det mye til at jeg ikke hadde ønsket en date nr to.  Å forvente kjemi, sommerfugler og "dette er den ene eneste"-følelse allerede etter en kort date er i overkant optimistisk tenker jeg. Jeg ønsker gjerne å kunne la ting utvikle seg i et rolig tempo, så å skulle kunne "bestemme seg" allerede etter en date, er ikke noe jeg ønsker. Jeg er også en som gjerne trenger mer enn et treff for å kunne få vist hvem jeg er

Anonymkode: f2073...885

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Disse mennene høres ut som noe kvinnfolk 😯"Mangler tiltrekning" som du sier i åpningsinnlegget, er ord uten innhold, siden tiltrekning kan være 1000 ting. Når du elsker noen er alle 1000 tingene tiltrekkende.

😅 sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lært å bli åpen for at det tar litt tid å bli kjent med noen. Så jeg går gjerne videre til date nr 2 dersom jeg syntes personen virket bra/interessant og jeg likte utseendet/fremtoningen, selv om det ikke var kjærlighet/full attraksjon ved første blikk. (Ofte er PANG-opplevelsen ikke den sunneste heller når alt kommer til alt.)

Jeg går derimot ikke videre dersom daten overraskende er veldig overvektig/kvapsete, lukter vondt el. l., har ræva personlighet, er sykelig opptatt av penger/materialisme eller utelukkende snakker om seg selv og ikke viser noe interesse for meg som person. 

Anonymkode: 77e0e...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...