AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Det som overhodet ikke skulle skje har tydeligvis skjedd.. Hadde time neste uke til å sette inn spiral, men nå blir det time til abort i stedet. Jeg og mannen er helt enige, vi kan bare ikke beholde dette barnet. Jeg er snart 40 år, har to barn fra tidligere ekteskap hvor eldste nå er 18 år. Gift på nytt og sammen har vi fått en herlig liten attpåklatt som nå er 8 mnd. Mannen er hjemme i pappapermisjon og jeg har akkurat begynt å jobbe igjen. Jeg hadde time til å sette inn spiral før jul, men da ble timen avlyst pga legen var sykmeldt. Fikk somlet meg til å bestille ny time igjen, som da skulle vært neste uke. Kjenner at dette er skikkelig vondt. Anonymkode: 15e8c...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #2 Skrevet 5. mars jepp, det er vondt å ta abort fordi man selv har sumlet med prevansjonen men sånn er det.. dette må du bare stå i, jeg har veldig lite "trøst" å komme med når det er selvforskyldt.. Anonymkode: c42ea...ed8 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars Hva er grunnen til at dere ikke vil beholde? Hadde sikkert vært veldig fint for babyen dere har å vokse opp med et søsken🫶🏼 Anonymkode: be186...050 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er grunnen til at dere ikke vil beholde? Hadde sikkert vært veldig fint for babyen dere har å vokse opp med et søsken🫶🏼 Anonymkode: be186...050 Slutt, det er ikke ts spør om. Anonymkode: ebabd...ef7 14 5
Hannabanna Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): jepp, det er vondt å ta abort fordi man selv har sumlet med prevansjonen men sånn er det.. dette må du bare stå i, jeg har veldig lite "trøst" å komme med når det er selvforskyldt.. Anonymkode: c42ea...ed8 Så klart er det trøst å komme med. Så klart på ts stå i det. Innlegget ditt handler ikke om trøst, det er ene og alene for å dra ts enda mer ned. Du kommer ikke med noe hun selv ikke vet. Du rakker ned på noen i en fortvilt situasjon. Hva med å droppe å svare på tråder hvor du ikke har annet å komme med en ovenifra og ned holdning, en pekefinger og ingen råd? 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Hannabanna skrev (3 minutter siden): Så klart er det trøst å komme med. Så klart på ts stå i det. Innlegget ditt handler ikke om trøst, det er ene og alene for å dra ts enda mer ned. Du kommer ikke med noe hun selv ikke vet. Du rakker ned på noen i en fortvilt situasjon. Hva med å droppe å svare på tråder hvor du ikke har annet å komme med en ovenifra og ned holdning, en pekefinger og ingen råd? nja, ts er lei seg for et valg hun ikke har tatt / eller faktisk har tatt som fikk konsekvenser så handler det ikke om å dra noen ned når man sier at det selvsagt er vondt men det er et resultat av ens handlinger. Slik er livet, det er ikke å dra noen ned å minne dem på fakta. Om svaret var ment å ville dra henne ned ville jeg initielt også sagt hva jeg mente om hele situasjonen hun nå er i og hvor egoistisk det er å være lei seg for å ta abort når man kunne ungått det (sånn så ble det også tydelig) Anonymkode: c42ea...ed8 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Slutt, det er ikke ts spør om. Anonymkode: ebabd...ef7 Ts spør da strengt talt ikke om noenting. Hvem er du til å diktere hvilken respons hun skal få? Hun har jo ikke spesifisert hva slags respons hun ønsker Anonymkode: be186...050 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ts spør da strengt talt ikke om noenting. Hvem er du til å diktere hvilken respons hun skal få? Hun har jo ikke spesifisert hva slags respons hun ønsker Anonymkode: be186...050 Når en person har bestemt seg for å ta abort så er det så veldig unødvendig med svar som skal prøve å guilt trippe henne til å beholde. Ts og de fleste andre som tar abort har det tungt nok fra før av, de trenger ikke folk på sidelinjen som skal prøve å påvirke dem. Anonymkode: ebabd...ef7 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars Ts her. Takk for svar, fra alle. vet ikke hva jeg ønsket med innlegget, om det er behov for trøst, sympati eller ‘kjeft’. Anonymkode: 15e8c...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): jepp, det er vondt å ta abort fordi man selv har sumlet med prevansjonen men sånn er det.. dette må du bare stå i, jeg har veldig lite "trøst" å komme med når det er selvforskyldt.. Anonymkode: c42ea...ed8 Om det er selvforskyldt eller ikke vet du ingenting om. Kan godt hende TS og mannen brukte kondom. Anonymkode: 280f9...8ab
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars Så utrolig vondt ts. Vi surret selv, også nærmere 40 og trodde helt ærlig ikke jeg kom til å bli gravid som følge av surr når jeg er så gammel. Men det ble jeg altså. Vi valgte å beholde og lillebror kommer til verden til sommeren ❤️ Uansett hva dere velger, så prøv å tenk forbi småbarnstiden. Det var ihvertfall det vi gjorde. Vi vet jo hvor tøft det er, men det blir enklere og de blir store fort nok. Anonymkode: 1809d...eff 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Når en person har bestemt seg for å ta abort så er det så veldig unødvendig med svar som skal prøve å guilt trippe henne til å beholde. Ts og de fleste andre som tar abort har det tungt nok fra før av, de trenger ikke folk på sidelinjen som skal prøve å påvirke dem. Anonymkode: ebabd...ef7 Hvorfor snakker du for ts? TS skriver at det er vondt og vanskelig å skulle ta abort derfor lurer jeg på hva grunnen til abort er siden hun allerede har valgt å få barn i den alderen og livssituasjonen hun befinner seg i nå. Om hun velger å ikke svare på det så er det selvfølgelig helt greit men dere andre kan jo ikke diktere hvem som får lov til å respondere på innlegget hennes og ikke. Anonymkode: be186...050 4 1
Maleficenta Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): nja, ts er lei seg for et valg hun ikke har tatt / eller faktisk har tatt som fikk konsekvenser så handler det ikke om å dra noen ned når man sier at det selvsagt er vondt men det er et resultat av ens handlinger. Slik er livet, det er ikke å dra noen ned å minne dem på fakta. Om svaret var ment å ville dra henne ned ville jeg initielt også sagt hva jeg mente om hele situasjonen hun nå er i og hvor egoistisk det er å være lei seg for å ta abort når man kunne ungått det (sånn så ble det også tydelig) Anonymkode: c42ea...ed8 Nesten så jeg håper du havner i samme situasjon. Da svelger du alt du har sagt her 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ts her. Takk for svar, fra alle. vet ikke hva jeg ønsket med innlegget, om det er behov for trøst, sympati eller ‘kjeft’. Anonymkode: 15e8c...9b6 Når du og din ektemann har blitt enige så er vel hos han du skal finne støtte og omsorg. Å legge ut et innlegg på et forum vil bare tukle det hele til, hvor enkelte vil gi deg dårlig samvittighet og bruke alle sine krefter på å endre mening. Anonymkode: 1c41b...f53 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars Hvorfor er det så vanskelig å bare få barnet? Da får dere jo to tette som kan ha mye glede av hverandre. Anonymkode: 8c58c...6f4 2 1
Maleficenta Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så vanskelig å bare få barnet? Da får dere jo to tette som kan ha mye glede av hverandre. Anonymkode: 8c58c...6f4 Kanskje de ikke har kapasitet til det da. Ikke alle som ønsker to tette 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars Vi har også to eldre barn og nylig fått et til (samme mann her). Jeg er omtrent like gammel som deg. Her har vi allerede bestemt oss for å prøve å få enda ett for at minste skal få “reelle” søsken. Jeg er selv attpåklatt og synes for egen del at det ikke er noe å trakte etter. Anonymkode: 37162...d7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når du og din ektemann har blitt enige så er vel hos han du skal finne støtte og omsorg. Å legge ut et innlegg på et forum vil bare tukle det hele til, hvor enkelte vil gi deg dårlig samvittighet og bruke alle sine krefter på å endre mening. Anonymkode: 1c41b...f53 Nettopp, dette er en sak mellom henne og mannen. Ingen grunn til å dra saken inn her, det gjør ikke saken enklere når alles mening kommer frem. Ts og mannen må ta det valget de mener er best for seg, ikke for oss andre. Anonymkode: 88d10...3bd
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor snakker du for ts? TS skriver at det er vondt og vanskelig å skulle ta abort derfor lurer jeg på hva grunnen til abort er siden hun allerede har valgt å få barn i den alderen og livssituasjonen hun befinner seg i nå. Om hun velger å ikke svare på det så er det selvfølgelig helt greit men dere andre kan jo ikke diktere hvem som får lov til å respondere på innlegget hennes og ikke. Anonymkode: be186...050 Ikke din sak. Hva er det med folk, som tror at de plutselig skal få en person som står i situasjonen, sikkert har tenkt tusen tanker, til å ombestemme seg? Det blir litt som de som skal fortelle ufrivillig barnløse at de har en genial idé - du kan adoptere! Som om man ikke har vurdert alle alternativer, over måneder og år, timer på google, tankerekker gjennom lange nattetimer... Anonymkode: 00e79...90e 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars Maleficenta skrev (15 minutter siden): Nesten så jeg håper du havner i samme situasjon. Da svelger du alt du har sagt her jeg ble gravid på piller første gang jeg ble gravid, jeg ble gravid på spiral andre gang - har to nydelige barn som resultat. Trenger ikke svelge noen ord, man har sex - man kan bli gravid, man velger BORT prevansjon - risikoen er mye større, abort er ikke prevansjon. klart TS har vondt, det er et vondt valg å ta, men TS har et valg, hun har hele veien hatt og tatt valg. DEt er lov å være lei seg, lov å syns det er vondt men det er også lov å si at denne sengen har du redd selv. Anonymkode: c42ea...ed8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå