Gå til innhold

Å søke jobb der man overhodet ikke er kvalifisert.

Grooo

Anbefalte innlegg

*sukk*

Er jo gravid, og vi har lyst ut vikariatet mitt fra forrsommeren en gang...

Er enig i at det er helt ok å søke jobber der man er "såvidt" under kravet som står i utlysningen hvis man mener man har andre kvalifikasojner som kan telle, men når det kreves bachelorutdanning og man ikke har fullført vgs engang er det vel ganske innlysende at det ikke er noen vits i å prøve...

Ble bare så frustrert når jeg leste over søkerlista til stillingen min i dag, det var virkelig litt av hvert der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje noen som forsøker å fylle opp "kvota si" for aetat. Man må jo bevise at man er aktiv søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig. På min jobb får vi ca. 1/3 av søknadene fra personer som ikke har jobbet en dag i sitt liv og knapt har tatt V.G.

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor de søker. En gang hadde vi spesifikke språkkunnskaper vi trengte og en av søkerene skrev at desverre kunne hun ikke dette språket, men hun var en positiv og ryddig person.

Hallo?????

Så stikk hjem og rydd med et smil da!! Ikke kast bort tiden vår.

Det var morsomt de første gangene men nå er det bare irriterende. Vi må jo lese igjennom alle søknadene og skrive brev tilbake og noens tid går jo med til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror nok også det er slik at noen av disse søkerne "kommer fra" aetat. Jeg har selv vært registrert hos dem, og plottet inn emner jeg kunne jobbe innenfor, og hvor jeg i teorien var helt eller delvis kvalifisert. Nå fikk ikke jeg dagpenger eller annen stønad, så jeg søkte ikke for å tilfredsstille aetat, men veldig mange av stillingsannonsene som var "aktuelle" for meg var HELT på sida. Vet ikke om man egentlig MÅ søke på slike jobber for å fortsatt får dagpenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...