Gå til innhold

Møkklei av samboer som alltid smitter meg med forkjølelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Problemet er det at jeg er så lei av at det alltid er min samboer som smitter meg og gjør meg syk. Før jeg ble sammen med han kunne det gå flere år mellom at jeg ble forkjølet eller noe, men etter jeg ble sammen med han er jeg syk flere ganger for året. Og jeg vet det er pga. han fordi det er alltid han som er syk først og uansett hvor godt jeg prøver å holde meg frisk så blir jeg jo syk pga. han.

Det begynner faktisk å irritere meg fordi jeg føler det er så unødvendig. Har tenkt det flere ganger at hvis han faktisk hadde prøvd LITT selv å unngå å bli smittet og vasket hendene oftere kanskje så hadde vi ikke blitt syk. Nesten hver gang han er syk så er det fordi han har blitt smittet av noen på jobben sin som er småbarnsforeldre...

Selv så jobber jeg både i helsevesenet og i en servicejobb på siden av då jeg treffer mye folk og ofte folk som er syke og har alltid klart før å holde meg frisk med å ta forhåndsregler og ha god håndhygiene, så jeg begynner å bli så forbanna lei av at samboer skal smitte meg sånn her dritt hele tiden.. Har autoimmun sykdom og nedsatt immunforsvar så hver gang jeg blir syk så blir også sykdommen min påvirket. Hvis jeg er forkjølet så kan det også noen ganger hende jeg må utsette behandlinger med immundempende medisiner jeg bruker for sykdommen min. Så dette irriterer meg kraftig. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Tror ikke samboer ser problemet.

Anonymkode: 49427...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

han smitter deg jo fordi du ikke er god nok på hygiene når han er syk så ansvaret er like mye ditt som hans.. han kan jo ikke for at han er syk.. 

Anonymkode: 0dfa3...7b0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som jobber innen helse vet jo hva som skal til for å redusere risikoen for smitte - så kanskje på tide å bruke kunnskapen hjemme og? :)

Samtidig er det jo og muligheter for at det er du som drar smitten i hus, men det er han som blir syk først. Så kanskje litt tidlig og dårlig å skylde på han for alt...?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

han smitter deg jo fordi du ikke er god nok på hygiene når han er syk så ansvaret er like mye ditt som hans.. han kan jo ikke for at han er syk.. 

Hvordan unngår man å bli smittet når man deler seng?

Anonymkode: 3316f...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Du som jobber innen helse vet jo hva som skal til for å redusere risikoen for smitte - så kanskje på tide å bruke kunnskapen hjemme og? :)

Samtidig er det jo og muligheter for at det er du som drar smitten i hus, men det er han som blir syk først. Så kanskje litt tidlig og dårlig å skylde på han for alt...?

Man kan være smittsom og smitte andre før symptomdebut. Jeg har dessverre ingen "sixth sense" som sier meg at han er blitt smittet med noe og at jeg må derfor unngå å være rundt han eller kysse han før han viser symptomer 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan være smittsom og smitte andre før symptomdebut. Jeg har dessverre ingen "sixth sense" som sier meg at han er blitt smittet med noe og at jeg må derfor unngå å være rundt han eller kysse han før han viser symptomer 🤷‍♀️

Nettopp. Så du kan like godt være synderen her som drar smitten hjem i hus...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan unngår man å bli smittet når man deler seng?

Anonymkode: 3316f...ee5

ved å ikke dele seng? Ærlig talt.. om man som TS jobber innen helse og er så god på hygiene som hun sier så er det merkelig at man ikke bruker ABC på smitteforebygging hjemme.. OG som en skrev, for alt TS vet er det hun som drar i hus smitten i utgangspunktet selv om han viser symptomer først.. Så å legge skyld på partneren blir litt for dumt rett og slett. Han hoster sikkert ikke på henne med vilje for at hun skal bli syk heller.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da må dere flytte hverandre, hvis du stadig blir smittet via ham til tross for topp hygienerutiner hjemme. 

Anonymkode: 553d8...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hjelper lite hvor god man selv er på smitteforebygging og hygiene når en i huset nyser med stor spredningsteknikk. og ikke er rask nok opp med hånda når det hostes. Noen mannfolk er dessverre uhelbredelige når det kommer til dette. Har gitt opp å få min til å nyse og hoste inn i albuen istedenfor å bare lage en liten vegg med armen og snu seg noen grader bort. Så han smitter alltid meg, jeg smitter aldri han.

Anonymkode: fafce...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...