AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Eller som kjenner til det? Hva må man legge ved søknaden? Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Ved nødhjelp skal du kun legge ved saldo på kontoene du har. Anonymkode: 27a63...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ved nødhjelp skal du kun legge ved saldo på kontoene du har. Anonymkode: 27a63...6ce Sikker på det? Ikke kontoutskrifter for 3mnd, skattemelding osv osv? Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden De har, hvis jeg har skjønt riktig, ikke lov til å be om kontoutskrift. Men tenker jo at det ikke skader å legge den ved i søknaden. Anonymkode: 5b5d8...686 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Kommer helt an på om du har løpende vedtak om sosialhjelp fra tidligere eller om dette er første gang. Om det er første gang så er det en del som må leveres. Og jo, Nav kan be om kontoutskrift hvis de mener at det er nødvendig. Men man skal ikke konsekvent be om kontoutskrift uten å vurdere om det er nødvendig. Kontoutskrift kan være veldig nyttig i søknader om nødhjelp for å se om det er kommet inn eller tatt ut beløp den siste tiden. Men det vurderes hva som er riktig i hver sak. Anonymkode: c4883...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden For 10 år siden fikk jeg det som kalles "nødhjelp" da jeg sluttet på vgs, og bodde for meg selv. Det heter idag "økonomisk sosialhjelp" Jeg måtte vise kontoutskrifter 3 måneder tilbake på brukskonto, samt kontoutskrift av alle bankkontoer jeg eide, leiekontrakt, og skattemelding. Per den gangen var jeg arbeidsledig og hadde ingen jobberfaring og kunne derav ikke vise til noe lønnslipp etc. Anonymkode: a8c5d...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For 10 år siden fikk jeg det som kalles "nødhjelp" da jeg sluttet på vgs, og bodde for meg selv. Det heter idag "økonomisk sosialhjelp" Jeg måtte vise kontoutskrifter 3 måneder tilbake på brukskonto, samt kontoutskrift av alle bankkontoer jeg eide, leiekontrakt, og skattemelding. Per den gangen var jeg arbeidsledig og hadde ingen jobberfaring og kunne derav ikke vise til noe lønnslipp etc. Anonymkode: a8c5d...dbe Nødhjelp og økonomisk sosialhjelp er to forskjellige ting. Men takk for svar Anonymkode: b2840...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For 10 år siden fikk jeg det som kalles "nødhjelp" da jeg sluttet på vgs, og bodde for meg selv. Det heter idag "økonomisk sosialhjelp" Jeg måtte vise kontoutskrifter 3 måneder tilbake på brukskonto, samt kontoutskrift av alle bankkontoer jeg eide, leiekontrakt, og skattemelding. Per den gangen var jeg arbeidsledig og hadde ingen jobberfaring og kunne derav ikke vise til noe lønnslipp etc. Anonymkode: a8c5d...dbe Nødhjelp er når du har brukt opp pengene dine og du ikke har penger til mat. Det er et lavt beløp slik at du skal ha mulighet til å kjøpe deg mat frem til neste inntekt. Økonomisk sosialhjelp omfatter mye mer. Anonymkode: c4883...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nødhjelp og økonomisk sosialhjelp er to forskjellige ting. Men takk for svar Anonymkode: b2840...b4f Er fortsatt samme søknaden. Anonymkode: a8c5d...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nødhjelp er når du har brukt opp pengene dine og du ikke har penger til mat. Det er et lavt beløp slik at du skal ha mulighet til å kjøpe deg mat frem til neste inntekt. Økonomisk sosialhjelp omfatter mye mer. Anonymkode: c4883...3bd Jada, men det er fortsatt samme søknaden. Anonymkode: a8c5d...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Takk for svar alle, men er det noen som kan fortelle meg hva som må leveres inn? Fått forskjellige svar her nå. Har ikke noe løpende vedtak eller noe.. bare i en vanskelig situasjon nå. Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar alle, men er det noen som kan fortelle meg hva som må leveres inn? Fått forskjellige svar her nå. Har ikke noe løpende vedtak eller noe.. bare i en vanskelig situasjon nå. Anonymkode: b2840...b4f Alt avhenger jo av HVA KONKRET du trenger nødhjelp til. Om du ikke vil legge ut i det vide og brede her anonymt, for at du skal få bedre svar - så ringer du nav for å spørre. Anonymkode: a8c5d...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt avhenger jo av HVA KONKRET du trenger nødhjelp til. Om du ikke vil legge ut i det vide og brede her anonymt, for at du skal få bedre svar - så ringer du nav for å spørre. Anonymkode: a8c5d...dbe Har det noe å si egt? Men ja, jeg trenger hjelp til mat i sånn 2 ukers tid. Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar alle, men er det noen som kan fortelle meg hva som må leveres inn? Fått forskjellige svar her nå. Har ikke noe løpende vedtak eller noe.. bare i en vanskelig situasjon nå. Anonymkode: b2840...b4f Det beste og enkleste er å sende inn søknaden også får du tilbake et brev om hva de trenger av dokumentasjon. Vi kan ikke si hva ditt lokalkontor krever av dokumentasjon for det har med din situasjon å gjøre. Anonymkode: c4883...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det beste og enkleste er å sende inn søknaden også får du tilbake et brev om hva de trenger av dokumentasjon. Vi kan ikke si hva ditt lokalkontor krever av dokumentasjon for det har med din situasjon å gjøre. Anonymkode: c4883...3bd Ja, det skjønner jeg. Men det kalles jo nødhjelp av en grunn da.. kan jo ikke vente flere dager på at de skal be om ting og så skal de bruke ennå flere dager på å behandle. Derfor jeg lurte på om noen har søkt om det nylig og hva som måtte legges ved. Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det skjønner jeg. Men det kalles jo nødhjelp av en grunn da.. kan jo ikke vente flere dager på at de skal be om ting og så skal de bruke ennå flere dager på å behandle. Derfor jeg lurte på om noen har søkt om det nylig og hva som måtte legges ved. Anonymkode: b2840...b4f Ser på NAV sine heimesider at det står: Anonymkode: 8351d...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, det skjønner jeg. Men det kalles jo nødhjelp av en grunn da.. kan jo ikke vente flere dager på at de skal be om ting og så skal de bruke ennå flere dager på å behandle. Derfor jeg lurte på om noen har søkt om det nylig og hva som måtte legges ved. Anonymkode: b2840...b4f Så lenge du skriver nødhjelp i overskriften så tar det ikke flere dager. Da sendes det en forvaltningsmelding med en gang og de vil mest sannsynlig ringe deg opp. Forklar situasjonen. Legg ved kontooversikt som viser alle kontoene dine med saldo, dokumentasjon på inntekt og utgifter kan også være greit. Anonymkode: c4883...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så lenge du skriver nødhjelp i overskriften så tar det ikke flere dager. Da sendes det en forvaltningsmelding med en gang og de vil mest sannsynlig ringe deg opp. Forklar situasjonen. Legg ved kontooversikt som viser alle kontoene dine med saldo, dokumentasjon på inntekt og utgifter kan også være greit. Anonymkode: c4883...3bd Takk Anonymkode: b2840...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå