AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Somatic experiencing Er det noen som har hatt terapi med somatic experiencing og/eller TRE? God erfaring med om det kan hjelpe kropp og sinn og bli mer regulert? Anonymkode: 835a0...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Har din behandler anbefalt deg denne terapiformen? Anonymkode: b911b...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har din behandler anbefalt deg denne terapiformen? Anonymkode: b911b...1ce Har ingen behandler. Men jeg har det vanskelig. Og jeg har forsøkt vanlig samtaleterapi /kognitiv terapi før og det er ikke hjelpsomt for meg. Trenger noe som hjelper mer med det jeg skriver her. Finnes jo psykologspesialister som bruker det. Spennende å høre om noen har brukt det☺️ Anonymkode: 835a0...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Jeg gjør somatic-øvelser hver dag, det har fjernet 100 % av ryggsmertene jeg hadde. Synes det er fantastisk. Jeg gikk et kurs og har fortsatt på egen hånd. TRE-øvelser har jeg gjort sporadisk, ikke gått kurs, bare funnet måter å gjøre det på på nettet. Burde nok ta det opp igjen. Lykke til om du tester det ut. Anonymkode: 2a9e9...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gjør somatic-øvelser hver dag, det har fjernet 100 % av ryggsmertene jeg hadde. Synes det er fantastisk. Jeg gikk et kurs og har fortsatt på egen hånd. TRE-øvelser har jeg gjort sporadisk, ikke gått kurs, bare funnet måter å gjøre det på på nettet. Burde nok ta det opp igjen. Lykke til om du tester det ut. Anonymkode: 2a9e9...375 Hva slags øvelser er det du gjør da? Er det noe annet hvis det er mtp fysiske smerter? Anonymkode: 835a0...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags øvelser er det du gjør da? Er det noe annet hvis det er mtp fysiske smerter? Anonymkode: 835a0...330 Myke øvelser for rygg, hofter og skuldre. Tror de jeg gjør er for fysiske smerter, men er ofte psykiske smerter som setter seg i kroppen, sa kurslederen. Jeg søkte opp videoer på youtube. Anonymkode: 2a9e9...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Myke øvelser for rygg, hofter og skuldre. Tror de jeg gjør er for fysiske smerter, men er ofte psykiske smerter som setter seg i kroppen, sa kurslederen. Jeg søkte opp videoer på youtube. Anonymkode: 2a9e9...375 Ok skjønner. Ja det henger nok sammen. Er spennende da. Jeg har også mye fysiske plager, men ikke direkte smerter. Men kunne trengt en slags kroppslig terapi som forløser følelser ellernoe 🤪 Anonymkode: 835a0...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok skjønner. Ja det henger nok sammen. Er spennende da. Jeg har også mye fysiske plager, men ikke direkte smerter. Men kunne trengt en slags kroppslig terapi som forløser følelser ellernoe 🤪 Anonymkode: 835a0...330 Da er vel TRE-øvelser midt i blinken? Anonymkode: 2a9e9...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har ikke gjort det med en terapeut, men har gjort litt TRE på egen hånd. Men veldig varsomt, merket jeg kjente meg helt utkjørt i etterkant, men at det løsnet opp i noe inni meg, vanskelig å beskrive. Som at i etterkant av en sånn riste-økt så kom gamle dissosierte minner opp for meg, jeg brukte noen dager på å prosessere det, der kroppen kjentes helt satt ut av fatigue, og så etterpå var det som at det var en mindre dråpe i bagasjen. Har også hatt STOR nytte av å lese to av bøkene til Peter Levine. Waking the tiger, og in an unspoken voice. Dette har jeg også då prøvd ut, har gjort mye øvelser daglig for kroppsregulering og kroppsbevissthet som har økt bevisstheten om hva kroppen trenger, og deretter kjent etter i situasjoner "hva trenger jeg nå", og så levd ut det kroppen ber om. En gang jeg ble veldig trigget, spente jeg på meg skoene og SPRANG av gårde ut, og opp en lang bakke, jeg måtte bare vekk-vekk-vekk, etter 15 minutt kjente jeg "nå er det tomt", gikk hjem, og kollapse helt sammen og gråt. Og det gjorde så godt, var som at noe kom ut av meg da. Har også fått ut enormt med fight-energi. Siden jeg ikke har gjort dette med en terapeut har jeg liksom blitt litt kreativ, men slik jeg har forstått det handler det om å lytte til hva kroppen trenger, å få ut den undertrykte "energien" som kommer opp når gamle minner trigges. Anonymkode: effa0...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå