Gå til innhold

Frekt å spørre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en tannlege som jeg går til som jeg har blitt godt kjent med det siste året. Våres døtre har blitt venninner, så vi har møttes en del på håndballkamper. 

Nå har jeg fått smerter i en tann men har ikke penger pga at bilen måtte på verksted. Får lønn den 10 så har lyst å spørre om hun kan fikse tannen og jeg betaler den 10. Men er redd for at hun sier ja bare pga at vi kjenner hverandre. 

Anonymkode: 63c7e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke gjør det. 

Anonymkode: e4c13...903

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en tannlege som jeg går til som jeg har blitt godt kjent med det siste året. Våres døtre har blitt venninner, så vi har møttes en del på håndballkamper. 

Nå har jeg fått smerter i en tann men har ikke penger pga at bilen måtte på verksted. Får lønn den 10 så har lyst å spørre om hun kan fikse tannen og jeg betaler den 10. Men er redd for at hun sier ja bare pga at vi kjenner hverandre. 

Jeg syns ikke du skal spørre om dette. Tannleger er i de fleste tilfeller selvstendig næringsdrivende med alt det innebærer. Selv om det er dyrt å gå til tannlegen må du huske på at de har kjempedyrt utstyr, leier sted å må ha en rekke forsikringer. Hun kan ikke drive veldedighet, og hvis alle hun kjenner skal spørre om gratis tannbehandling eller tannbehandling på avbetaling vil hun slite økonomisk.

Du stiller henne også i en vanskelig situasjon fordi hun vil føle seg presset til å si ja, og hvis hun sier nei kan det bli ubehagelig for dere begge. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt dette adskilt. Kan du ikke ringe tannlegen du allerede går til og høre om du kan få faktura? Det er mulig hos min i hvertfall 

Endret av Numii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Numii skrev (4 minutter siden):

Ville holdt dette adskilt. Kan du ikke ringe tannlegen du allerede går til og høre om du kan få faktura? Det er mulig hos min i hvertfall 

Jeg går allerede til henne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Numii skrev (11 minutter siden):

Les hi før du svarer. Det står jo det at det er den tannlegen hun allerede bruker.

Anonymkode: 2cb4e...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg går så kan du velge å få faktura istedenfor å måtte betale med en gang, kan vel og søke om utsatt betaling hos de fleste, er vel normalt dette uansett om du kjenner tanlegen eller ei? mulig det er forskjellige praktisk her, men så lenge tanlegge får betalt så bør ikke det vær noe problem om det blir et par dager ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hololo skrev (10 minutter siden):

Der jeg går så kan du velge å få faktura istedenfor å måtte betale med en gang, kan vel og søke om utsatt betaling hos de fleste, er vel normalt dette uansett om du kjenner tanlegen eller ei? mulig det er forskjellige praktisk her, men så lenge tanlegge får betalt så bør ikke det vær noe problem om det blir et par dager ekstra.

Det tenkte jeg også. Og grunnen til at jeg går til henne er at hun er den eneste tannlegen jeg ikke har vært nervøs å gå til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. er jo straks. Holder du ut tannpine i fem dager til det jo løst. 

God bedring. Tannpine er jævlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestiller du time nå, så får du antagelig ikke time før etter 10. mars uansett. 

Anonymkode: e025f...927

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Les hi før du svarer. Det står jo det at det er den tannlegen hun allerede bruker.

Anonymkode: 2cb4e...ca2

Ok men ville fortsatt gjort det på den formelle måten, ringt og spurt på forhånd om faktura. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faktura? Da får du egen betalingsfrist. Jeg blir alltid spurt om jeg vil betale nå eller giro hos tannlegen. 

Anonymkode: cefb4...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...